Kaikki kiitos tänne vaan ja Kärpille pikku palan näyttö.
Yllättävän hyvin Tapparalla näyttäisi kuitenkin joukkue pysyvän kasassa eli muutoksia ei ainakaan tule liikaa. Onko tämä hyvä vai huono @Oijennus? Voidaanko säästyä suuremmilta kasvukivuilta?
HPK:sta ainoastaan Riska ja Kanninen ovat vapaina ensi kaudelle, onko kyse siis jostain juniorista?
Riska on ollut tällä kaudella jopa hyvä - en tosin tiedä, onko kumpikaan varsinaisesti vahvistus ja Riska on ainakin alaketjujen pysyvä höylä. Sieltä ei hirveästi lähde niin ei mun mielestä mitään perusteita tuodakaan, kun sinne on tungostakin. Kanninen puolestaan on vähän sellaisessa maineessa itselleni, että on hypännyt vähän useammassakin paikassa jo kokeilemassa ja ihan missään ei taida olla vielä täydellisesti natsannut. Jos Kanninen hommataan niin hänen kohdallaan varmaan joku pidempi suunnitelma täytyy olla.
Ja taas oon väärässä: siellähän tuo on JYPissä ollut melkein koko uransa ja nyt sittemmin KooKoon kautta HPK:n ilman ihmetehkoja. Eipä varmaan silti eka kerta, kun Viiksi tutkii Jyväskylän sorsimat ja Tapparaan sopivat.
Tiedän että ei ole ihan ykköstykki mutta onko ihan mahdoton tulijaksi?
LeKissä pari peliä joskus vetänyt.
Mitäpä Tappara tällä tekisi? Taitaa alakenttiin olevan kilpailua jo muutenkin.
Kasvattaisi Liiga pelaajan tuleville kausille.
Sillain jos miettii niin KooVee tarvitsee meiltä pelaajan.
Todennäköisesti Keupa tarvitsee meiltä pelaajia.
Todennäköisyys että LeKi tarvitsee meiltä pelaajia on pieni mutta mahdollinen.
Aloitti liigassa 50%
Voi olla liian kallis pitää Mestiksen ja Liigan välissä ensi kausi.
Mutta liikettä ja muita puutteita ajan kanssa kuntoon.
En osaa itse sanoa olisiko hänestä tekemään Mestiksessä pisteitä vaikka 1.28pts keskiarvolla, saisiko tehokkuuden aikanaan siirrettyä Liigaan vaikka jollain 0.8pts per peli.
Senttereistä on kuulemma pulaa. Jostain niitä varmaan pitäisi koittaa kasvattaa, varmaankin.
Jos tuota Larmia ei saada tuolta Hämeenlinnasta niin olisiko sitten tuo Kari Lehtonen sopiva. Jos en väärin muista niin joidenkin lähteiden mukaan yritettiin saada häntä jo siirtorajalla.
Kauden ollu pelaamatta, toki periaatteessa kova tekijä Liigaan tai KHL:ään, mutta riskit melkoiset.
Mikäs palstalla olis meininki, jos huomenna julkistettais vain Morley, Vauhkonen ja Ytterell (kirjotettiinkohan noin) ja myöhemmin sitten Larmi ja joukkue olisi kasassa? Itse vähän mietin että näinkin voi käydä, mut toivotaan ettei käy
Mikä tossa skenaariossa on sehuono juttu?
Mielestäni trendi jatkuisi mikä on ollut jo useamman kauden, eli hyökkäys heikentyy ja pakisto pysyy samalla tasolla. Eli yritetään näyttää isolta seuralta, mutta mennään moottoritielle mopolla.
Ei välttämättä mikään, mutta kun huhuissa oli Konnaa, Jormakkaa, Bertrandia niin vähän jäisi vaisuksi.
Se että lisää tulisi ihan varmasti
Kannattaa nyt aina pitää mielessä että aika usein huhuissa on superhyvää ja useimmiten totuus on vähemmän sitä superhyvää. Eli kuten on vuodesta toiseen kertoiltu: Jäitä hattuun niihin huhuihin uskomiseen, näin ei tule pettymyksiä kun Pellaaja Superhyvä pelipaikalle XYZ ei tullutkaan vaan tulikin tuttu Joe Mitäänsanomaton pelipaikalle ZYX.
Mä haaveilen että pelaajat jotka tulee niin saa ylivoiman kuntoon, harmaita aivosoluja tullut liikaa kun tota yv tekemistä on tässä mennä vuosina katsellut.
Jaa juu. Ite en hengitystä pidättelis, mut tietenkin hienoo olis.
Julkaistaviin voit lisätä myös Bertrandin, meidän mies tulevalla kaudella
Heitä omia, suht realistisia, haaveita? Haluaisin vähän nähdä, mitä ne suurseuran hankinnat on. Tyyliin “Jeppe” Saarinen?
No mainitsemasi Jesse Saarinen on aika varma kortti (43,26,23,36 ja 49 pistettä). Juurikin pointtina se, että tiedetään aika varmuudella mitä tullaan saamaan, eikä mitään arpaa (M.Järvinen) josta odotetaan uutta Koskirantaa.
Toi rosteri tarvitsisi vain pari täsmä hankintaa, niin voitaisiin saada pysäyttämätön joukkue.
Vauhtilätkä vaatii hyviä käsiä omaavia hyökkääjiä. Niitä ei nyt hirveän montaa ole. Siksi menee kulmaralliksi. Bertrand voi olla Kuuselan kanssa melko pitelemätön yhdistelmä, mutta Malinen voi olla hidaste tälle kaksikolle.
Onhan näitä Zohornoita ja kumppaneita hankittu Liigaan. Mikäli halutaan menestyä Euroopan mittakaavalla, niin tuonne tarvitaan oikeasti sitä hyvää laatua.
Tuossa ei ole yhtään realistista haavetta. Malinen on Tapparan keskushyökkääjä, sopimusta ei varmasti irtisanota. Saarinen varma kortti, mutta EJ oli huono, vaikka varmempaa korttia saa hakea. Huhutuista Vauhkosesta ja Morleysta nimenomaan tiedetään, mitä saadaan. Itse en keksi yhtäkään nimeä, joka voisi olla “Zohorna” Tapparaan.
Edit. ymmärrän kritiikin, mutta haiskahtaa vain kritisoimisen ilosta annetulta kritiikiltä. Jos oikeasti olisit ollut ihan tyytyväinen tšekkiläiseen arpaan tai Saariseen, olen todella yllättynyt. Zohorna tuli Pelicansiin vietettyään edelliset kaksi kautta Tšekin pääsarjassa, 90 pelissä oli kertynyt 36 pistettä. Voin yrittää ehtiä ep-scouttaamaan vastaavia vonkaleita tänään.