Playoffs 2018, finaalit: Kärpät - Tappara

Tehottomuuden lisäksi silmiin on osunut peli-ilon puute!
TV:ssä lähikuvissa ei paljon hymyä irtoa keneltään. Puuttuu se rentous ja “hauskanpito”, siitä se lähtis tulostakin tulemaan kun loppuu se ylimääräinen puristaminen ja rentous tekemiseen löytyisi.

3 tykkäystä

Esim.ennen jatkoerän alkua Kärppien päävalmentaja naureskeli jollekin jutulle. Rsutakorpi oli kireänä ja kakat housussa olevan näköinen koko ajan.

Rentouden puute pelaajissa on yksi monista osoituksista, että psykologinen puoli sakkaa.

1 tykkäys

Jos ihan kylmän viileästi ajatellaan nukutun yön jälkeen, niin ottihan Tappsra näissä pudotuspeleissä jo 5.voittoa putkeen. Nyt ei tarvitse kuin 4 voittoa. Eikä siihen tarvita kuin omalle tasolle nouseminen. Miten sinne omalle tasolle noustaan, on jo toinen juttu.

5 tykkäystä

Rautakorpi on mun mielestä aitiossa aina ihan saman näköinen ja oloinen. Tuollainenhan Jukka on 95 % ajasta aitiossa, miksi sitä pitäisi muuttaa?

Rautakorvessa muuten yksi asia, joka tuntuu ärsyttävän ihmisiä vuodesta toiseen on se, että hän on analyyttinen ja ajattelee kiekon aika mekaanisesti. Rautakorpi ei juurikaan tunteile - ei tappion hetkellä eikä voiton hetkellä. Tapola oli vähän vähemmän robotti ja iloitsi enemmän, ei ollut niin kivikasvoinen kuin Jukka.

Olen itse miettinyt - ei mitenkään Tapparaan liittyen - että onko oikeasti ihmisten johtamisessa tärkeämpää se, että on analyyttinen vai se, että elää tunteella mukana. Minulla on esim. nykyisessä työssäni pari todella analyyttista kouluttajaa, jotka ei oikein näytä mitään tunnetta - ei iloa eikä surua. Siltikin pidän heistä paljon enemmän ja arvostan heitä enemmän kuin paria “SUPERIHANAA LÄHIESIMIESTÄ”, jotka on aina hirveällä tunnelatauksella messissä - suuntaan jos toiseen.

Ei kuulu tähän ketjuun, mutta olematta itse mukana ns. johtamisprosessissa on vähän vaikea sanoa, kumpi on oikea tapa. Aika monet kovat valmentajat muistuttavat joiltakin osin Rautakorpea - Mikko Mannerin habitus ei ole paljoakaan erilainen aitiossa.

Kun katsoo Tapparan johtavia pelaajia - Kuuselaa, Haapalaa, Peltolaa - vähän vaikea on kuvitella, että noilla ilmeillä olisi hirveän “iloista” ja “ei niin vakvaa pelaamista.”

4 tykkäystä

https://www.aamulehti.fi/urheilu/kolmas-loppuottelu-kuvina-olympiavoittaja-iivo-niskanen-naki-tapparan-taipuvan-raksilassa-fanit-eivat-unohtaneet-dominik-hrachovinaa-200894723/

1 tykkäys

Just tää on asia, jota en itse ymmärrä. Kun ajattelee missä tilassa esim. Ilves on ollut jo vuosikausia, niin miten edes kehtaa ruveta aukoon päätään Tapparan faneille, jotka ovat päässeet nauttimaan finaaleista kuusi kertaa putkeen?! Itselle ei tulis edes mieleenkään, olisin hyvin hiljaista tyttöä. En kyllä nälvi ilvesläisille heidän nykytilastaankaan, ei kuulu tapoihin, paitsi jos joku tulee mulle kettuileen :roll_eyes:

Samaa mieltä :tappara:

8 tykkäystä

Yön yli nukuttuani tuli semmone sairas tunne, et noustaa tästä viä mestariks. Pala kerrallaa. Huomenna lähtee :bomb:

16 tykkäystä

Näin se on. Tappara-fani on vähän kuin joulupukkiin uskova pieni lapsi. Minäkin olen yksi heistä ja pidän varmana että G7 vasta ratkaisee tämän sarjan.

11 tykkäystä
  • 3:sta seuraavasta pelistä 2 kotihallissa.
  • Back to back AINA meidän etu. ( Ma & Ti )
  • Tappara parhaimmillaan altavastaajana.

En usko että tämä sarja ratkeaa huomenna.
En edes sitä että ratkeaisi tiistaina.

8 tykkäystä

Ylimielisyyttä ilmassa ???

https://www.mtv.fi/sport/mmjaakiekko/artikkeli/karpilta-avokatinen-ele-nhl-huippulupaus-liittyy-pikkuleijonien-mukaan/6875506#gs.BB08PTs

2 tykkäystä

Meinasin kirjoittaa samaa, mutta ehkä siellä on terveystilanne nyt hyvä. Reilu vetohan tuo on kun ei ole finaaleissa päässyt pelaamaan.

1 tykkäys

Nurmen laittaisin ehkä huomiseksi kokoonpanoon Ojamäen tai Karjalaisen tilalle. Lisää kokoa, tuoreutta ja maalintekovoimaa kapeampaan kotikaukaloon. Sitten ehkä vaihto takaisin Ouluun leveämpään kaukaloon luisteluvoimaisempiin Karjalaiseen/Ojamäkeen, jos voitetaan huomenna.

1 tykkäys

Mahtijinxsaus

Vehviläinen päästää vähintään 6 maanantaina,

1 tykkäys

Päästää 4 ja sen jälkeen Rynnäs tulee kehiin ja päästää 2.

3 tykkäystä

Havaitsen Oulun suunnalla pientä selän suoristumista. Samaan aikaan Rauhala pumppaa itseään vielä syvempään kyyryyn. Ettei vaan alkais huomenna kääntymään…

8 tykkäystä

Onko muuten Hakanpäästä kuulunut tai näkynyt mitään missään, lähinnä twitterissä? Jos meni niin rikki edellisessä pelissä, ettei pysty pelaamaan, niin on kyllä valtava lovi Kärppien puolustukseen.

Tämä on ainoa minkä itse olen nähnyt:

Edit:

Käsi näköjään olisi rikki.

3 tykkäystä

Tuon ylemmän sairaalaan lähdön näin eilen itsekin ja sen perusteella aloin kyselemään onko mitään uutta. Ei siitä tietenkään mitään kerrota suoraan, mutta jos olisi joku toimittaja tai fani sattunut näkemään jossain ja olisi sen lipsauttanut julkisuuteen, että onko nyt esimerkiksi se käsi paketissa. Mutta tuskin sitä ihan huvikseen sairaalaan lähdetään. Kai siellä sitten kuvattavaksi lähdetty on.

1 tykkäys

Mieluummin KUN kuin jos (vrt. Hämäläisten laulu)

1 tykkäys