PC- ja konsolipelaaminen

Noniin alkaa huhuja kantautumaan D4 julkkaripäivästä.

11 viestiä siirrettiin ketjuun: Esports / e-urheilu

Viesti siirrettiin ketjuun: Esports / e-urheilu

Elektroniikkatuotteiden (konsolit, näytönohjaimet jne) saatavuus on parantanut, mutta ilmeisesti vieläkin myydään paljon “eioo”:ta…

On ollu tossa tarkotus kaivaa vanha NES paketistaan ja koklailla, että viäkö se toimii, mutta ongelma on se, että miten se kannattaa nykytelkkariin liittää?

Innostuin myös korona-aikana kaivamaan pojalle vanhan Segan kaapista ja tuli muutama muukin vanha konsoli osteltua. Näiden ohjaimiin riittää itselläkin vielä sorminäppäryys :slight_smile:

Samaisen liitäntäongelman kanssa tuli myös taisteltua. Edellisessä telkkarissa oli vielä tarvittavat liitännät, mutta ei silti tukenut noin alhaisia resoluutioita. Eli todennäköisesti se ihan alkuperäinen antenniliitäntäkaapeli ei toimisi vaikka sen telkkariin saisi liitettyä. Tämän kaltaisella pitäisi onnistua. Arvokkaampana ratkaisuna käsittääkseni Retrotinkin adapterit ovat aikas laadukkaita.

Itse päädyin hieman järeämpään ratkaisuun, mutta tuostakaan ei sellaisenaan ole NESsiin iloa, sillä vaatii RGB-signaalin pelikonsolista.

P.S. Nämä retropelit on meillä sen verran kovaa huutoa, että jos joltain löytyy vanhoja (80-90 luvun) konsoleita & pelejä keräämässä varastossa pölyä, niin saa tarjota :wink: Menee pojalle (ja vähän isällekin) kovaan käyttöön :slight_smile:

1 tykkäys

Taitaisi olla nykyään helpompi vain ladata netistä nes emulaattori ja romit tietokoneelle ja kytkeä kone telkkariin.

Mutta ne kaikki peliohjaimet!

Tietokoneeseen saa ohjaimia. Itselläni on ohjain mikä on identtinen ps4 ohjaimen kanssa mutta sopii myös tietokoneeseen.

On tämä sarja kyllä kunnon rahanteko kone.
Itse ostan nämä aina vuoden myöhässä lyhyen, mutta Hollywood tyylisen yksinpelin takia.

PlayStation Storessa vielä reilun viikon “Kingdom Come: Deliverance Royal Edition” tarjouksessa 8 eurolla:

Pitäisiköhän sitä joulukuussa aloittaa PS5:lla TW3. Aikanaan kun se jäi kesken surkeiden latausnoupeuksien etc saattelemana. Olisi tarjolla ilmaiseksi niille joilla on aikaisempi versio pelistä, alkaen 14.12.2022.

Tulee siis muillekin alustoille. Itse ainakin olen pantannut W3:n uudelleen peluuta tähän remasteriin joten lähtee kyllä heti tulille.

Suosittelen kaikille, vaikka fantasia ei iskisi muuten, yksi parhaiten kirjoitettuja pelejä ikinä, ja pelimaailma on yksi hienoimpia mitä olen nähnyt.

2 tykkäystä

Pitäisi. Ehkä paras videopeli ikinä. Ja tosiaan kuten @bastardo sanoi, ei todellakaan kannata välittää siitä, pitääkö ns. “fantasiatyyppisistä” tuotteista yleisesti ottaen.

2 tykkäystä

Gigantin BF-alessa huomisesta lähtien näköjään paljon konsolipelejä alessa.
Ghost of Tsushiman Director’s Cut esim. 28€
Last of Us 2 PS4:lle 3,49€ kuulostaa myös hyvältä diilitä.

2 tykkäystä

3kk Apple TV+ ja Apple Music palvelua Game Pass Ultimaten tilaajille:

Steam -alet alkavat ilmeisesti 22.11 kello 20:

3 tykkäystä

Nykyään on todennäköistä, että joltain viralliselta jälleenmyyjältä löytää halvemman hinnan silloinkin kun Steamillä on ale. Eli kannattaa tarkistaa esim. täältä:

3 tykkäystä

Epicissä ilmaisena STAR WORS

https://store.epicgames.com/en-US/p/star-wars-squadrons

2 tykkäystä

Tämä on muuten aika hieno peli VR-lasien kanssa. Etenkin X-Wingillä lentäminen isoine ikkunoineen on varsin vakuuttava kokemus.

3 tykkäystä