Pelaajahaaveilut 2018-19

Tämä viesti on liputettu ja on siksi piilotettu väliaikaisesti.

Tämä viesti on liputettu ja on siksi piilotettu väliaikaisesti.

(#VanhatalonVuosi2019) #1545

Huhuille on tällä palstalla ihan oma alueensa, tiedätte kyllä.

Luulisi, että Niko Hovinen olisi irrotettavissa DEL:in Iserlohn Roosters:ista ja Jakub Stepanek HC Slovan Bratislava:sta. Tietenkin se vaatii isoa rahapinkkaa ja neuvottelutaitoja.

Huhu: Uusi maalivahti Tapparaan 2018-19?
Palautetta palstan henkilökunnalle
(Mika) #1547

Mitäs @Messi olisi mieltä Sami Rajaniemestä? Jos/kun pudotuspelipaikka Jukureilta lipsuu käsistä. Heljanko ei menettäisi paikkaansa nimekkäälle vahdille, vaan saisi luotettavan nuoren kirittäjän loppukauden lainalla?

Jakub Stepanek vois kyllä olla huippu haku. Iso kokoinen peittävä maalivahti jolla kosolti kokemusta, muttei silti mikään ikäloppu kehäraakki. Tilastotkin uran ajalta ihan hyvät ja käyny jo liigan tunnelmaa haistelemassakin.

Mikki voisi kääntää meille Eero Kilpeläisen Örebrosta. Joukkue on sarjassa 2. viimeisenä ja säälipleijariviivaan matkaa 14 pistettä. Siinä olisi ainakin maalivahti, joka on todistanut olevansa ihan Liigan eliittiä.

(Toni) #1551

Karsinta varmasti estää.

Kelpais ainaki minulle, ja veikkaan että liigan sisältä molari tulee jos siihen päädytään.

(Tuoppi) #1554

Jos peli kulkee siten miten tänä vuonna on mennyt ja paranee vielä, niin tarvitaanko vahvistuksia? Se tietää nykyisille popparikomennusta joillekin eli kenet näistä laitetaan katsomoon? Nytkin tulee tunkua kun Zabo ja Jere palaa kehiin. Jos tulee niin sen tai niiden on oltava todella kovia pelimiehiä ei mitään ‘Nenosia’. Itse olen sitä mieltä että korkeintaan maalivahti ja sekin suurella kysymysmerkillä.

Samaa mieltä. Jengi on nostanut tasoa niin paljon tämän vuoden puolella että kun Zaborsky ja Karjalainen palaa niin alkaa olemaan jopa ylitarjontaa hyökkääjistä.
En näe että edes Strömvallille ole tarvetta.
On kuitenkin riski että kävisi kuten Nenoselle että ei ole helppoa sopeutua nopealla aikataululla Tapparan pelisysteemiin ja rooli jää pieneksi.
Puolustus ei myöskään kaipaa vahvistuksia. Fälth ja Rautanen ovat aika laadukkaita reservimiehiä. Jopa hieman harmittaa Rautasen puolesta koska pelasi aika varmaa peliä ja potentiaalia on tulevaisuudessa.
Maalivahtipeli on ollut hyvää nyt pari peliä mutta tuntuu isolta riskiltä mennä playoffeihin Heljanko-Bäckströmillä. Ei saisi kovin monta helppoa päästää jos meinaa menestyä keväällä.

Ei Tapparalla niin kovia maalintekijöitä ole ettei Maltelle roolia löytyisi.

Mä olen sitä mieltä, että joka tapauksessa tarvitaan edes yksi vahvistus. Mieluiten kaksi eli hyökkääjä ja maalivahti. Keväällä pelit ovat kuintenkin kovempia ja rotaatiossa on hyvä olla pelaajia valmiina paikkaamassa.

Hyökkääjäksi toivon jotain näistä kolmesta; Olli Palola, Veli-Matti Savinainen tai Malte Strömwall. Kunlun vielä kamppailee pudotuspelipaikasta, KooKoo taas on jo melkein menettänyt mahdollisuutensa, joten nyt ajattelen Strömwallia. Toki tällä hetkellä Kunlun on pudotuspeliviivan alapuolelle. Eli on mahdollista, että sieltäkin tulee vahvistusta.

Maalivahti on hieman erilainen kysymys, olisin erittäin tyytyväinen, jos huhuttu Kari Lehtonen tulisi Tapparaan, mutta jos Kunlun ei pääse pleijareihin, niin Tomi Karhunen käy myös mainiosti.

Hyökkäys olisi:
Zabo-JMJ-Strömwall
EJ-MJ-Ojamäki
Kuusela-Malinen-Karjalainen
Luoto-Rauhala/Jasu-Levtchi
Katsomossa Moilanen, Puistola, Lehtonen. En tiedä pitäiskö myös Jasun olla katsomossa, en löytäisi paikkaa kolmesta ekasta ketjusta ja nelonen on toiminut hyvin, toisaalta tärkeä mies alivoimalla.

Puolustus

Blood-Rantakari
Kemiläinen-Mäntylä
Elorinne-Vittasmäki
Utunen-Fälth/Rautanen

Toiveissa on, että Fälth pysyy meillä loppukauden. ja saa peliaikaa, muuten pakisto on hyvä.

Karhunen/Lehtonen
Heljanko

Kyllä tällä rosterilla mun mielestä ihan kannusta voidaan kilpailla.

Itse olen vähän samoilla linjoilla kuin @blue. Mielestäni vahvistuksia tarvitaan siis, jos aiotaan taistella mestaruudesta. En usko, että nykyinen materiaali ihan riittää, kun pelataan esim. Kärppiä vastaan, vaikka nyt on pelattukin hyvin viime aikoina. Tosin mitään keskitason pelaajia ei kannata mielestäni hankkia ihan hankkimisen takia, vaan kyllä ne hankinnat pitää olla selkeitä vahvistuksia tai sitten, jos selkeitä vahvistuksia ei ole saatavilla, niin ei ketään ollenkaan.

Mielestäni Tapparalla on tällä kaudella joukkue täynnä hyviä ns. “ylemmän keskitason pelaajia”, mutta joukkue on vähän tasapaksu ja terävin kärki puuttuu, etenkin hyökkääjissä (myös yv ja av). Tämä näkyy esim. pistepörssissä, jossa tällä hetkellä Tapparasta ainoana pelaajana top 30:ssä on Kuusela sijalla 11 ja hänkään nyt ei enää ihan parhainta kevättänsä pelaa varmaankaan 36-vuotiaana playoffeissa. Luulen, että sen terävimmän kärjen merkitys tulee olemaan isompi tänä vuonna muutenkin pudotuspeleissä, kun otteluohjelma siellä on vähän väljempi ja pystytään peluuttamaan ehkä enemmän kärkityyppejä kuin ennen ilman että he väsyvät liikaa.

Tänä vuonna vaikuttaisi muutenkin olevan runsaasti huipputasoisia pelaajia markkinoilla siirtorajalla, kun joskus markkinat on olleet aika kuivat, niin kyllä minusta kannattaisi koittaa hyödyntää tuo. Strömwall, Peltola ja mahdollisesti huippumaalivahti (vaikka nyt sitten huhuissa oleva Lehtonen tai Karhunen) olisi omat ensisijaiset yritykseni hankinnoissa, jos pelaajabudjetissa on vielä tilaa tai halutaan muuten koittaa voittaa mestaruus. Tosin voi olla, että kaikki noista eivät ole saatavilla, mutta on siellä muitakin kovia nimiä.
Toki sekin tärkeää, että Rautakorpi saisi kehitettyä entisestään Tapparan nykyisiä pelaajia ja korkeintaan muutama tuohon nyt joka tapauksessa tulee uusia.

Mielestäni on turha hankkia kevääksi kallispalkkaisia pelaajia, näistä on paljon esimerkkejä. Mikäli tehdään vähintään ensi kauden kattava sopimus samalla on se jo huomattavasti järkevämpi ratkaisu. Tänäpäivänä liigassa ei ainakaan pelaa niin ylivoimaisen hyvää pelaajaa, että pitäisi maksaa itsensä kipeäksi moisesta. Ei yksi Malte kannua tuo.

On myös esimerkkejä niistä toisista pelaajista, vaikka Parlett ja Voutilainen.

Niin, tai Vesalainen viime kaudella Kärpillä. Tai Mäntylä keväällä 2016 Tapparalla. Koska muuten on mestaruus voitettu viimeksi sillä lailla, että yhtään pelaajaa ei ole tullut mestarijoukkueeseen enää uuden vuoden jälkeen ja ennen siirtorajaa? Taitaa olla aika pitkä aika sitten.

Parlett on hyvä esimerkki mutta mitä Voutilainen toi.
Maalivahti on hankinnassa ja maalintekijä kelpaa, ei kuitenkaan pakollinen koska tuollakin hyökkäyksellä saadaan riittävästi aikaan.

Kärpät 2005?

Eiköhän Ässät ollut myös melkolailla “lukittu”?

Noin itse ketjuun, monesti täällä toisteltu, ettei ns. rivimiehiä kannata tuoda, olen samaa mieltä. Kärkijätkä Liigasta esim. Strömwall tai ulkomailta, muuten voi mennä näillä mun puolesta.