Vois nakkaa sen viisi maalia, niin kukaan ei puhuis mitään enne ens kautta
Pate palaa kehiin ja ilmeisesti suun soitto on totta:
Samalla näköjään saatu Juti-Suomi-Juti sanakirjasta tehty käännös. Mentiin eteenpäin, on sitten siis "We’ve moved on"
”Rapatessa roiskuu” – Patrik Laine kertoo haasteistaan Columbuksessa, suunsoitto iski heti näpeille
Vähän tuntuu, et onko Columbus Patulle se optimaalinen seura. Valmentajasta muodostunut huono kuva. Ei kaikkia ihmisiä eikä Patuja voida puristaa samaan muottiin. Voihan sitä yrittää, mut lopputulos ei pitkällä tähtäimellä hyvä.
Mä oon toisaalta vähän tullu siihen tulokseen, että Patulle vois sopiakkin tollanen kovaa jöötä pitävä seura/valkku. Tortorella on kuitenkin kaikille sama, joten se jakaa sitä hyvää kaikille ja Kekäläinen on varmaan aika tiukka äijä kans. Turha siellä on kuitenkaan parikymppisen alkaa leijuun ja soittaan suutaan. Ihan ok ne on pärjänny kuitenkin ilman Lainettakin. Herää vaan kysymys, että minkälaista se touhu on siellä Winnipegissä ollu, koska sieltä se penkkikäyttäytyminen on suoraa jatkumoa.
Uskoisin, että tästä tulee ihan hyvä pysäkki Laineen uralla.
Samaa mietin ja mieltä, toistaiseksi.
Mehän muistamme Paten käytösongelmat nuorempana.
Sitten homma olikin pitkään pelkkää voittoa. U20 sankari, playoff-ratkaisija ja Winnipegissakin verkko heilui.
Mutta ikää on tänäänkin vasta 22 vuotta. Samalla uraan on tullut vähän ylämäkeä. Ensin seuraikonien varjoon jääminen Winnipegissa ja isojen otsikkojen siirto pikkuseuraan. Ehkä vanhat ongelmat nostivat paineessa vähän päätään ja Pate luuli olevansa iso kala pienessä järvessä.
Pari-kolme vuotta kovaa grindausta haalarijengissä voisi olla juuri sitä mitä hän tarvitsee ja sitten 25-26 vuotiaana, parhaassa iässä, contenderiin tekemään taas sankaritekoja?
Toisaalta osin olen sitä mieltä, että jos aikoo olla yksi suurista, niin silloin pitää myös itse luoda se ympäristö, eikä vain etsiä valmista pöytää parhailla tarjoiluilla.
Aikamoisiin roskaämpäreihin esimerkiksi Sid, Ovie ja Toews aikanaan tulivat.
Katsotaan tätä sitten kun Torttu pistää Laineen pleikkarin vasaralla säpäleiksi.
Silloin punnitaan, mitataan, yms.
Maali on kyllä hieno. Pirun tarkka laukaus. Tappelu sitten ei. Taisi tulla ikäänkuin tyrmätyksi.
Paten ei pitäisi ainakaan itse alottaa noita turpakäräjiä. Riski, että kädestä menee joku luu rikki, on aikas iso. Sairastuvalta on huonompi auttaa joukkuetta…
Onnea vaan kaikille maalivahdeille noiden Laineen vetojen kanssa. Ton enempää yläkulmaan ei pysty ampumaan ja kovakin oli taas kerran.
Usein olen kuullut, että Laineella on Nhl pelaajista Top5-veto, mutta onko oikeesti Patea parempia. Ovie on tietysti tuossa Top5-porukassa, mutta onko silläkään parempi veto?
Mathews on kyllä vähintäänkin yhtä hyvä. Samanlailla pystyy piilottaan vetonsa molarilta, ja kovaakin lähtee. Kaveri on vaan niin paljon muutakin kuin veto, niin siitä ei erikseen juurikaan höpötetä.
- Ovechkin
- Pastrnak
- Laine
- Matthews
Oviella on loistava laukaus, mutta en muista liikaa näitä yllä olevia maaleja Chicagoa vastaan. Tuollaisia nopeita tarkkoja vetoja ei usein nää muilta pelaajilta. Eräänlainen signature Patrikilla tuo jaloista suoraan luistelusta laukaus.
Mahdotonpa sitä järjestystä on määrittää top5 ja ehkä top10 kanssa:
Laine, Ovechkin, Matthews, Pastrnak, Kubalik, Draisaitl, Kucherov, Stamkos… Kenet tahansa näistä voi laittaa top5. Ja vielä löytyisi kovia nimiä tuohon listaan.
Tätä just hain. One timerilla tykittelee ylivoimalla monikin kaveri pointilta maaleja, mutta Pate voi tehdä missä tilanteessa vaan yllättävällä vedolla maalin. Lisäksi Patelle ei tarvi ylivoimallakaan sen syötön olla erityisen laadukas. Jos samalle kenttäpuoliskolle osuu ni piiska sivaltaa.
Ainakin Olofsson. Eikä huonoja snippereitä ole McDavid, Draisaitl, MacKinnon ja Marnerkaan. Mutta kyllä Laine tietyllä tapaa on omaa luokkaansa.