Pelicansin Ben Bloodin taklaus Ilveksen Eemeli Suomeen 1.4.2023

Helkkarin epäonninen tapahtumaketju, ei mikään teurastusyritys Bloodilta, Suomella harmittavasti juuri tuo tasapaino menee ja sitten tulos on nähdynlainen, tuomio pelissä oikea, lisäkakkua lienee luvassa myös.
Mennyt twitterissä muuten kans melko mauttomaks kommentit Bloodille, yllättäen toki näiltä nimettömiltä käyttäjiltä, ei viitsi tuota törkyä edes linkitellä tänne.

Toivottavasti Suomi kunnossa vaikka pahalta tilanne kyllä näytti

1 tykkäys
4 tykkäystä

Ilvesfoorumilla täys lynkkaus Benille. Epäonninen tilanne tuo oli.

Olis täälläkin jos kohteena olis Tanus tai Anton

12 tykkäystä

Huomenna voi olla jo eri ääni kellossa kun tunnekuohut on tasoittuneet. Osa siellä taisi jo nyt muuttaa kantaansa. Itsekin huusin kotisohvalla kaikenlaista, mutta kuten jo sanottua, paljon oli huonoa tuuriakin matkassa.

Toivottavasti se Eemelikin kaukaloon vielä palaa ja tähän uskonkin.

2 tykkäystä

Katsoin videotallenteen pari kertaa uudestaan. No kieltämättä Pena tarjoaa aikamoista rapalaa tuossa ennen tööttiä.

1 tykkäys

Niin no, jättää tilanne kokonaan pelaamatta, tai katsella vierestä? Välieriä kuitenkin pelataan ja jokainen tilanne mennään loppuun asti täysillä. Ei Blood ihan tommosta kuitenkaan osannu ennustaa. Toivottavasti Suomi kunnossa❤️

4 tykkäystä

Tossa ei ole edes taklausta! Blood koittaa liimata äijänsä laitaan, sitä ennen Suomelta lähtee terät alta ja kun Suomi on Bloodin pihdeissä niin mennään laitaa päin. 2min jäähykin tosta iso vääryys puhumattakaan pelikielto. Tsemppiä Suomelle tossa oli vaan helvetin paljon epäonnea, en usko hetkeäkään että Blood tossa yrittää mysöä kaveria lasarettiin koska siinä ei ole mitään järkeä, koska pelsulla muutenkaan noita puolustajia ole jonoksi asti.

7 tykkäystä

Toki, mutta perustilanne toi oli.

Herää nyt jumankauta. Aikalailla normaali tilanne kiekossa. Jos Blood edustaisi ilvestä, niin vaahtoaisit kuinka oli oikeusmurha tämä tuomio.

1 tykkäys

Samaa miettintyt - mulla oli sympatiat aikoinaan Peltolan puolella vaikka ex-Ilves Keränen hänet ajelikin. Jos Eemeli olisi itse tuosta kaatunut ilman avittamista, niin ei varmasti olisi käynyt niin kuin kävi. Päivän selvä numeroista vauhdittaminen - ei varmaan tahallaan, mutta se ei tilannetta muuksi muuta.

Luojan kiitos ei edusta Ilvestä, eikä onneksi ole koskaan edustanut eikä tule edustamaan.

No en miellä tuota taklaukseksi. Suomi kaatuu Benin koukusta. Sitä ennen Ben yrittää liimata Suomea laitaan, mutta koska Suomi kaatuu on jälki tämä.

Ilman tuota vipua Suomi olisi noussut laitaan kiinni. Nyt sattuu vaan kaatumaan rikkeen vuoksi vaikka itse kontakti, jonka seurauksena Suomi loukkaantuu ei ole sääntöjen vastainen.

Ja mun sympatiat menee täysin Suomelle.

2 tykkäystä

Tässä tuo tilanne on kiteytetty juuri niin, kuin se tapahtui. Siihen en pysty eikä varmaan kukaan muukaan(paitsi Sampo) pysty sanomaan, vauhdittaako Ben numeroista Emen kaatumista.
Onneksi Sampo tietää.

3 tykkäystä

En itse näe suurempia rikkeitä tilanteessa, mutta osuuko Penan polvi Suomen vasempaan jalkaan ratkaisevalla hetkellä. Suomi yrittää jarruttaa ja Pena tulee päälle. Siitä polvi jäähän ja mies laitaan päistikkaa. Epäonninen tilanne kaikkinensa. En arpoisi peliäkään kenelläkään vaan toivoisin että Suomi olisi terve.

2 tykkäystä

Polvi ei taida osua, mutta kontakti tulee joko luistimeen tai sitten Penan sääri osuu Suomea pohkeeseen. Kontakti edesauttaa Suomen tasapainon menettämistä. Mailan käyttökin voi vaikuttaa tilanteeseen, mutta sen merkitys on pienempi. Kolme kuvaa tilanteesta:
Suomi 1
Suomi 2
Suomi 3
Kurinpidon pitää pohtia kuinka tahallista Penan vasemman jalan käyttö Suomen horjuttamisessa on. Ja onhan tuossa jonkinlainen työntöliikekin jalkakontaktin jälkeen.

1 tykkäys

Menin ja hidastin tuota Liigan videota. Itse tilannehan on siis äärimmäisen nopea ja koko tämä 9 sekunnin pätkä on reaaliajassa 1,5 sekuntia. Hidastamisessa on omat vaaransa, mutta videosta näkee paremmin muutaman asian.

Blood ei tee koukkausliikettä kädellään, mutta maila on Suomen mailan takana, joten aiemmin mainittu korkkiruuvi on mahdollinen. Vipuvarsi on minulle ihan tuttua mekaaniikkaa, videosta on vaan melko mahdoton sanoa väännetäänkö maillalla vai ei. Ei luistinten asennossa ainakaan näy siihen viittavaa, että häntä koetettasiin vääntä akselinsa ympäri. Suomen maila kyllä liikkuu siihen suuntaan, että vääntö voisi olla mahdollista vai aikooko hän lyödä kiekkoa rystyllä?

Suomi kuitenkin jarruttaa itse ja koettaa kääntyä kiekkoa kohti vasten korkkiruuvin suuntaan. Hänen vauhtinsa hidastuu ja Blood tulee hänen selkäänsä. Jarrutuksen aloittamisesta kestää noin 0,3 sekuntia, kun Blood osuu Suomen selkään, joten reagointiaikaa ei käytännössä ole.

Kehoitan kuitenkin katsomaan tarkasti Suomen oikeaa luistinta. Samaan aikaan kun korkkiruuvi olisi mahdollinen Suomen luistin selvästi tökkää johonkin jäässä, minkä johdosta hän putoaa polviasentoon juuri ennen kuin Blood on hänen selässään. Lopun käsien liikkeestä minä en osaa tuosta hidastuksesta varmasti sanoa, antaako Blood Suomelle käsillään vauhtia vai ei. Syytä epäillä kohta kuitenkin täyttyy.

Monta asiaa tapahtuu lähes samaan aikaan ja kaikilla niillä on vaikutusta tilanteeseen myös Bloodin mailalla. Vaikea sanoa, mikä vaikuttaa eniten ja ensimmäisenä, väitän kuitenkin tuon luistimen tökkäyksen olevan avainasemassa lopulliseen tasapainon menetykseen.

Paranemisia Suomelle, toivottavasti mitään vakavampaa ei sattunut.

Tästä videosta näkyy, ettei Bloodin vasemmalla jalalla ole tekemistä kaatumisen kanssa ellei sitten jotain ratkaisevaa tapahdu juuri sillä hetkellä, kun Pelicans puolustaja on hieman edessä. Mitään suurta jalan asennon muutosta ei ainakaan tapahdu.

30 tykkäystä

Ei tossa kyllä ole mitään väärää, liian rohkea jarrutus/harhautus yritys vaikka kaveri on niskassa. Huonoa tuuria kun lähti jalat alta, ei Ben ehtinyt reagoimaan enään mitenkään. Toivottavasti kaveri on kunnossa.

2 tykkäystä

Katsoin jo iltapäivällä ensimmäisen kerran ja edelleen mielestäni hän antaa tuossa loppuhetkessä käsiä ojentaen lisävauhtia. Tahalliseen vahingoittamisyritykseen en toki usko.

Kuitenkin, 3 peliä kakkua on oma veikkaus.

Ei Ben tuossa kerkiä reagoida tuohon pysähtymiseen. On selän takana eikä näe että kiekko hukkuu. Varmasti olettaa että tilanne jatkuisi edelleen laitaa pitkin eikä siksi jarruttele jottei jäisi enempää jälkeen. Huonoa tuuria Eemelin osalta. En nää mitään syytä miksi Benin tuosta pitäisi saada mitään 5+20 lisäksi.

2 tykkäystä