Popeda jatkaa, Olli Herman on uusi solisti

Kerran olen Popedan keikalla käynyt ja bändin puolesta hyvä keikka olinkin. Päällimmäisenä jäi kuitenkin mieleen, että joku noin 40-vuotias kaatokännissä ollut nainen ei meinannut millään jättää rauhaan ja itehän olin tollon joku 16 tai 17. Kokoajan oli ihossa kiinni vaikka sanoin ja tein eleilläni selväks, että voisi painua muualle.

Ehkä sitä ens kesänä täytys käydä uudestaan, jos vaikka nyt vältyttäs tollaselta. :joy:

12 tykkäystä

Huuhkajavuoren lava, Lavia. Ei tarkkaa muistikuvaa vuodesta, mutta pakosti ennen vuotta 1985. Sinne matkattu näkemään Ganesit ja muut. Ja hengailtu sen yhden tytön kanssa, jolla oli kampaus kuin prinsessa Dianalla.

2 tykkäystä

Lacun kans valokuva ja Costilta plektra samalla keikalla

1 tykkäys

Eka Popeda kokemus oli varmaan bändin hyvinkin aikaisia keikkoja. Siinä nykyisen Ilveshotellin kohdilla oli muinoin Gorilla niminen klubityylinen paikka. Vuotta en ihan tarkkaan muista mut olisko ollu joskus 70-luvun loppupuolella.

3 tykkäystä

Näitä kun tässä sohvalla ääneen ihmettelin, niin rouva muisteli olleensa Huuhkajalla kanssa aikoinaan. Ei ole kuitenkaan se Diana kampauksen omaava, ei ainakaan myönnä. Itse aina Popedaa kuunnellut, mutta eka keikka taisi olla -90 Niinisalon sotkun pihassa, sielläkin kävivät.

4 tykkäystä
19 tykkäystä

Näin Popedan ekaa kertaa Särkänniemessä -78. Samalla yhden päivän festarilla olivat ainakin Eppu Normaali, Teddy and the Tigers ja Alwari T.
En ennen tuota tiennyt Popedasta kuin nimen, keikka jäi hieman punk-henkisenä hyvinkin mieleen.
Sittemmin olen nähnyt Popedan livenä noin 20 kertaa joista suurin osa tällä vuosituhannella, viimeksi kesäkuussa Teivossa. Aina on toiminut.

5 tykkäystä

Tämä on aika kova, kun Gorillan keikkahan on Popedan ensimmäinen virallinen keikka!

Tästähän on se YLE:n taltiointikin muutamasta Popedan biisistä, jossa Pate legendaarisessa raitapaidassaan mesoo. Mahdatko jopa näkyä sillä?

2 tykkäystä

Ei ole Popeda iskenyt nuoruudessa ja myöhemmin olen aina ajatellut silleen camp-huumorin kautta, jos noin musiikillisesti saati sanataiteen kautta mietitään. Synonyymi tamperelaiselle junttiudulle. (Epuista pidän kovasti kyllä.)

Upean uran ovat silti tehneet ja ikoninen osa suomirokkia edellä sanotusta huolimatta. Hattu/kypärä päästä!

Minulla myös 1983 Tekun veto oli eka keikka kokemus Popedalta.
2. Albumista Raswaa Koneeseen, kuunnellut bändiä ja käynyt satunnaisesti keikoilla.
Levy kolisi lujaa ja siitä saakka on Popedan kyydissä oltu.
Pate ja Lacu ovat morjes-tuttuja ollut vuosikymmeniä.

Kiitos Popeda Rakas Ystävä ja suomalaisen manseksi lauletun Rokettirollin suunnannäyttäjä numero 1.

Lakki päästä.

6 tykkäystä

Repesin tuolle uudelle termille “keikkaputken tulehdus”

1 tykkäys

Hah, olisko tämä hauskin ollut vuonna 2015, eka kerta noin 15 vuoteen kun näin Popedan Lokalahden(?) Karjurock tapahtumassa. Sitä ennen 90-luvun alussa kymmeniä kertoja Köyliön Lallintalolla ja kerran Saarijärven jossain tapahtumassa 2000 alussa.

Kello oli loppukesällä jotain kasin pintaan lauantaina ja edellä Paula Koivuniemi, jonka alkuspiikki (en ole varma kun en niin tarkkaan kuunnellut?) meni jotenkin niin, että: " oi kun te olette ihania ja varmasti koko kesän paras yleisö, tänne on aina niin mukavaa tulla… Blaa blaa… Kiitos!!" Vaivaantunut hiljaisuus kunnes alkoi joku “puhelin langat laulaa”. Tunnin päästä alkoi tuttu entry soimaan, jonka kanssa sisään ja sitten mikkiin möreä huuto “Moro nääs, me tullaan Tampereelta” & ekat sävelet muistaakseni “pitkä kuuma kesä” ja ihan helvetin kova yleisön pauhu, oli kyllä hieno sisääntulo ja keikka :muscle:t2:

2 tykkäystä

Jos Hautamäki haluaa siirtyä räkälöihin kaljapalkalla coveroimaan Patea niin sitten uusi solisti voidaan hankkia. Hautamäki korvattavissa, mutta Pate ei. Muutenkin Hautamäestä vuosien ajan jääny kuva ahneesta miehestä ja kateellinen Patelle.

1 tykkäys

Eilen Hautamäki kertoi haastattelussa, että on tehnyt noin 80 prosenttia Popedan biiseistään. Hankaluus on, ettei Paten kaltaista rokkikukkoa löydy helpolla, jos ollenkaan. Lisäksi Popeda on vahvasti henkilöitynyt juuri Pateen.

1 tykkäys

Meinaat ettei Tommi Läntinen toimi, matkalla Hervantaan ja Ikuriin? :upside_down_face:

1 tykkäys

Itse aina kiroan keikoilla omien Popedasuosikkieni soittamatta jättämistä ja sattumoisin suurin osa niistä on Arwo Mikkosen biisejä ja mietin onko se Costellon johtajuuden syytä.

Toisaalta Patekin on itse todennut, että niitä nuoruuden biisejä on monesta syystä hankala vetää vanhemmalla iällä.

2 tykkäystä

En ole Popeda-fani, mutta muutamat biisit ovat hyviä. Ei siis mitään kiihkosuhdetta kuten joillakin tuntemillani ihmisillä, mutta bändi, jolla on hyviä biisejä ja tietysti pitkää historiaa pitää osata arvostaa.

Katselin sen Ratinan loppukesän keikan samoin kuin viime vuonna ja täytyy sanoa, että ulkoista habitusta lukuunottamatta Mustajärvellä oli kovin vähän annettavaa. Ääni ei kestä, varsinkaan jos vähän riekkuu ympäriinsä. Muut bändin jäsenet Hautamäki etunenässä hoitivat lauluosuudet jopa välillä säälittävän paljon Mustajärven puolesta. Eikä siinä mitään, kaikki hyvä loppuu aikanaan.

En kuitenkaan usko, ettö bändiä on olemassa niin, että Mustajärven korvaa joku toinen. Hän ja Hautamäki ovat Popeda. Popedaa ei ole vakuuttavasti olemassa ilman jompaa kumpaa näistä herroista.

1 tykkäys

Lähes samoilla biiseillähän keikat on menny jo vuosia, mitä nyt muutamaa biisiä on vaihdettu. Mutta niitä samoja hittejä se suuri yleisö meneekin kuuntelemaan. Itse kaipaisin vähän suurempaa vaihtuvuutta settilistaan.

3 tykkäystä