Pelaajahaaveilut 2016-17

Mikähän mahtaa olla Enlundin tilanne. Soppari on katkolla ja alla yksi heikompi kausi. Vieläkö Venäjä maistuu? Saa toki varmasti KHL:äänkin sopparin, jos haluaa.

Pihlström olisi myös Liiga-tasolle kova vahvistus ja on tehnyt KHL:ssä hyviä maalimääriä kuluvaa kautta lukuun ottamatta.

Enlund ois kyllä melkoinen jättipotti. Tasoa en usko ennenkuin nään uutisen tappara.fi:ssä (jos silloinkaan…)

Rosteri näyttää muuten jopa yllättävän valmiilta jo nyt, jos Karhunen, Lajunen ja Elorinne jäävät. Ei tuosta puutu kuin yksi hyökkääjä eli se legendaarinen KHL-mies.

Haapala - Lajunen - hankinta
Savinainen - Järvinen - Nurmi
Peltola - Ilomäki - Karjalainen
Rauhala - Jasu - Heikkilä
(reservi: Honkanen, Levtchi, O. Mäkinen, Räsänen)

Bonsaksen - Kemiläinen
Elorinne - Rantakari
Saravo - Salonen
Sammalkangas
(reservi: Rouhiainen, Jokiharju)

Karhunen
Hrachovina
(reservi: Heljanko)

kyl mulle NHL/AHL-hankintakin kelpaa.

Kovat kotimaan vapaat ja ulkosuomalaiset tuolle paikalle on melko vähissä ja menee ehkä Suomen ulkopuolelle?

Viikko mestaruudesta ja kovasti polttelis tietää muitakin kuin Rantakari, Kemiläinen ja Nurmi jotka tulossa. Onko niitä edes ja odotellaanko lisää hankintoja ennenkö alkaa nimiä tippumaan.

Uusi Josh Green olisi unelma hankinta! Vanha kehärääkki joka tekee tuhoja liigassa, mutta on samalla äijä.

Mä lähtisin siitä, että JMJ on taas laituri. Pelasi mielestäni paremmin laiturina eikä taiteilijan tarvitsisi kantaa niin paljon vastuuta puolustamisesta. Pelasi nyt sentterinä, kun Dixonin taso (kunto?) ei riittänyt runkosarjassa ja Ilomäkikin oli loukkaantunut pudotuspeleissä.

Eli sentteri kelpaisi kyllä hommata, vaikka Lajunen jäisikin. Se voi olla sitten ykkös-, kakkos- tai kolmossentteri ja Lajusen ja Ilomäen roolit sitten sen mukaan.

Voi toki olla, että Järvinen pelaakin sentterinä, mutta katsotaan, miten käy…

1 tykkäys

Alkaakohan omat muistikuvat hämärtyä, mutta nimenomaan sentterinä Järvinen vetässy pisteiden valossa parhaimpansa pätkät tällä kaudella. Varsinkin se loppuvuoden / alkuvuoden piste jakso.

Joshilla taitaa olla jo pahvi Kookoon kanssa

Luinpas hyvin sori xD siinä kohtaa jos Laju lähtee niin silloin tälläinen ukko olis tärkeä

Kyllä tuohon sellainen hyvä peliätekevä sentterikin kelpaisi eli esimerkiksi huippukuntoinen Dixon. Järvisen jälkeen tuntuu nyt olevan hieman vajausta nimenomaan kiekollisen taidon osalta (vaikka pakisto on siltä osin aivan huippua). Nurmi tuo lisää maalintekovoimaa, mutta silläkin saralla tarvitaan tasonnostajia joukkueen sisältä tai yksi maalitekijä lisää. Ilomäen ja Karjalaisen olisi pystyttävä vähintään samaan kuin kuluneella kaudella. Jännä nähdä panostetaanko joukkueeseen viime kautta enemmän vai vähemmän vai säilyyko budjetti samana.

1 tykkäys

Vaikka joku sanoi että ei Salmelaa Tapparaan niin kyllä mää silti näkisin Salmelan mielelläni Tapparassa ja Konnakin sais palata kirvespaitaan. Hyvä juttu jos Palola palaa tosin eihän se vielä varmaa ole? :grinning:

Mä oon hiukan Salmelan tuloa vastaan kun hinta on varmasti kova ja hitaat jalat.Lisäksi ihmetyttäisi kun Plastino on ollu tarjolla ja sen sais muovirahoilla verrattuna Salmelaan, itse ottaisin aina Nickin parempien jalkojen vuoksi.

2 tykkäystä

Salmela tuskin tulee ja lisäksi on sellainen juttu, että meillä on/on tulossa ihan kivasti rightin pakkeja. Kaikki pakit ei voi vaan olla rightin miehiä.

Jyri Marttinen ilmeisesti vielä ilman sopimusta. Olisi sopivan veemäinen pelaaja maalinedustalle.

No siinä riittäisi sulattelemista jos Liaani Marttinen tänne tulisi. :japanese_goblin:

Marttinen vaan on ollu vähän rikkinäinen viimeaikoina…

Gagnon lähellä jatkosopimusta Lukon kanssa.

Kuinkas paljon rahaa vapautuu Aallon ja muiden myötä? Ilmeisesti Rantakari ja Kemiläinen tulee ns. halvalla jos verrataan Aaltoon jne. Etenkin kun joukkue on jo erittäin hyvällä mallilla ja rahaa pitäis mun laskujen mukaan vapautuvan helposti päälle 500k ja toi summa on se mikä pitäs olla Kuuselan ja Laineen sekä Dixien korvaajat… Rahasumma voi kyllä olla isompikin mitä vapautuu käyttöön. Sen kyllä jokainen tietää että sitä tulevalle kaudelle kyllä vapautuu.

Jep ja ei pidä unohtaa, että Kankaanperästä sekä Puistolastakin vapautuu melkoisesti nippua…

Veikkaisin, että Aalto, Puistola, Kankaanperä, Dixon ja Kuusela lähtiessään vapauttaa budjettia 800-900 000euroa… Jos näistä nyt ois sit käytetty oletettuihin Rantakariin,Kemiläiseen ja Sammalkankaaseen vaikka 300 000 niin olisi Dixonin,Kuuselan ja Laineen korvaajiin käytettävissä noin 500-600 000euroa…Nurmi nyt vissiin on signattu. Toivottavasti ei kauheesti yli 100 000 lapulla. Tohon vielä vaikka Palola, Enlund ja Pihlström niin taas hymyilyttäis!