Juhiksen lento tulee olemaan korkealla ja kovaa. Nieminen laittaa miehen töihin.
Ainut kysymys enää lienee, että vetääkö yli vai alle 1,5 PPG runkosarjan lopun.
Juhamatti Aaltonen, 33v, on tehnyt loppukauden ja ensi kauden kattavan sopimuksen Lahden Pelicansin kanssa.
Sopivasti kun osuisi taisteluparit, niin tässähän olisi sellainenkin mahdollisuus, että Aaltonen upottaisi Kärpät tokalla pleijarikierrokselle. Siinä olisi semmoinen skenaario, josta nauttisin.
Nieminen sitä ja Nieminen tätä. On Aaltonen varmasti urallaan ollut kovempienkin valmentajien alaisuudessa kuin Ville Nieminen. Silti ei ole Aaltosta aina kiinnostanut ja perseilyä on ollut otteissa havaittavissa.
Viime visiitillään Kärpissäkin Marjamäki piti todella monta palaveria Aaltosen kanssa. Okei, teki tärkeitä maaleja ja lopulta mestaruuden ratkaisseen maalin, mutta ei asiat ole vain valmentajasta kiinni. Kyllä se halu ja kiima pitää lähteä pelaajasta itsestään.
Varmasti luulisi Aaltosella olevan halu näyttää ja voi todella hyvä lisä Pelicanssin hyökkäykseen. Kaikki tietää kyllä Aaltosen potentiaalin ja tätä on toitotettu koko Aaltosen uran ajan. Enemmän se on Aaltosesta itsestään kiinni kuin kenestäkään muusta että toimiiko homma vai ei. Kyllä muillakin valmentajilla on kova vaatimustaso kuin vain Ville Niemisellä.
Ja kyllä, pidän Marjamäkeä kovempana valmentajana kuin Ville Niemistä.
Riippuu miten kovuus määritellään, kai? Ville ainakin ymmärtää paremmin pelaajaa, kuin Marjamäki. Taiteilijoita täytyy käsitellä eri tavalla, kuin peruspuurtajaa. Uskon Villen pystyvän tähän paremmin kuin Marjamäen aikanaan.
Väitätkö ettei Marjamäki onnistunut tehtävässään? Hyvinhän tuo loppujen lopuksi onnistui. Vai miten perustelet ettei onnistunut?
Hyvin onnistui, kertoo vain siitä, että Aaltoselle näen itse Ville Niemisen parempana valmentajana. Eli aika hyvin oletan tämän tutkaparin hoitavan homman kotiin. Ei sen kummempaa.
Yliarvostettu Nieminen on minusta. Jumalaton hehkutus tämän takin heittelemisen jälkeen on ollut Niemisestä. Pelicanssin kausi on ollut onnistunut, mutta voi aivan hyvin päättyä myös puolivälieriin. Nieminen on tottakai värikäs persoona, mutta ei se hänestä minun silmissäni esim. Marjamäkeä parempaa valmentajaa tee.
Itse en arvioi Niemistä valmentajana takin heiton perusteella. Minä en sano, että Nieminen on Marjamäkeä parempi valmentaja – ainakaan vielä. Kausi voi jokaisella pudotuspeleihin selvinneellä päättyä ekalla kierroksella. Se mitä sanoin oli, että Nieminen voi olla Aaltosen kohdalla kovin ja paras valmentaja. Taiteilija vaatii ymmärrystä muustakin kuin ruokavaliosta, urheilusta ja pelitaktiikoista.
Okei. Väitän edelleen että Aaltosen uralla on ollut kovempiakin valmentajia kuin Nieminen. Mutta oma näkemys täysin puolueeton tässä asiassa, koska en esim. itse ole Tapparan kannattaja. Tämä tästä. Sinulla saa olla mielipiteesi ja saatat olla oikeassakin. Itse en vain jaa tätä mielipidettä.
Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Lahden Pelicans kaudella 2018-19
Joo, samoin. Sen verran toki tarkennan, ettei Tappara liity mitenkään mielipiteeseeni Niemisestä. Ja ehkä se kovuus se sopivuus Aaltoselle, mitä hain.
Näin on. Pelit näyttää Aaltosen panoksen joukkueelleen.