Ehkä kuvatiedoston koko oli liian iso. Paljon kookkaita kuvia tietäisi kustannuksia foorumin pitäjälle.
Arjen sankarit luulevat pelastavansa palstaa kun aina siihen mahdollisuuden näkevät. Nyt aattelivat että sopimaton tarra ni vois liputtaa :DDD.
En tiedä @Nuti kuvateoriasta mutta Minultakin liputettiin kuva minkä olin ottanut kun kävin synttärilounaalla siivillä ja olin postannut sen “Siivet - Wings” ketjuun. Oli kuulemma aiheesta eksyvä kuva.
E. Viesti ei ole osoitettu henkilökunnalle vaan liputtajille.
Siinä pätee sama teoria kuin edelliseen. Yksi laittaa rafla/annos kuvan, muut laittaa perässä.
= Tulee kuluja. Ohjeet neuvoo lataamaan ne kuvapalveluun, ja sieltä linkkaamaan keskusteluun, ja ei tuu enää lippua.
Vähän extra vaivaa joo, mut mitäpä sitä ei keskustelun vuoksi tekisi rakkaalle palstalle.
Edit: Palstalla saisi olla kirjoituskentässä joku pikalinkki toiminto, mistä pääsis uppaamaan kuvan jonnekin muulle sivustolle. Tämä ideana eteenpäin.
Pitääpi ettiä. Kiitos!
Siis ei ole, mutta PITÄISI OLLA. Se oli kehitysidea.
No päästiinpä ketjun aiheeseen eli palautetta henkilökunnalle.
§9. Kuvien käyttö
Kuvien lisääminen on mahdollista joko lähettämällä se liitetiedostoksi, tai kopioimalla linkki Imgur-kuvapalveluun.
- Kuvan tulee olla ketjun sisältöön olennaisesti liittyvä ja siihen lisäarvoa tuottava.
- Ns. meemit ja muut itsensä ilmaisuun käytetyt, mutta sisällön kannalta epäolennaiset kuvat eivät ole sallittuja.
- Käyttäjä on itse laillisessa vastuussa kuvan tekijänoikeuksien noudattamisesta.
- Jos lähetät kuvan liitetiedostoksi, varmistu sen asianmukaisesta resoluutiosta ja optimaalisesta kuvaformaatista/tiedostokoosta. Korkean tarkkuudet PNG-kuvat ovat huomattavan isoja tiedostoja, jotka lisäävät suoraan palvelun ylläpitokustannuksia.
Edit:
Palstalla on viimeisen 30 vuorokauden aikana 12900 viestiä. Säännöt ja liputus ovat ylläpitäjien (3) ja valvojien (6) tueksi, jotka tekevät hommaa vapaa-ajallaan. Arjen sankareista puhuminen lienee siis tarpeetonta. Lisäksi liput menevät tarkastettavaksi henkilökunnalle, eli kukaan ei pääse omassa vallantunnossaan moderoimaan, vaikka tekisikin mieli.
Taitaa tosin olla kaksinumeroinen prosenttiluku yhteisöpelien viestejä.
Silti, erinomainen kommentti. Palstan sääntöjä tuskin on laadittu sitä varten, että moderointiporukalle olisi mahdollisimman paljon töitä - päin vastoin. Sitä suuremmalla syyllä jokaista sääntöä olisi hyvä jokaisen kunnioittaa - se on ennen kaikkea palstan henkilökunnan kunnioittamista.
Voisin saada ylläpidolta tähän minkäänlaista vastausta, jotta asioista voisi ottaa opiksi niin minä kuin muut kanssakirjoittajat?
Hei,
aloitit kannattajalippukeskustelun ikiliikkujan uudelleen monen kuukauden tauon jälkeen lukematta, mitä edellä on aiheesta kirjoitettu. Lisäksi offtopicia ja useat viestisi liputettiin sekä metakeskustelua.
Kiitos vastauksesta. Täytyy siis olla tarkkana ettei liikaa nosta vanhoja asioita pinnalle, jotta siitä ei synny polemiikkia. Liputettujen viestien vääränlainen sisältö kiinnostaisi, mutta annetaan asian olla ja mennään eteenpäin.
Sinioranssit -ketjussa käydään nyt läpi sitä onko joku hyvä ihminen, sitä mitä Tapparan peleihin tullaan katsomaan ja sitä mikä on “vääräuskoisuutta” ja mikä ei. Voisiko tuon ketjun siistiä, asettaa sinne vastausaikaa (vrt. lipunheilutuskeskustelu), tai tehdä jotain muuta? Joka päivä löytyy joku 20 uutta kommenttia joista ehkä 1-2 koskee Sinioransseja ja loput suomalaista tai eurooppalaista kannattajakulttuuria, fanien tappeluita ja kaikkea muuta aiheen vierestä.
Olisi kiva seurata tuota ketjua vielä joskus, niin tietäisi mitä SO puuhailee, onko ollut tifoja, vierasmatkoja jne.
Katselin tuota lippumerta (pun intended) ja totesin, että en lähde manuaalisesti siistimään kymmeniä viestejä pois.
Itse asiassa, keskustelun taso tuossa ketjussa tuo hyvin esille juuriongelmaa.
@ljpp hiton hyvin kiteytetty koko asia tuossa SO ketjun sulkemisviestissä Erinomainen
Olen jo useamman viestin liputtanut kahdesta eri ketjusta.
Ne ovat Surullinen tapaus ja Ampuma välikohtaus…
Molemmat ketjut lähtevät käsittelemään oikeuslaitosta ja mahdollista tuomiota,syytettä yms.
Lisäksi hyvin monessa ketjussa ilmenee nykyään yhden lauseen vastauksia, antamatta keskusteluun mitään uutta eli vastoin palstan sääntöjä.
Aloitin ensimmäistä kertaa elämässäni ketjun foorumilla, “Hizbollahia vastaan suunnattu isku…”, kun etsin ensin aihetta koskevia viestejä muista ketjuista enkä löytänyt. Alle vuorokausi tämän jälkeen ketju on poistettu. Minusta aihe vertautuu merkittävyydeltään vähintäänkin Trumpin salamurhayrityksiin, jonka ketju voi hyvin. Viestien sisältö ei mennyt mielestäni asiattomuuksiin tai liialliseen politikointiin. Itse kirjoitin useamman viestin alkuvaiheessa, kun aihe minua erityisesti kiinnosti. Pian päätin, että pidättäydyn kirjoittelusta, etten “tekohengitä” ketjua ja pidä sitä ylhäällä. En minä tästä ole millänikään, ja hyväksyn mielihyvin sellaisen ratkaisun joka varjelee foorumin linjaa. Mutta kun katson tuota listaa aiheista Yleisessä keskustelussa… Voisiko ajatella, että ketjulle annettaisiin luonnollinen elinkaari? Tarpeeton ketju todennäköisimmin kuivahtaa ja putoaa itsestään. Tämän näkee muutamassa päivässä. Mutta näkeekö yhdessä päivässä? Mutta niinkuin sanottua, kunnioitan ylläpidon hyvää työskentelyä ja aivan rakentavassa hengessä kyselen nämä kysymykset.
Ketju on edelleen olemassa, mutta näyttää olevan Politiikan puolella. Ehkä se siirretään yleiselle puolelle.
Tällaisesta puolesta en ole kuullutkaan. Sen viestit ja ketjut eivät löydy sanahaulla yleisellä puolella. En tiedä haluanko edes tutustua politiikkapuoleen…
Ei pelkoa, sinne ei ihan helpolla joudu!
Pois pääsee kyllä paremmin.