Pelaajahaaveilut 2017-18

Älä aliarvio Mikin puhelahjoja.

Meille haluaa tällä hetkellä kaikki. Hyvät mahdollisuudet koviin nimiin samanlaisena projektina, mikä tehtiin Xavin kanssa.

14 tykkäystä

Kyllä,kyllä mutta projekti joka olisi ensikaudella kovempi kuin Lajunen kuulostaa silti aika kaukaiselta haaveelta, toisella kaudella Savinaisen tapaan onkin jo eri juttu. Mutta toivotaan hyvää korvaajaa tilalle. Myös toivon omalle poijalle Otolle isoja harppauksia kesän aikana💪

Uusi Järvinen korvaa ainakin osan Lajusen panoksesta ja en unohtaisi JMJ:n panosta sentteröinnissä ym. Otto kehittynee jne.

Tapparalla lienee varaa reagoida, jos asiat ei kulje toivotulla tavalla.

Pidän kyllä täysin mahdollisena, että Tappara hankkii Järvisen lisäksi vielä yhden mahdollisesti kovankin sentterin, jolloin JMJ siirtyy laitaan. Perusteena juuri Rautakorpi, joka haluaa vahvan keskustan. Tuo ehkä edellyttää jonkun hyökkääjän yllättävää lähtöä, mutta katsotaan nyt mitä tapahtuu.

2 tykkäystä

Ihan samoilla ajatuksilla oottelen uusia hankintoja. Ykkösketjun keskushyökkääjän täytyy olla “kova tekijä”

Matti Järvinen ei siis riitä siihen? Itse en tiedä riittääkö, mutta epäilen että hän siinä kauden aloittaa. Saatan kyllä olla väärässä.

Vaikka olen Etelä-Karjalasta, en tunne Järvisen pelihistoriaa. Saipa on lähin smliigajoukkue, mutta Tappara on ollut suosikki jo 70-luvun lopulta alkaen.

2 tykkäystä

M.Järvinen on tyypillinen Tappara hankinta, jossa haetaan nousevaa pelimiestä. Ei makseta nimestä paidan selässä. Tasosta osaa sanoa sen, että ei ole arpa. Hyvä pelaaja. Riitääkö ykkösen keskelle Tapparassa jää nähtäväksi. Pelaavaassa kokoonpanossa jokatapauksessa.

Mää haaveilen nuottien epäsuosioon joutuneesta Jori Lehterästä. Tuu Jori hakeen uus nousu uralle täältä.

17 tykkäystä

Onkos kukaan kuullut huhua koska julkastettaisiin uusia sopimuksia? Muuta kuin sen Mikin epämääräisen, että mikäli järjestetään isompi tiedotustilaisuus nin siihen menee noin 2,5 viikkoa :slight_smile:

Jotenkin haavelisin Otto Mäkistä meille leveyspelaajaks. on sellanen jannu joka voi lyödä läpi jo ens kaudella.
Ottolla on jo soppari jonkun liigaseuran kanssa. Arvon messi kerroppa minkä?

2 tykkäystä

Levtchi - O.Mäkinen -Honkanen/Heikkilä olisi hyvä reserviketju Lekiin ja saikkujen tuuraamiseen alkukaudella. Miksei myös loppukaudeksi, jos miehet menevät kesällä eteenpäin.

Saa nähä mihin Otto menee. Tapparaanhan sillä oli sopimus mutta päätti lähteä si OHL:ään. Ja ihan putkeen ei tainnu se reissu mennä. Pelas 4.ketjussa pienessä roolissa. Jälkikäteen ajateltuna niin ois ehkä kannattanu jäädä Suomeen.

1 tykkäys

Olen jutellut Oton kanssa nyt keväällä. Olen sitä mieltä, että vuosi hänelle Pohjois-Amerikassa teki kiekkoilijana ja ihmisenä ihan hyvää. Hän on syntynyt toukokuun loulla ja vielä aika nuori kaveri. Hänehtii vielä. Ja näillä näkymin tulee Suomeen ensi kaudeksi. Seurasta ei vielä infota.

Sorry offtopic

5 tykkäystä

Joku jo suuttuu että pitää tehä Ottolle oma ketju.
Mut jatkan silti tässä.
Otto lähti ameriikkaa ku Larva painosti lähteen, saman teki aika moni muukin Larvan mies mm. Heponiemi,Räsänen ja Jokiharju.
Kausi meni vissiin monestakin syystä hiukan heikosti, mutta pari isointa kai siinä että ei oikein kotiutunut ja oli henkisesti raskas vuosi. Otto lähti sinne tollasena kloppina yksin,jos vertaa vaikka Pateen jolla vanhemmat oli mukana. Ni vaatihan se ihan pirusti.
Toinen oli siinä että kun ei alku luistanu kun elokuvissa ni eurooppalaisilta vaaditaan noissa sarjoissa edelleen enemmän kun omilta pojilta. Eli tippu tosiaan 4. Ketjuun.

Mutta kun suomessa ei nyt ihan hirveesti noita päteviä senttereitä ole, niin Otto isona(pitkänä) ja nopeena miehenä olis kyllä hyvä saada meille.

1 tykkäys

Ehdit jo vastata…
No eiköhän se tieto seurasta pian kerrota.

2 tykkäystä

Mulla olisi haaveena että JMJ jatkaa kauden alusta siitä, mihin finaaleissa jäi.
Kun siihen vielä saisi ripauksen itsekkyyttä maalinteossa, niin siinä meille ykkössentteri.
Ei koolla pilattu mutta sitäkin paremmalla pelisilmällä.
Krisu kun palaa vielä edellisvuoden tasolleen, ei kahta ilman kolmatta.

3 tykkäystä

Minä komppaan Maikkelssonia. Haaveilen ja uskon myös, että Miksasta tulee ensi kaudella top 5-sentteri Liigaan.
Hänellä on kaikki edellytykset tähän, mielenkiintoisimpia ensi kauden tapparalaisia.

1 tykkäys

Minusta Miksa on jo Liigan top 5-sentteri, mutta se saattaa olla toisen ketjun aihe. Varsinkin, kun edeltä lähti Lajunen, Elkins, Manninen ja Rissanen. Ketä siellä enää on parempia, Suomela, ehkä Perrin, ehkä Hytönen, varmaan jonkun huuliveikon mielestä Tyrväinen? Niin ja Rauhala :wink:

3 tykkäystä