Pelaajahaaveilut 2019-20

Hyvä haave. Minkälaista kiekkoa a-junnut pelasi? Olisiko aika nostaa Juujärvi mukaan miesten valmennustiimiin?

Onkos kukaan haaveillut Domia takas tolppien väliin? Sopimus oli täksi kaudeksi, enkä ainakaan minä ole lukenut, että olisi tehnyt jatkoa tai muutakaan sopparia.

On myös ensikaudeksi sopimus KHL-joukkue Barys Astanaan.

Teki jatkon A-junnuihin joten eiköhän jatka myös ensikaudella siellä.

Hitto niin onkin, mun moka! Katsoin vähä huolimattomasti ton!

1 tykkäys

Eli nyt on huhuttu ainakin seuraavia
-Vauhkonen
-Kontiola
-Morley
-Jormakka
-Kunyk
-Ojamäki jatko

Onko lisättävää jollain?

Mulla on semmoinen käsitys että seon Morley tai Kunyk, ei molempia. Itse olen Morley junassa ja Kunyk menee toiseen liigaseuraan.

1 tykkäys

Eikö Kunyk ollut menossa kerhoon?

Näin itsekin käsitin, mutta molempia huhuttu.

Ja muistutuksena että huhut eivät kuulu haaveiluketjuun. Eli enemmän haaveilua ja vähemmän huhuilua :wink:

9 tykkäystä

Ihan hyvä. Hieman ehkä kaipaisin nykyistä selkeämpää roolitusta jotenkin tyyliin:

  1. superlaatua
  2. huippulaatua
  3. lupaavat juniorit
  4. kokeneet vääntäjät

Tämä on tietysti raju yksinkertaistus, mutta Kärpät on ehkä saanut kärkeensä vähän terävämpää laatua siten että neloseen on lähtökohtaisesti sopivat roolipelaajat. Eli nelosen laidat mallia ”Karvinen ja Sailio”.

2 tykkäystä

Puistolan paikka ei ole missää 3-4 ketjussa “pyörimässä”. 1-2 ketjuun ja mahdollisuus tuloksen tekoon, jos ei niin lainalle vaikka Jukureihin jossa voisi pelata Tanuksen kanssa yhdessä.
Kesällä lisää voimaa ja ensi kaudella on tärkeä osa joukkuetta.
Saipasta tuleva on Morley.

Kyllä mä haaveilen, että kolmoskentästäkin tehdään pelaava. Ja jopa nelosesta, vaikka siellä enemmän ne roolimiehet.

Tapparassa ei tule olemaan paikkaa Puistolalle 1-2 ketjussa automaattisesti. Jos pääsee pelaamaan niin neloseen.

1 tykkäys

Mielestäni kysymys on enemmin siitä, ottaako neljän ketjun tasaisen sylinterin, vai terävämmän kärjen ja neloseen sitten ns. halvempia roolipelaajia. Olen ollut pitkään neljän sylinterin kannattaja, mutta ensi kauden juniorit tiedostaen nyt kovaa panostusta kärkimiehiin, joka näyttää toteutuvan. Näin kolmoskentästä saadaan hyvä, mutta pelimerkkejä se ei vie keihäänkärjestä. Esimerkiksi tänä vuonna EJ olisi voitu jättää hankkimatta ihan kokonaan, ja sijoittaa kovempaan yksilöön, kuin Malinen, näin suoran esimerkin kautta.

Morley on hyvä hankinta, mutta hintalappu on noussut SaiPa -kauden jälkeen. Nämä pitäisi haistella sieltä ulkomailta jo meille, kuten esimerkiksi Connolly, Bailen ja Plastino. Otan joka tapauksessa Morleyn ilomielen vastaan, mutta kaipaan näitä hakuja, joiden onnistumisella erottaudutaan muista. Parina viime kautena tällaisia ei ole ollut yhtään.

1 tykkäys

Kolmoseen haaveilen kokenutta kahden suunnan sentteriä ja siihen rinnalle vaikka junnut, esmes Puistola ja Simontaival. Tuolla sapluunalla pärjää ainakin syksyn.

Haaveilen että Kassu saa mahdollisuuden pelata rauhassa Tapparan liigajoukkueessa ensi kauden. Jos Jukka tämän tekee(mitä en usko), niin parin vuoden kuluttua voidaan kuitata koko kasvattajakorvaus kotiin. Minä en ikinä unohda sitä yhtä joulun alustaa kun Jukka viltitti Haapalan ja hän ei päässyt nuorten kisoihin. Samaan aikaan Hifk peluutti Nykoppin kisoihin ja Henkka oli jo tuolloin ihan eri luokkaa kuin tämä kouho. Pahaa pelkään Kassun osalta.

10 tykkäystä

Aika epäammattimaista nuorten valmentajalta, jos tuon takia jätti pois kisoista.

Tosin veikkaan syiden olevan jotain muuta.

Taisi Lainekin olla joskus viltissä Tapparassa.

Mutta katsotaan miten Simontaival kehittyy. Yhdessä kesässä voi tapahtua jo paljon.

Haaveilen, että

  • nousevasta nuoresta kaartista yksi saisi paljon vastuuta ja hänelle annettaisin samanlainen luotto kuin Utunen ja Levtchi ovat saaneet.
  • joukkueessa on selkeä ykkössentteri.
  • rosterissa on yksi tai kaksikin sitkeää ajokoiraa ja/tai laukaisuahnetta laituria, jotka tekevät hyökkääjinä sitä, mitä Fälth tekee pakkina eli laukovat ja laittavat kiekkoa suoraviivaisesti maalia kohti AINA kun on paikka ja heille pelitavan mukaisesti tämä suodaan
  • sitkeä reppariinottaja löytyisi, mies joka tekee niitä tärkeitä maaleja vaikka väkisin Savinaisen, Peltolan, Haapalan ja V.Niemisen tyyliin eikä Kapteeni Kuuselan tarvitse olla yksin
2 tykkäystä

Tämä on tärkeä pointti, jota olen pohtinut jo pidempään. Me tarvittaisiin tosiaan Kuuselan tueksi enemmän johtajuutta, kun JMJ jaJasukin on lähdössä. Jugin poistuminen viimekauden jälkeen mielestäni jotenkin näkyy tuossa joukkueessa, vaikka Kuusela onkin hyvin tonttinsa hoitanut.
Olisiko esim. Rauhalasta ensikaudelle enemmän tässä suhteessa apua…
Tuollaiset Kontiolan ja Vauhkosen kaltaiset pelaajat tietysti toisivat sitä johtajuutta lisää, koska kokemusta on paljon.( Mikäli tulee meille).

Itse jotenkin haaveilisin tuota Haapalan paluuta vielä tuohon ensikaudelle…toisi kyllä kaikkea kivaa lisää joukkueeseen reilusti.

3 tykkäystä

Jatkoajassa puhuttiin sen tyyppistä juttua että Tappara olis laittanut parin pelin jälkeen lapun eteen. Mutta tietysti pykälän kalliimpi ollut.