Playoffs 2017, 1. kierros: Ässät - Ilves

Ruudun kautta tallennukseen? Miten?
Mä joskus katoin siihen ohjeita mutta en saanut hommaa toimimaan…

Siis katson televisiosta ja minulla on tallentava digiboxi.

Ajattelin itsekin katsoa molemmat pelit, mutta noissa lähetyksissä kun seurataan myös toisen tulosta, niin siitä toisesta matsista katoaa väkisinkin terä, jos jälkikäteen katsoo.
Vaihtoehtoisesti voisi tuijottaa molempia samaan aikaan, Ruutu kun sen sallii. Tilanne on hankala, en osaa valita.

Ok. Mulla on Elisa viihde niin en saa tallennettua sillä maksukanavia.

Täällä mennään kiakko edellä eli suomeksi sitä peliä lähdetään ekan erän jälkeen seuraamaan, jossa on parempi meno ja enemmän panosta. Jotenkin koen, että tuossa Kärpät-IFK -sarjassa pelataan niin inhorealistisen ikävästä asiasta, että pakko se on sitä todennäköisesti katsoa.

1 tykkäys

Eka takana, eikä Ipan viimeaikaisista nimikkojutuista tietoakaan. Ihan ok sumputti alueensa, mutta aiemmin nähtyä dominointia ei ollut havaittavissa Ässiä vastaan. Myös maalivahtipeli petti Ipalla: eka maali oli klassinen hörppy ja ratkaisumaali sitten klassinen ripari. Oli siellä jokunen hyvä torjuntakin, joten en mä bussin alle heittäisi, mutta kaukana oltiin hehkutusmoodista.

Ilves sai varmaan kaksi pidempää pyöritystä koko pelissä. Ja luodut maalipaikatkin olivat vähissä. Ässät teki aktiivisesti töitä omalla alueella.

Ipa lähtee mun kirjoissa suosikkina kakkospeliin, mutta suurimmaksi kysymykseksi nousee, miten se pystyy käsittelemään tilanteen, niin ettei siitä tule lisätuskaa.

Minä toistan sen, mitä olen aiemmin tässä ketjussa sanonut: Ilveksen on pakko päästä pelin alussa parin maalin karkumatkalle, jotta se voi edes haaveilla voitoista playoffeissa. Kivi on vetänyt niin inhorealistiseen muottiin pakon edessä tuon pelitavan, että siinä on tasan yksi voittokerroin ja se on se, että Ilves pääsee parin maalin johtoon. Tällöin Ilveksen taidot riittää valuvaan trappiin ja oman alueen puolustamiseen sillä tavalla, että se voi jopa silloin tällöin hyökätä organisoidusti vastaan.

Heti, kun tilanne on tasoissa tai eroa on vain yksi maali niin Ilves joutuu avaamaan pakkaa niin paljon, että siitä siunaantuu huomattava määrä maalipaikkoja myös vastukselle, joita Ilveksen puolustus ei pysty korjailemaan. Ilveksen materiaali on riittämätön mihinkään muuhun ja se tulee kyllä pikaisesti näkyville playoffeissa. Jos tästä vielä jollakin keinolla rimpuilevat - epäilen, mutta viimeistään seuraavassa vaiheessa se tulee armottomasti näkyviin.

7 tykkäystä

About tuolla tavoin Suomi voitti nuorten kultaakin. Finaali oli ihan kamalaa kiekkoa meiltä, mutta voitettiin silti.

3 tykkäystä

Olisko pientä ulospuhallusta ollut Ilveksellä? Ei oikein kunnon hurmosta löytynyt koko pelissä vaikka pari erää olivatkin hyvin mukana. Kolmannen erän loppua kohden Ässät alkoi saamaan otetta ja ansaittu voitto. Ilveksen maalin edessä oli muuten tänään enemmän tilaa kuin viimeisen kuukauden aikana yhteensä. Mustonen, Rautiainen, D’Amigo, Laakso; tason pitää nousta toiseen matsiin ja paljon. Kivi kyllä osaa lataamisen (59.55, 59.59) ja uskon että huomenna Ilves ottaa kotivoiton.

Jep ja tällä systeemillä pärjääkin toisinaan, jos pelattavia pelejä on se yksi kappale. Sitten taas, kun lähdetään pelaamaan sarjoja niin tällä systeemillä on turha haaveilla, että voittaisit vahingossa paras 7 sarjan samalla systeemillä.

Kiekottomana puolustaminen on kuluttavaa, jopa kuluttavampaa kuin sumppuun hyökkääminen. Vaihdot venähtävät ja pelistä katoaa se “peli.” Ilves joutuu pelissä kuin pelissä olemaan niin paljon ilman kiekkoa, että vaikea nähdä sillä tavalla tulevan pitkää kevättä.

2 tykkäystä

Ilves teki kaksi virhettä, jollaisiin ei lyhyissä sarjoissa ole varaa. Karmea hörppäys Ojamäen maaliin ja voittomaalissa joku hukkasi miehensä täysin.

Muuten olivat hienokseltaan kuskin paikalla, mutta tänään näin. Kumpikaan ei näyttänyt playoff-joukkueelta.

3 tykkäystä

Äkkiä se ipafoorumin uho muuttuu tuhoksi… Kaikki jo itkukurkussa =)

5 tykkäystä

Haha! Voi harmi. Mites kun ne kutsu meitä ylimielisiksi kun vähätelty Ilvestä, mutta ne itse taas piti säälejä muodollisuutena ennen Tappara - Ilves sarjaa.

3 tykkäystä

Sen siitä saa, kun lähtee mielessä liian kauaksi. Ensin pitää pelata nämä pelit ja sen jälkeen voidaan katsoa, mitä ansaitsee. En usko, että joukkueelle on käynyt vanhanaikaisia, vaikka faneilla lähtikin laukalle heti kättelyssä. Ilveksellä toki tämäkin on hieno mahdollisuus, mutta aina pitää muistaa kaikissa tilanteissa, että ensin pitää pelata ennen kuin rupeaa miettimään sitä, mitä tapahtuu sitten, kun ollaan pelattu.

Nyt tuli varmaan hitaimmillekin ilvesläisille harvinaisen selväksi, että ensin täytyy kaatuu yksi helkkarin iso kanto ennen kuin pääsee haastamaan hallitsevaa mestaria.

3 tykkäystä

Ipalla oli bensa loppu ekassa playoff pelissä ekassa jatkoerässä, miten ne kuvittellee jaksavansa pelata Tapparaa vastaan joka on täynnä terminaattoreita :smiley:

8 tykkäystä

Ilives vanit heitti jo mahdollisuutensa jorpakkoon ja haaveet Tapparaa vastaan kuopattu. : )

2 tykkäystä

Olipa siinä kokonaisvaltainen analyysi pelistä valmentajilta.

Tää sopis jo melkein parhaiten tuonne kiekkojargonia-ketjuun, sen verran legendaarista tavaraa.

P.S. jos teet virheen, että tämän katsot, älä odota mitään. Siinä puhuttiin kaiketi n. 2 minuuttia, jonka aikana kukaan ei sanonut mitään x)

5 tykkäystä

Saa nähdä miten Ilveksen pelissä näkyy huomenna pakkovoiton paikka kotiyleisön edessä.

1 tykkäys

Se näkyy niin että 1-3 tai 2-4 Ässille ja kausi paketissa.

2 tykkäystä