12:00 löytyy Veikkauksen sivuilta.
Kai Kattokerho kun tänään ottaa taas sen kiintiökymppinsä, niin onkin jo kymppikiintiö täynnä.
Itsekkin olen ihmetellyt koko kauden tuota samaa mutta:
Kannattaa lukea urheilulehden tekemä Rautakorven haastattelu. (tuli ulos viikko sitten)
Nyky Tapparassa valmentaja + viisi pelaajaa (kapteenisto + 2 muuta) päättävät yhdessä lähes kaikesta. Tämä ei ole mikään Rautakorpi-show enää.
Tulee mieleen että onko sopalla liian monta kokkia ?
Kyllä eilisestä on edelleen näin kannattajana vähän ryöstetty olo. Tosin mitään ryöstöä ei edes tapahtunut, kun Tappara itse antoi “lompakon” suosiolla KalPalle.
Hyvä että heti tänään peli ja eiköhän Tappara voita. Nähdäänköhän kokoopanoon joku muutos.
Ei tuo asetelma juurikaan poikkea kahdesta edellisestä kaudesta. Samalla tavalla Tapola menetteli. Paljon parempi se näin on, eikä niin että vanhanaikaisesti joku diktaattori huutaa pää punaisena kaikesta.
Tänään ehdottomasti Nenosta kehiin.
Mä veikkaan, että Tappara menee täsmälleen samalla kokoonpanolla tänään kuin eilen. Tuota Nenosta kun tässä kentälle toiset vaatii ja toiset ei. Niin se on vähän hankala juttu. Ei ehkä kuulu Luodon tai Ojamäen paikalle “nelosketjun rooliin”. Ehkä se vois olla Repo, jonka tilalle häntä vois ajatella. Kyllä mä ite oon sitä mieltä, että aika vähillä pelinäytöillä Tapparassa mies on “hyllytetty”. Sportistahan näytöt on kovat. Tänään on vedenjakaja tässä sarjassa. Voitto pitää ottaa
Loputtomana analysoijana ja ylianalysoijana olen tässä miettinyt koko aamun, oliko eilinen se vastoinkäyminen, jonka Tappara tänä keväänä tarvitsee hitsautuakseen yhteen, tai ainakin tämän sarjan osalta…
Toivon ja odotan näkeväni tänään jäällä ärsytetyn Tapparan, joka näyttää KalPalle lopullisesti kaapin paikan.
Mietin tuossa, että pelasiko Ojamäki eilen? En rekisteröinyt ukkoa kertaakaan jäällä.
Siis tosiasiassa Tappara vei eilen peliä kaksi ja puoli erää, kunnes sortui jälleen kerran hienoiseen ylimielisyyteen. Nostettiin jalka kaasulta, ehkä tämän päivän peliä ajatellen. Vauhti loppui, syöttöjen tarkkuus alkoi hiipua ja kaveri sai lisää energiaa huomatessaan tämän. Tapparalla on avaimet viedä tämä sarja, mutta voivat heikolla asenteella antaa edun myös vastustajalle. Tänään on tärkeä peli, ei niinkään tuloksen vaan asenteen vuoksi.
Toivotaan et Kemiläinen siirtyy seiskapakiksi. Rantakari ykköseen ja Salonen Elorinteen pariksi.
Saa muuten nähdä siirtyykö Rantakari ykkösylivoimaan. Siitäkin huolimatta, että Kemiläinen on kaikesta huolimatta ollut ihan hyvä siinä.
Henk.koht. oon sitä mieltä, etten edes haluais sarjan päättyvän 4-0. Viides peli ja kolmas kotipeli on minimi. Ehkä jopa seiskapeli olis magiaa.
Nyt täytyy palata takaisin nykypäivään, tähän asti on pelattu kuin 70-luvulla, silloinhan oli tuttua että kanadasta tulleet pelaajat heiluivat pelistä toiseen ottaen isoja rangaistuksia. Nyt molemmissa peleissä Tapparan “NHL-miehet” on ottanet 5+20 rangaistukset:rofl:
Tänään perusasiat kuntoon, annetaan vähän enemmän painetta ja laitetaan kiekkoa maaliin.
4-0 johtaisi kyllä siihen, että saisi kuulla Tapparan päässeen jatkoon liian helpolla. Seiskapeliä en halua nähdä, koska sarjan luisuminen sinne asti kertoisi suurista ongelmista.
Tänään paluu perusasioiden äärelle ja 60 minuuttia kestävä jänne, niin laiva on takaisin kurssilla.
Nyt eilisen maalit nähneenä täytyy todeta, että Domin pitää löytää myös se playoff moodi. Eli pitää päästä vielä vähän paremmalle tasolle kuin normaali hyvä taso. Pmk pitää saada alle 3:n.
Samaa mieltä, ettei tuo eilinen mokkepeli riitä, vaikka pari gamesavea tulikin. Prossatkin jäivät jonnekkin alarappusille. Dom tuskin oli itse tyytyväinen.
Domihan otti eilen pari gamesvaeria, jotka voi tsekata hänen ketjustaan, mutta ei eilistä voi yhtään Domin piikkiin laittaa. Kenttäpelaajien lopun koomailu näkyy Domin tilastoissa.
4 maali olisi pitänyt ottaa näissä peleissä.
Mahdollisesti joo, mutta kyllä tossa oli jo aiemmin lähtenyt sellainen ketjureaktio käyntiin, että vaikea Domin oli sitä pysäyttää.