Playoffs 2025: Välierät Ilves - KalPa

En myöskään nähnyt Ilvestä yhtään parempana. Saivat vaarallisempia maalipaikkoja joo, mutta Kalpa pyöritti peliä ihan siinä missä Ilves. Johtomaalin jälkeen Kalpalla oli aika helpon näköistä tappaa peli, Ilveksellä alkoi paineet näkymään ja peli meni blokkeihin ampumiseen ja puskemiseen. Kalpa ei tarvitse edes ylivoimaa, että voittaa nämä pelit, Lekkas on sen verran kovassa vireessä.

Veikkasin aiemmin 4-1 Kalpalle ja se on lähellä. Viime vuonna Ilveksellä ei ollut enää uskoa viidennessä pelissä, nyt ehkä on, mutta jos Kalpa ei jäähyile, niin hyvin lähellä on sarjan loppu.

Tapparan kannalta voi nostaa Simontaipaleen esiin negatiivisessä mielessä. Ei saa tehoja mistään ja tekee välillä aika hölmöjä ratkaisuja kiekon kanssa. Ei nyt kovin paljon vakuuta näiden pelien perusteella.

2 tykkäystä

Niin no ei siellä kyllä yhtään täysosumaa nähty – ainakaan sääntöjen mukaan mielestäni, Niemelä sivalsi.

Kolmatta vuotta putkeen saa kuunnella Hölön itkemisiä pressissä playoff keväissä kun kelkka alkaa kääntyy vastustajalle. Edellis vuosina ei saanut kommentoida tuomareita ja nyt niistä itketään senkin edestä.

18 tykkäystä

Kyllä se on Ilveksellä nyt tai ei hetkeen vuosi. Ilves on yhtä kuin Suomi ja nämä tiet kun eroaa niin vaikeata tulee. Tapparakaan ei toista välivuotta tule vetämään.

2 tykkäystä

Eli ainakin tän kauden nippuun olis mennyt, kun nenä päähän :smiley:

2 tykkäystä

Mieluummin pronssi kuin 4. sija kun sellainen kerran pelataan. Jos finaalisarja jää (jälleen) kokematta.

No ei se välierissä pudonneille varmaan mikään ihmeellinen kokemus ole, mutta kun sellainen tässä sarjassa nyt satutaan pelaamaan, niin mukavempi voittaa varmasti. Jos siis siihen peliin päädytään :wink:

Kyllä Okany itse asiassa ainakin minun nähdäkseni osui Pavlatiin maalivahdin alueella. Melko kevyesti mutta osui kuitenkin, eikä kukaan puolustaja vaikuttanut asiaan mitenkään. Olisin ihan hyvin voinut hylyn tuosta ostaa ja ymmärrän, että Hölöllä ja Tillulla jäi keltavihreät lasit päässä tilanne hiertämään.

1 tykkäys

Mitäs sitten kun Ilves tekisi voittomaalin nyt perjantaina samalla tavalla ja hylättäisiin? Tommille vastattaisiin vaan, että säähän vaadit näiden hylkäämistä?

3 tykkäystä

Ei Okanyn osuma vaikuta maalin hyväksymiseen, jos se häiritse maalivahtia mitenkään. Tuon takia hyväksyttiin, Pavlat pystyi yrittämään torjumista ihan normaalisti.

5 tykkäystä

Jos hylätään niin lätkä on rikki. Noista ei ikinä pidä hylätä. Ei vaikuta millään lailla veskarin toimintaan. Eikä näyttänyt Pavlat itse edes reagoivan mihinkään oletettuihin kontakteihin.

10 tykkäystä

Eiköhän tällä haeta vaan sympatiaa seuraavaan peliin tällä mediapelillä.

2 tykkäystä

Tämä on epäilemättä se tulkinta, jonka tuosta tuomarit tekivät. Erittäin vaikea tilanne, joka ilmenee jo siitäkin, että todella pitkään asiaa puntaroitiin. Itse en ole täysin vakuuttunut, että kontakti ei voinut vaikuttaa Pavlatin torjuntatyöskentelyyn, mutta voihan tuosta senkin tulkinnan melko perustellusti tehdä.

1 tykkäys

Tai sitten se, että Suomi poistuu vapauttaa seurassa jotain, jonka johdosta tapahtuukin kummia. Ei noista voi tietää.

2 tykkäystä

Ihan käsittämätöntä itkemistä Ilveksen puolelta. Päivänselvä maali. Ainoa on, että yrittävät vain vaikuttaa seuraavan pelin tuomarointiin, jottei kausi loppuisi ennakoitua aikaisemmin.

18 tykkäystä

Tämähän se tarkoitus tässä vain on. Ja nyt kun Rönn on suolattu joka nurkasta niin…

4 tykkäystä

Omasta mielestäni ei selkeästi ole kontaktia alueella. Kontakti kyllä löytyy, mutta se on jossain alueen viivan tuntumassa. Luistin käväisee alueella vaikuttamatta mitenkään torjuntaan, ja luulen, että yksi syy miksi haastettiin.

1 tykkäys

Ilves varmasti johtaisi tätä sarjaa jos vain keskittyisi omaan peliin. Nyt keskitytään ihan turhiin asioihin, kuten kalasteluun, jälkipeliin ja tuomaritoimintaan. Sama alkoi jo runkosarjan lopulla ja niin jäi runkosarjan voittokin haaveeksi.

Ilvekselläkin hyvä nippu kasassa niin nyt on ihan viimeistään tästä päivästä alkaen pistettävä kaikki fokus omaan tekemiseen. Ilveksen pitää osoittaa olevansa parempi joukkue näistä kahdesta pelaamalla jääkiekkoa. Monet tilanteetkin kun ajaisi loppuun asti sen sijaan että kaatuilee jäähyn toivossa niin maalejakin tulisi. Se on vaan pudotuspeleissä näin

7 tykkäystä

Onhan se ihanaa voittaa pronssipeli.

Se on varma, et hymyhölö ajattaa pelaajansa seuraavassa pelissä Kalpan moken päälle, voi ottaa talteen. Kalpalla kannattaa olla toinen mokke valmiina pelaamaan, onneks siel on kaks hyvää maalivahtia.

14 tykkäystä

Tee itse 0 maalia, valita tuomareita häviöstä. Profit! :upside_down_face:

12 tykkäystä