Playoffs 2018, välierät: TPS-Tappara

Breaking news: Suoraselkäinen TPS-pelaaja on löytynyt

Jonne Virtasen haastattelu on hyvä ja rehellinen.

On niin hyvä joukkue vastassa, että täytyy pelata itsekin hyvin, peruspelaaminen ei riitä. Mielestäni pelasimme hyvin meidän omalla tyylillä… ■■■■■■■■ kun hävittiin, mutta ei voi ottaa mitään vastustajalta pois, konkarihyökkääjä Jonne Virtanen pohti.

63 tykkäystä

Pitäisikö pyytää anteeksi sitä, että on ihminen? Se, että Tappara pelaa tuon tason kiekkoa ei ollut mitenkään runkosarjasta ennakoitavissa ja olen edelleen yllättynyt, kuinka väkivahva Tappara on.

Silloinkin, kun on paljon negaa niin pitää oikeasti muistaa myös se tästä TPS-sarjasta, että sarja voisi oikeasti olla 2-1 TPS:lle tai 1-2 Tapparalle. Tämä 3-0 suhteessa siihen, mitä jäällä on tapahtunut ei täysin vastaa sitä eroa, joka joukkueilla on ollut.

Toki edelleen tietyt asiat ovat poffeissa totta: TPS:n kärkiäijät on pakkasella ja sitä ei kestä oikein mikään jengi.

5 tykkäystä

Jonnelle pointsit. Just katselin Liigan sivuilta Kallion haastattelun ja lähinnä ihmetytti että eikö miestä itseään hävetä lasketella tuollaista katkeraa luikuria haastattelussa. Kapteenina pitäis näyttää esimerkkiä, nollata tilanne, mennä eteenpäin jne. mitä näitä kliseitä nyt on. Ei manata kiekkojumalia ja kiukutella että huonompi joukkue voitti.

4 tykkäystä

No tuli sit vahingossa Tuonosen voitonmerkki, mutta sillähän pääsee aina pitkälle. :smile:

3 tykkäystä

Kuten jo silloin seurannassa sanoin, että toiset on positiivisia ja toiset negatiivisia, niin se vain menee.

Muistaako kukaan, että Saipakin olisi ihan hyvin voinut olla kahden ekan pelin jälkeen 2-0 johdossa. Ei muista, tai ainakaan parin viikon päästä. Tilanne on nyt 3-0 ja siitä jatketaan.

10 tykkäystä

Aina olen arvostanut Virtasta korkealle. Ja ei se nyt ainakaan laske. Siinä on kapteenin puhetta mieheltä joka ei ole kapteeni.

2 tykkäystä

Oikeastaan tää 0-3 tilanne sarjassa vastaa täysin sitä isoo kuvaa, mikä näissä peleissä on ollut. Tappara on pystynyt parantamaan ja mätsäämään vastustajaa, TPS ei.

Joitain hetkiä peleissä on ollut, kun ollaan oltu ottavana, mutta jotenkin ihmeellisesti ei ole huolettanut missään vaiheessa.

KalPa on ollut toistaiseksi kovempi vastus. Tai ainakin pelityyliltään vaikeampi.

13 tykkäystä

Ei se silleen vaan mene. Ja en avaa tätä asiaa sen enempää. Silloin, kun on aihetta nauttia joukkueen suorituksista niin kannattaa antaa kaikkien nauttia siitä.

Toki taas on kiva antaa muille elämänohjeita, mutta mun mielestä tämä on väärä tapa toimia. Minä ainakin annan kaikille neganiiloille koko runkosarjan anteeksi, koska olennaista on ymmärtää, että runkosarja antoi paljon aihetta huoleen ja se antoi paljon aihetta pohtia, että mitenkäs nyt toimitaan.

Jokaisella on oikeus tulkita näkemäänsä miten haluaa, mutta runkosarjassa sille tulkinnalle, että asiat ei oo kovin hyvin oli ihan valtavasti katetta. Ihan niin kuin nytkin on katetta sille positiivisuudelle, joka täällä on nyt päällä.

Itse luotan muutamaan nimimerkkiin ja ihmiseen paljon: @TTman @Oijennus sanoi molemmat jo ajat sitten, että tässä ei ole mitään hätää ja voit nukkua yösi rauhassa. Ja niin minä nukuin, vaikka minä kyllä epäilin. Pidin näiden kahden ääretöntä positiivisuutta enemmänkin siihen perustuvana asiana, että he tietävät enemmän kuin minä kuin sen, että he arvaavat paremmin kuin minä.

Joka tapauksessa tässä kohtaa kautta on helkkarin kiva olla Tapparan suhteen väärässä. Minulle tämä ei ole kilpailu siitä, kuka saa olla oikeassa. Ennen sarjaa olisin sanonut, että kolmen pelin jälkeen sarja on 2-1 jommalle kummalle ja olisin sanonut ehkä ennemmin TPS kuin Tappara. Se ei tarkoita, ettenkö olisi tyytyväinen nyt, kun tilanne on näin.

18 tykkäystä

Jälkiviisaus paras viisaus, eiku miten se menikään. Onhan tässä jo nähty että ne asiat mitä tapahtui runkosarjassa on syytä unohtaa kun pleijarit alkaa. Kuten vaikka se ettei voitettu kertaakaan TPS aiemmin tällä kaudella. Hieno kirjoitus sinulta, ymmärrän täysin mitä ajat takaa, me eletään hetkessä ja me eletään tunteella.

3 tykkäystä

Onneksi on sen verran monta Rautakorven luotsaamaa joukkuetta nähnyt tässä vuosien varrella ettei luotto horjunut missään vaiheessa. Jukan joukkueet ovat nimenomaan kevään joukkueita, joille on ominaista parin kuukauden kyntämiset. Mutta hei, pitää sitä välillä vähän kyntääkin että voi korjata sadon :wink:

14 tykkäystä

Ei Tepsin ainakaan kuuluisi sarjaa johtaa tarkastelee asiaa sitten mistä tahansa kulmasta.

0-3 on ihan oikeutettu tulos tähän saakka.

7 tykkäystä

En väitä, ettenkö minäkin eläisi hetkessä ja tunteella, mutta @ljpp tuolla toisaalla jo vastasi, että kun löytyy uskoa ja toivoa, niin ei niin helposti vaivu epätoivoon.

2 tykkäystä

Monnin pisteet nousi jostai siperian pakkaselta plussan puolelle :slight_smile:

1 tykkäys

Vesa Rantanen twiittaa:

Tappara on Tappara. Oikeassa ovat, kaikki eli Waheeb, Alkio, Rantanen & Co

18 tykkäystä

Kallion kommentit ovat kyllä klassikkokamaa. Eniten Tomi oli pihalla kuitenkin omasta pelitasostaan: “olin ylpeä siitä, miten ite pelasin tänään”. Eli -2, katsoin molempia maaleja läheltä selkä suorana, tuhosin ketjuni pelin, yritin vetää joka tilanteesta maskittomia vetoja ylös, sekä tungin itseni jokaiseen ylivoimaan, jossa munin itselläni kiekkoa, enkä tehnyt yhtään järkevää ratkaisua.

31 tykkäystä

Huh huh, aikamoinen fiilis tällä hetkellä. :smirk: Se on taas kerran vain yhden hikisen voiton päässä. Tää on ihan uskomaton jengi. :heart:

8 tykkäystä

Oli kova suoritus tänään. Ihan sama, vaikka pomppisikin ja tulisi ansaitsemattomasti, jos se tarkoittaa Oton jäähyn tappamisen, huikean kolmannen erän, parin päällekkäisen jäähyn tappamisen ja kruununa vielä Krissen sekä Sebun maalien tekemistä. Mulle kelpaa ja huomasitteko muuten, että Sebun sai kampittaa ihan vapaasti hänen tehdessään maalia → ei ollut SR-maali, vaan ihan tavismaali.

Huikea jengi, joka yllättää positiivisesti aina uudelleen ja uudelleen. Nyt vielä nopeasti sarja katki eikä mitään vastakuittailuja Tompalle. Paula Koivuniemi kuunnelkoon Tomppaa ja me nautitaan keväästä…

15 tykkäystä

Tappara on kuin Rocky Balboa, joka jatkuvasti nousee köysistä ja vaikka iskua tulee jatkuvasti niin sitkeästi vedetään loppuun asti.

7 tykkäystä

Kyllä tämä on tässä, ja TPS on lyöty. Huikea kolmas peli pelattiin ja ansaitusti käännettiin voitoksi. Tarkkana vaan maanantaina ja kohti isoa kevättä! En ole epäillyt tämän kauden aikana etteikö pitkälle kevääseen mentäisi. Lumetkin jo sulaa hyvää vauhtia…

4 tykkäystä

Liigan “virallisissa” (?) tilastoissa ottelun lopun aikalisä on merkattu Tapparalle. Oliko tosiaan näin? Mielestäni selostuksessa ainakin sanottiin TPS:n ottaneen aikalisän, ja siinä olisi paljon enemmän järkeäkin.