Kyllä mä luulen, että Ilves tän hoitaa. 5-6 peliä ja sarja poikki.
Siellä on nyt kuitenkin pelaajia, jotka on voittaneet jotakin ja osaavat pelata tällaisia pelejä. On Konnaa, Haapalaa ja Anttilaa. Ja hienoa kiekkoahan naapuri pelaa.
Jos pelaajilla kestää pää, niin naapuri on finaalissa.
Mulla on ollut jo pari kuukautta aika vahva tunne, että Ilves vie mestaruuden tällä kaudella. Toivon todellakin olevani väärässä…
Vilkasin Kärppien eilistä kokoonpanoa. Ohtamaa, Aaltonen, Junttila, Pyörälä… Valmentajana Marjamäki. En mä usko, että Kärpillä tämä ainakaan voittamisen kulttuuriin kaatuu.
Tarkotin siis lähinnä sitä, että Ilvekselle on tullut tuollaista kokemusta tälle kaudelle.
Tarkoitin tuossa kirjoituksessani pelkästään Ilvestä. Ehkä muotoilin huonosti.
Kärpistä tuota kokemusta löytyy roppakaupalla.
Joo saatoin kans tulkita väärin, just sillä ajatuksella, että etu tässä asiassa Ilveksellä.
Kokemus on subjektiivinen käsite loppupeleissä. Joku voi olla vanha, muttei veteraani. Käsi tärisee, vaikka finaaleja olisi plakkarissa useampi. Ehkä finaaleissa on aina tullut tukkaan. Toisaalta joku nuori kukko voi olla mieli kirkkaana paineet niskassa ja nauttia pelistä uudella tavalla.
Uskon, että kokemuksesta on apua ja marinoinnista hyötyä, mutta se ei ole itsestäänselvyys. Pudotuspeleissä laji ei vaihdu, mutta jokin muuttuu.
Toisaalta ei ole Kärpät Laten aikana maaleja paljon 5 vs 5 pelissä tehnytkään. 2.22 maalia tehty Laten aikana per ottelu. Näistä 20 maalista 6 on YV:llä tehty, yksi RL ja yksi tyhjiin. 1.33 maalia per peli 5 vs 5 pelissä on vähän. Puolustus tietty laitettu eka kuntoon, sitten hyökkäys. Se vie aikaa enemmän. Kohta nähdään kuinka kauan.
Cerveny, Kasik, Junttila ja Sklenicka oli kovia hankintoja siirtorajalla. Marjamäki tietty se tärkein, koska isoin vika oli penkin takana. Runkosarjapeleillä ei enää muutenkaan ole mitään väliä, mutta ei Kärpät ole enää sama joukkue. Erikoistilannepelaaminen ja MV-peli ratkaisee tän sarjan. 5vs5 peli on sitä nyhjäystä. Avausmaalit peleissä tärkeitä. Liimaträppiin ei voi passivoitua, jos on pari maalia perässä. Ottelun alut Ilvekselle tärkeitä.
Omaan silmään Langhamer on kyllä erittäin hyvä maalivahti.
En laskisi runkosarjan 4-0:lle kovin paljoa painoarvoa. Tulee mieleen yhdet välierät Tomi Kallion viimeisellä kaudella kun Tappara oli hävinnyt TPS:lle runkosarjassa 0-4 mutta meni jatkoon 4-0.
Kärpät jatkoon 4-2.
Kyllä tää nyt parin nukutun yön jälkeen alkaa näyttämään siltä, että Kärpillä ei tule olemaan mitään jakoja. 4-2 voittaa Ilves ja se on varma.
Eikai se mitään nyhjäystä ole. Ilveshän pelaa iloista, hyökkäävää vauhtikiekkoa. Ei soittele hitaita tahteja, vai miten se meni
Nämä on niitä kuuluisia viimeisiä sanoja… On kyllä mielenkiintoinen sarja tulossa ja jännä nähdä miten toinen vastaa toisen peliin jne.
Ehkä. Mut pakko tässä on alkaa pumppaa renkaita täyteen.
Kärppäfaniudessa on se hyvä puoli, että oma suosikkijoukkue ei joudu koskaan pelaamaan pudotuspelisarjaa Kärppiä vastaan.
Tästä sarjasta tulee kyllä hämmentävät fiilikset. Ipalla on hyvä joukkue, hyvä valmennus, ne on saanut harjoitella ja epäonnistua pleijareissa jo muutamaan otteeseen, kaikki merkit siis on ipan puolella. Mutta kun… Marjamäki ja kärppien nimilista. Onko se vain sitä monen sarjan kauhua mitä itse on saanut kokea ja nyt ajattelee sen olevan edessä naapurilla vai onko vain turhaa haihattelua menneisyydestä.
Itse sanoisin sen perinteisen analyysin. 2 peliä harjoitellaan ja 3 pelin voittaja vie sarjan
Hyvin sanottu.
Esimerkiksi Elorinne, Haapala, Konna, Myrrä, Pomo Ojanen ovat kaikki sellaisia fiksuja taistelijoita, joille voiton soisi.
Ole huoleti, Ilves vie tämän sarjan varmasti. Kärpät ei tarpeeksi maaleja tee teidän kaatamiseksenne.
Itselläkin alkuketutus on pitkälti haihtunut. HPK/Kookoo vastustajaksi näytti niin pitkään varmalta. Pelicans-HPK pelin 3-2 maali ajassa 59.44 muutti tuon. Tasuripiste HPK:lle olisi riittänyt pitämään sen top kutosessa. Varmaan ketuttaa HPK:n faneja vielä enemmän. Nyt vastustaja on Kärpät ja sillä mennään. Koitetaan nauttia näistä peleistä. Kissat syö hiiriä!!!
Kyllä mä oon tässä siihen malliin pumpannut uskoa itseeni, että aika huoleton olenkin. Vaikka ensi tuntuma olikin hieman arkaileva. Mutta kai sekin on osa tätä fanin pudotuspeli maailmaa, että pelkää alkuunsa, että mitä jos käykin köpelösti. Tämähän on oikeastaan ensimmäinen kerta mun fanitus urani aikana, kun pääsen lähtemään pudotuspeleihin tälläisestä lähtötilanteesta, että on ihan realistista ajatella jatkoon pääsyä. Ennen se on vaatinut liki jotain miracle of the ice tasoista temppua.
IL on saanut Ilveksestä selkeän ennakkosuosikin… “Tamperelaiset ovat puolivälieräsarjan ehdoton ennakkosuosikki.”. Ihan noin optimistinen en ole.
Ilves dominoi Kärppiä vastaan runkosarjassa: 4–0 (iltalehti.fi)
Kärpät tämän sarjan vie. Pelisysteemi toimii paremmin playoffpeleissä verrattuna Ilvekseen. Kokemusta pudotuspelien voittamisesta enemmän. Vielä Marjamäki penkin takana.