Pena heilui jo 90-luvulla Lukon ja Ässien fanipaidoissa peleissä siinä vierasjoukkueen vaihtoaition vieressä. Yksi paidoista taisi olla Lukon maalivahdin Petr Brizan fanipaita, josta syystä osa nimitteli tätä persoonaa ”Briza-ukoksi”.
Minulle on jäänyt mielikuva jonkun ottelusarjan Tappara-Kärpät TV-lähetyksestä (tai saattoi se olla Urheiluruutu/joku lätkäaiheinen ohjelma) jossa Palo-Pena lauloi jotain Kärppienkin kannattajalaulua, ehkä neljän tuulen lakkiin sonnustautuneena.
Ehkä hän halusi vastustajaa “kannattamalla” varmistaa Tapparan voiton. Onhan kannattajilla erilaisia taikauskoisia tapoja. En tiedä, kunhan pohdin.
Pena siinä kettuhatussa oli kyllä loistava näky katsomossa, toivottavasti Penalle on vapaa pääsy takakautta uuteen areenaan siinä missä oli hakamettäänki!
Tästä on varsin elävät muistikuvat itselläkin. Pena oli vähän kuin elävä performanssi, joka heilui siinä kaukalon laidalla yhtä aikaa pelin kanssa. Suorastaan kokonaan oma ja ainutlaatuinen osansa katsomokemusta. Niin kuin toki nykyäänkin, vain vähän hillitymmin tosin.
Jep ja kyllä minunkin kokemukseni ja se mitä täältäkin olen lukenut on se, että hän on vuosi vuodelta tullut Tapparamyönteisemmäksi.
Kyllä Pena on lippunsa ostanut Hakametsässä ja Areenallakin. Molemmissa paikoissa olen hänelle lipun hommannut.
Onko kenelläkään mitään hajua minkä ikäinen Pena on?
78 vuotias
En mä sitä sanonu, kyllä Pena on myös hillunu hallilla aika kauan ennen ovien aukeemista ja on se nähty kopissaki.
Tapparan mies Puuskan Jussi on antanut Penalle niin hienosti ystävällistä huomiota ja tsemppiä kauppojensa hoodeilla ja someissa sekä Pahalammen touhuissa, että ei ole ihme tämä Penan pieni Tapparoituminen.
Iso käsi Jussille!
En kahlannut ketjua läpi joten jos tulee toistona, pahoittelut siitä.
Pena oli vuosia sitten Ipan pelipäivän aamujäiden jälkeen pyörinyt valmentajien kopilla ja kopissa oli valmentajat kahvilla. Pena mennyt sisään ja ojentanut kouransa pullaviipaleita kohti. Ukot kieltänyt ottamisen, paitsi jos illalla kannustaa Ilvestä, saat ottaa kolme viipaletta pullaa. Jäi pullat syömättä. Kunnioitettavaa kun miehellä on periaatteita.
Tarina kuultu paikalla olleella joten pidettävä totena.
Eikös tässä Areenan avauksessa päädystä otetussa kuvassa (ylin kuva vasemmalla) ole legendaarisen Penan silhuetti?
Tappara peleihin Areenalle oli ainakin kausikortti.
Mobiilissa mennee kuvat eri tavalla, mutta erotuomaripaidassa ja lakissa istuva henkilö näyttäisi kovasti Palo-Penalta.
Kuka muu muka noin pukeutuu jossei olisi polttarit
Kyllä se PaloPena siinä on. Istunut samassa kohtaa muissakin peleissä ja mm. ratkaisevassa finaalissa.
Onko kukaan muuten nähnyt Penaa tällä kaudella? Olen useasti yrittänyt tähyillä paikaltani mutta ei ole ainakaan omaan silmääni osunut.
Pelicans pelissä ainakin joku tuuletti maalin takana raitapaidassaan. En oo ite ainakaan vielä ketään muuta hallilla nähnyt tuomarin paidassa kuin Penan että suurella todennäköisyydellä
Ei ollut Pena.
Vielä riittää Penassa virtaa. Lukkolaisten seuraan lyöttäytynyt kaveri oli päässyt hyvässä hengessä jutulle Penan kanssa ja yhteiskuvatkin otettu. Mitä olisikaan Lukkomatsi ilman Hakametsän ylituomaria.