Rauman Lukko kaudella 2016-17

Avataampa myös Lukolle oma ketju.
Tulihan tuolla aikoinaan voitettua B-juniorien Suomenmestaruus. Mutta se siitä muisteluista.

Eli noin kolmannes kautta takana ja ganalin parttaal eletään vaikeita aikoja. Huolimatta RTK-palvelun miltei pohjattomasta kassasta, on kettupaidat sarjassa viimeisenä kun kalleimmat miehet ovat olleet umpijäässä.

Tänään sairastuvalta palaa Niskala ja Saarela ja Gagnon pudotti apinan selästään viime viikolla.
Oma veikkaus on, että tänään kurssi kääntyy ja Lukko nousee lopulta runkosarjan kuuden joukkoon.

1 tykkäys

Aika roimasti saisi Lukko nostaa pistekeskiarvoa, niinkö moni muukin joukkue mitkä ovat pohjalla nyt. Pistekeskiarvon tulisi nousta noin yhdellä mikä on kova suoritus muttei mikään mahdoton. Uskon kumminki Lukon olevan kova keväällä.

Toivottavasti Tukonen pysyy kassassa loppukauden sillä olisi iso avustus tuohon Lukon tavoitteeseen. Luultavasti Lukko joutuu vielä hakemaan hyökkäykseenki apuja, koska 3 ja 4 kentät ei kyllä hurraa huutoja aiheuta.

Jos saavat heti pistetahdin takaisin siihen kuosiin, mitä se on ollut parilla viime kaudella, niin voivat kerätä vielä 64-70 pistettä jäljellä olevista 41 pelistään. Loppupisteet siis 78-84 pistettä, ja sillä saa jonkun sijan 11-13 eikä selviä sääleihin.

Jos eivät saa pistetahtia oleellisesti parannettua, no se on sitten sija 15 ja pisteet 50-60.

Kuuden parhaan joukkoon selviämistä en pidä kovinkaan mahdollisena tavoitteena, välissä on nin paljon joukkueita, jotka on yhtä todennäköisiä vetämään 2 pistettä/peli tahdilla kuin Lukkokin.

Tuossa laskeskelin 3p voittoja jos pelkästään katotaan on Lukon voitettava 41 pelistään 27 ja 14 saisi hävitä niin yltäisi viime kauden 94p aikalailla jolla sai paikan 6 runkosarjassa.

Eli 1,97 ppg seuraavat 41 peliä. :smile:

1 tykkäys

Ei riitä Lukolle. Nykyinen pistekeskiarvo 0,7 per peli, yhden pisteen tahdin nostolla päätyisivät jonnekin 85 pisteeseen, jolla ei välttämättä selviä sääleihin.

Olen melko varma, että tänä vuonna ei tarvitse Lukkoa välierissä tiputtaa, ovat poissa pelistä jo runkosarjan jälkeen.

1 tykkäys

Viime vuona 83 pisteellä sai paikan 10 runkosarjassa, että tiukille vetää :smiley: Muutenki rosterissa on kammottava väli alakenttien sekä yläkenttien välissä. Tähän vielä, että Tukonen ei pysy kasassa ja ei ole Ryan Zapolski pelastamassa Lukkoa tänä vuona.

Jos ei riitä pisteet, niin soitto vaan Aaronille tammikuulla ja piuhat puihin Rauman suunnalle

3 tykkäystä

Pohdiskelin Lukon tilannetta ja spekuloin että entä jos Karri Kivi olisi joukkueen peräsimessä voisi sijoitus olla hieman toinen. Nykyisellä nipulla pitäisi ehdottomasti olla tässä vaiheessa jopa kuuden nipussa.

Itse pistäisin kyllä vartion kauas itään Habarovskin ja Pekingin ulostuloteiden varteen.
Olisi maalivahtia, ihmiskuulapuolustajaa ja laatuhyökkääjää tarjolla oman kylän pojista.

5 tykkäystä

Olisko Gagnonista kuitenkaan Ilomäkeä syrjäyttämään? Eihän se ole onnistunut pudotuspeleissäkään juuri koskaan.

Olin kyllä täysin varma että Lukko voittaa.
Mutta ei.
Ehkä jengi tiedosti, että tämän viikon kaikki kolme peliä ovat ns päävastustajia, kilpailtaessa pudotuspelipaikoista, vastaan.
Ja sen takia ei pelissä ollut rentouden häivääkään. Mailaa puristettiin, vanne kiristi päätä ja ahdisti.
Pelaa siinä sitten iloista kiekkoo.

Mun silmään toi Aleksi Saarelan paluu Lukkoon vaikuttaa jo olevan huono ratkaisu
kiekkoilijan kehityksen kannalta. Toi joukkue alisuorittaa niin pahasti, että ei
voi olla vaikuttamatta nuoreen pelaajaan.

Onko joukkueessa ketään joka voitaisiin shoppailla meille? Hauska seurata kovaa kilpailua Suikkasen ja Vuoren välillä kumpi saa ekana monoa huolella hanuriin.

1 tykkäys

Toivottavasti Suikkanen.

1 tykkäys

Jos Ilomäki ei ala saada juonesta kiinni, haluaisin nähdä miten Peter Tiivola pärjäisi 3. sentterinä. Tällä kaudella 20 5+5 ja aloitusprosenttikin 52,7. Mulle on jäänyt hänestä hieman Ilomäen tapainen kuva: taitava sekä juonikas mutta jotain uupuu. Tarkemmin miehestä tietävät voivat kertoa halutessaan enemmän.

Jännä fakta:
Lukon pelaajista kenelläkään +/- -tilasto ei ole plussan puolella. Muutama on yltänyt nollaan.

Mun päällimmäinen kuva Tiivolasta on enemmän jarkkomalismainen. Mutta se voi taas olla Dufvan pelityylin syy viime kaudelta.

Ei Lukkoa, mutta olen jotenkin kierolla tavalla alkanut fantasioida Jukureiden pudottamisesta välierissä… Miettikää Dufvaa (jota vastaan minulla ei ole yhtään mitään), mikä painajainen hänelle… Varmasti sen jälkeen ei Ristolla olisi enää muuta mahdollisuutta kuin noudattaa “Jos et voi voittaa vihollista, liity siihen” -viisautta ja hankkiutua Tapparan organisaatioon vaikka sitten Tapsuksi.

14 tykkäystä

Lukolla ei ole mitään rahallista tarvetta päästää ketään, mutta voisivat tehdä palveluksen Saarelalle ja päästää hänet. Ilomäestä voisi olla hyvä hankkiutua eroon kun ei taida olla läpimurtoa tulossa ja Jukan palattua löytää itsensä aika pian lekistä.

Lukosta tällähetkellä en kelpuuttaisi ketään meille, lähinnä sen takia, että
siellä ei ole oikein sentyyppistä pelaajaa jota tarvittaisiin, koska Gagnonkin on ollut todella
huono. Toisaalta Lukko ei ole taloudellisesti siinä tilanteessa, että edes tarvitsisi kenestäkään luopua.
Mutta KooKoo:sta ehdottomasti Jarkko Malinen olisi sellainen pelaaja jonka ottaisin
takaisin. Perusteluina, tuttu joukkue, hyvä Av pelaaja ja on mielestäni mennyt myös
kiekollisena pelaajana eteenpäin Kouvolassa.