Palautetta palstan henkilökunnalle

Sulkekaa pariks päiväks koko Ilves-alue. Ihan turhaan niitä ketjuja nostellaan ns. etusivulle turhilla viesteillä ja pohdinnoilla. Nyt on Tapparan aika, Ilveksestä riittää keskustelua taas alkusyksystä.

14 tykkäystä

Juuri olin tulossa kirjoittamaan, että miksi tällä palstalla on tykkäysrajoitin?

Onko se mahdollista ottaa pois

Mikä homma tää on?

Siis täälä voi antaa vain tietyn verran tykkäisiä vuorokauden aikana. Itse tykkään hyvin pienellä kynnyksellä viestejä joten itsellä se tulee vastaan nopeasti. Etenkin tämmöisinä mestaruuspäivänä

1 tykkäys

Kiitos @rizka

Jypin 2025-26 kausiketjusta voisi siirtää vielä 5 huhtikuussa kirjoitettua viestiä tänään avattuun 2026-27 ketjuun? @ljpp

Eikös yleensä viestit ole siirretty vaan oikeaan ketjuun? Miksi nyt liputit kaikki? Mitä itse muistelen niin pitkälti kaikki viestit jotka liputit liittyi perussuomalaisiin (jatkumona Vellun toimiin liittyen, ymmärrettävästi aihe ajautui ohi) niin ne olisi voinut hyvinkin siirtää vaan oikeaan paikkaan eli perussuomalaisten ketjuun.

Ei ole mitään sellaista yleissääntöä koskaan ollutkaan ja vielä vähemmän on nykyään:

Politiikkakeskustelut julkisella puolella on erityisesti aina olleet taipuvaisia menemään roskiin. Ideana on, että aiheen ohi menevät viestit siirretään, jos niissä on valvojan mielestä jotain säilyttämisen arvoista ajatusta. Poliittisissa vänkäyksissä harvemmin on.

3 tykkäystä

Kaikille: palstalla alkaa taas näkyä se, että eduskuntavaalit vähitellen taas lähestyvät. Tietää aina sitä, että vääntäminen politiikasta lisääntyy. Muistutellaan siksi jälleen sääntöpykälästä viisi. Tavoitteena on, että niiden vaalien lähestyminen kanavoituu vain ja ainoastaan politiikka-alueen ketjuihin. Niissäkin ketjuissa kannattaa pitää tolkku mukana ja one-linerit minimissään tai sieltä voi lentää ulos.

§5. Poliittisen ja uskonnollisen keskustelun rajoitukset

Tappara.co on ensisijaisesti jääkiekkoyhteisö, josta löytyy myös Vapaan keskustelun aihealue. Poliittinen ja uskonnollinen keskustelu on kuitenkin rajoitettu vain ja ainoastaan rajatulle Politiikka-alueelle, jonne on pääsy vain ansioituneimmilla käyttäjillä. Muilta osin palsta on depolitisoitu. Poikkeustapaus on aiheet joilla on yhteys jääkiekkoon tai urheiluun. Henkilökunta voi harkintansa mukaan tehdä myös tapauskohtausia poikkeuksia, tai siirtää keskusteluketjuja Politiikka-alueelle, jos se katsotaan tarpeelliseksi.

15 tykkäystä

Aika noloa, että henkilökunta kirjoittaa palstan jäsenelle:

1 tykkäys

Mites, muuten, varmistetaan, että moderointi pysyy reiluna, jos joku haluaa tuoda vasemmistoliiton, vihreiden, sdp:n, keskustan, rkp:n ja kokoomuksen näkökulmia esille ja/tai kritisoida persuja, kun osalla henkilökunnasta tuntuu olevan varsin vahvat ideologiset silmälasit päässä ja käsitykset maailmanmenosta pohjautuvat kaikenlaisiin vaihtoehto-podcasteihin ja mahdollisesti homma-foorumeihin yms. Eikös tämä ole vähän sama kuin Donald Trump olisi hypännyt erotuomariasussa viheltelmään viime yön Belgia-USA -matsia?

Ihan omasta puolesta ja vähän kaverienkin puolesta kyselen.

4 tykkäystä

Vaikea sanoa mitä tuolla Politiikka-alueella tapahtuu, kun ei ole sinne pääsyä (ja hyvä niin), mutta ainakin sen poliittisen keskustelun perusteella mitä täällä julkisella puolella käydään, näyttäytyy ylläpidon linja melko neutraalina. Toisaalta, olen lukenut myös “persu-henkisiltä” saman tyyppisiä kommentteja, eli lieneekö tässä kyseessä sama ilmiö kun Tapparan ja Ilveksen kannattajilla Aamulehden suhteen: kumpikin laita näkee, että Aamulehti (ylläpito) syrjii “omia” ja “suosii” niitä toisia? Ja totuus on jossain siellä välissä. Mene ja tiedä.

7 tykkäystä

Tuosta on nimenomaan kyse.

Luulen, että ylläpito noudattaa oikea-oppisesti palstan sääntöjä ja jättää keskustelun politiikasta poliittiselle alueelle. Eli tekee oikein. Täten julkisella puolella tuo on neutraalia toimintaa.

Ihmettelin myös @rizka sanavalintoja asiasta, joka neutraalille sivusta lukijalle näyttäytyy ihan yhtä ”valikoituna” voimakkaana mielipiteenä” kuin toinenkin puoli. Ei oikeampana. Muutenkin olen aiemminkin palstalla nostanut esiin retoriikkaa, missä tavallantai toisella luodaan mielikuva siitä, että ollaan enemmån oikeassa kuin toinen.

Noh, kaikilla meillå on omat aiheemme, mistä me troggeröidymme ja sallitaan se persoona ja tunne myös modeille. Toki, kun vastaavaa kieltä esiintyy palstan ylläpitäjien toimesta, se normalisoi sen myös muille. Ja tämäkin sitten politiikasta tuttu.

Ollaan eri mieltä, mutta tylytetään vähemmän :folded_hands:

4 tykkäystä

Helpoin tapa poistaa koko politiikka, ja puhua vaan lätkästä ja yms kivasta. Jos joku on täällä politiikan takia, niin lienee väärä paikka.

Taas voi miettiä miten mieleistä tuo nuorallakävely on moderoida, ettei joku koe olevansa sorrettu.

5 tykkäystä

Ei tuossa lopulta ollut normaalia erimielisyydestä kummemmasta kyse, vaan ehkä sellaisesta turhasta tylyttämisestä. Varsinkin kun puoluepoliittiset kysymykset ovat elämänlatsomus- ja mielipide- asioita. Siitä tuossa palaute tuli.

4 tykkäystä

Ei oo olemassa kuin ihmismoderaattoreita, joiden järjestelmästä on mahdotonta kunkin maailmankuvaa erottaa. Mun näkemys on, että paras palovakuutus on, että modeilla on integriteettiä ja toiseksi paras on, että tiimissä on kaikenlaisia näkemyksiä edustettuna. Ja meillähän on.

Ei meidän tarvitse tosin juuri modepäätöksistä edes keskustella, koska yleisesti ottaen palstalaiset käyttäytyvät politiikka-alueella varsin siivosti. Minä mukaan lukien. Lippujonossa on tosi harvoin mitään sen alueen ketjuihin liittyvää. Silloin kun on, ei me modepäätöksistä erimielisyyttä juuri aikaan saada. Linja on reilu, hyvä ja ainakin valvojille varsin selkeä.

Äkkiä luisuu homma älyttömäksi, jos kumpikin yllä mainituista (integriteetti & maailmankuvien monimuotoisuus) sakkaa. Näin on uskoakseni käynyt Jatkoajan palstalla. Ainakin integriteetti puuttuu, kun olen vuosikausia touhua ja sen pahenemista seurannut. Modetiimin kokoonpanoahan ei siellä näe, modet ovat anonyymejä. Mutta jälleen: tuollaista jälkeä ei saa aikaan kuin kuratoitu samanmielisten poppoo.

3 tykkäystä

Tämä kuulostaa fiksulta suunnitelmalta, kiitos vastauksesta.

Yleisesti minulla ei ole mitään sitä vastaan, että henkilökunnalla on vahvat omat mielipiteet politiikan puolella. Jääkiekon puolella on ollut aina yliedustus miehiä ja erityisen voimakkaasti mielipiteet tulevat ilmi täällä. Itse olen tavallaan luopunut kokonaan poliittisella puolella keskustelemisesta, koska ei niistä keskusteluista ainakaan itselleni ole syntynyt mitään hyvää, joten en niitä ole viitsinyt sitten nyt viime aikoina myöskään jatkaa.

Tämäkään keskustelupalsta ei välty lieveilmiöiltä, jotka koskevat juuri tätä yksipuolista käyttäjäprofiilia. Täällä on aika voimakkaan oikeistolaista menoa erityisesti politiikan puolella ja yleensä vasemmiston kannatus laitetaan ns. porukalla hiljaiseksi.

En tiedä, tuleeko sieltä politiikasta lippua, ehkä ei tule, mutta ei siellä ole useinkaan sellainen keskusteluhenki, jossa kannattaa jotain keskustella. Jatkoajan politiikan puoli, ts. kuin esim. @rizka sanoo, on selvästi moniäänisempi ja ymmärtäväisempi mielipiteiden moninaisuudelle kuin tämä keskustelupalsta. Se ei toki ole varmasti kenenkään moderaattorin vika täällä. Jatkoajassa vaan on tiettävästi enemmän ns. naisoletettuja, jolloin tuo pelkkä kova puhe ei uppoa ja mene sellaisenaan läpi.

9 tykkäystä

Viimeksi kun politiikkapuolella kävin joskus vuosi sitten, siellä sai palstan pari kolme äänekkäintä persua mouhota aivan samaa settiä mitä johonkin X:ään lykätään ilman, että niitä näkemyksiä perusteltaisiin edes mitenkään. Sitten jos meni kysymään, että löytyykö tälläiselle tiedolle jotain lähteitä, niin tuli mode suojelemaan ja vaatimaan, että politiikkapuolella meidän pitää pystyä parempaan. Varsin yksipuoleisesti piti.

3 tykkäystä

Aika kultaa ehkä muistot, mutta muistelisin että et ollut ihan enkeli itsekään. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Sama kuin jääkiekkoaiheisissa jutuissa, niin kyllä ne jankkaukset jossain vaiheessa lopetetaan yhteisen hyvän nimissä.

Enkä nyt osaa antaa esimerkkiä, tämä vain hataran muistikuvan mutu-tuntuma. Voin olla väärässäkin. Nimimerkki on vaan jäänyt mieleen, aihetta en muista eikä enää kiinostakaan. :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 tykkäystä