Pelin jälkeen Haapala sanoi näin ja olisiko Buranan vaikutus loppunut, kun kävi kopissa Ikosen maalin aikana… (Haapalan kipukynnyksen kun tietää, niin jalka on aivan varmasti helvetin terve)
Miltä pelaaminen tuntui jalan vääntymisen jälkeen?
”Hyvältä”, Haapala kuittasi.
Selvisitkö hevoslinimentillä vai nelisatasella buranalla?
Nelisatasta ens peliin. Tärkeitä ukkoja Ilvekselle Henkka ja Konna. Haapala-Kontiola-Ikonen oli paras kenttä pelissä. Se edellinen peli hävittiin hävittyihin oman pään alotuksiin ottelun lopussa. Nyt Konna hoiti noita hienosti ja syötti tuon maalin. Haapalakin pörräsi vaarallisesti, vaikka selkeesti on rikki. Välipäivä tekee gutaa. Sarja poikki ma, niin tulee monta päivää huilia. Kumpi tästä sarjasta nyt jatkoon meneekään, niin pelaa finaalissa. Niin tasokasta ja kovaa peliä verrattuna joihinkin muihin sarjoihin (esim TPS-HIFK sarjassa mv-peli ihan eri tasoa).
Kärpät on Oulussa kova. Seiskapeliä veikkaan, ihan jo Oulun pelin ja katkaisupelien henkisen kuorman takia. Kärpillä paljon enemmän kokemusta käsitellä yhä kiristyvää tunnetta. Se, kenellä ne seiskapelin paineet sitten on, on eri juttu. Huikea sarja kyllä!
Kyllä ne aika lampaita oli ekassa pelissä. Eilinen sitten, pelasivat Ilvestä vastaan Ilveksen peliä. Hallinta vastustajalle ja itse vain vastaiskuja. Ilves vastasi hyvin ja tuotti paljon maalipaikkoja. Kyllä mun mielestä Kärpät on kotipeleihin verrattuna aika telineissä vieraspeleissä. Siis mun mielestä.
Kärpät voitti neljännen pelin hyvin toimineen ylivoiman ansiosta. Eilen Ilveksen alivoima oli parempaa eikä Kärpät onnistunut maalinteossa. Ilves ilmeisesti osasi käsitellä hyvin paineita Kärppien tasoitettua ottelusarjan.
Sarjan katkaiseminen on taas uusi haaste. Arvokas voitto oli Ilvekselle ja todennäköisempi jatkoon menijä se on tästä parista.
Ilveksellä on sitä ja tätä ennustettu läpi sarjan, mutta tosiasiassa Ilves on puksuttanut samalla sapluunalla sarjaa myöden kuin runkosarjassa, eikä se sapluuna petä. Ilves varmaan katkaisee sarjan tänään, koska kaikki epäilevät sen pystyvän siihen.
Katkaisupaikat on yleensä haasteellisia ja vieläpä vieraissa, mutta Mojasen pelikirjan myötä keskustan puolustamisella ja hyvällä maalivahtipelillä voi hyvinkin katketa.
Ei se helppoa tietenkään ole, mutta mitä nyt melkein kaikki pelit tullu läpi töllötettyä, niin oma mielipiteeni on että TPS-HIFK tai Jukurit-KooKoo pareista ei löydy kovempaa vastusta mitä nyt on ollut. Meni tän sarjan pareista kuka tahansa jatkoon. Itse tietysti toivon, että Ilves ja että Jukurit tulee vastaan… Niillä ei ole rosteri Sklenicka, Mäenalanen, Ohtamaa, Junttila, Leskinen, Aaltonen, Kalapudas, Pyörälä, jne tasoa. TPS:llä ja HIFK:lla mv-peli on niin surkeeta, että häviävät jo sen takia Kärpille tai Ilvekselle. Mutta mietitään sitä, mikä Kärpille tai Ilvekselle tulee vastaan tän sarjan jälkeen…
Oon vähän ehkä eri mieltä. Kärppien kanssa saadaan toki kovia vääntöjä, mutta hyökkäyspelissä on suuria heikkouksia. Paljon siitä menee myös Ilveksen ansioksi, mutta silti. Kyllä mä pidän edelleen esim. Jukureita Kärppiä vaativampana vastuksena. Esim. toissakertainen esitys KooKoota vastaan oli niin suvereeni, ettei varmasti toista vastaavaa ole näissä pleijareissa nähty.
Helppojahan siellä ei ole enää yhtään. Mutta Jukureita tai KooKoota vastaan Ilves saisi vähintään tuplat maalipaikkoja siihen verrattuna, montako niitä nyt yhdessä pelissä tulee Kärppiä vastaan. HIFK:kin kävis vastustajaksi. Mutta mutta, pelataan nää kesken olevat nyt ennen spekuleerausta loppuun.
Jos/kun Ilves häviää Oulussa, ainakin yksi sidosryhmä muistaa tähdentää, että tämä oli hyvä juttu, koska näin >10000 katsojaa saa mahdollisuuden a) nähdä ratkaisu kotihallissa ja b) tuoda tuhottomasti massia seuran kassaan. sidosryhmä = ilvesfanit
Edit:
Jos/kun Ilves häviää myös Nokialla, puolivälieräsarjasta muistetaan vain yleisökeskiarvot ja kuinka ne olivat paremmat kuin T.
Eiköhän suurin osa Ilvesfaneista kuitenkin halua, että sarja katkeaa tänään. Täällähän kirjoitettiin juuri tätä siitä Lukko-häviöstä. Varmaan monet Ilvesfanitkin tosiaan, jos Ilves tänään häviää.