Radek Muzikista pari juttua ruotsalaisilta sivustoilta ja Trocadero mainittu myös…
Uutisissa käsitellään edellistä siirtoa eli siirto Luulajasta Örebroon:
[Google Translate]
Radek Muzik oli erittäin suosittu pelaaja Luulajassa, mutta hänellä oli tuskin peliaikaa, mikä sai hänet tekemään vaikean päätöksen jättää seura pelaamaan Örebroon.
Jäähyväiset Luulajasta olivat kuitenkin tunteellisia, tšekki kertoo hockeysverige.se:lle.
-Kannattajat tulivat lentokentälle hyvästelemään - sitten itse asiassa itkin, Muzik sanoo.
Myös Luulajasta kotoisin olevan Radek Muzikin lempinimi on jo siirtynyt uuteen seuraan, sillä hänen joukkuetoverinsa kutsuvat häntä “Trocaderoksi”, koska hän juo aina virvoitusjuoman ottelun jälkeen.
-Rakastan Trocaderoa, juon sitä jokaisen ottelun jälkeen, mutta se maistuu aina paremmalta voiton jälkeen. Siitä on nyt tullut rutiinia, tšekki sanoo ja nauraa.
Toinen uutinen LHF -sivuilta:
[Google Translate]
-Kun teimme Mario Kempen ja Tomi Sallisen hankintoja, tiesimme, että hyökkääjien joukossa tulee olemaan tungosta. Emme siis olleet yllättyneitä, kun kuulimme, että Radek halusi löytää uuden seuran saadakseen lisää peliaikaa.
-Voimme vain kiittää Radekia tästä ajasta Luulajan jääkiekossa ja toivottaa hänelle onnea. Jos olet nuori pelaaja, sinun on pelattava kehittyäksesi. Siksi olemme vakuuttuneita, että tämä on hyvä ratkaisu hänelle ja että voimme korvata hänen asemansa joukkueessa jollakin J20-hyökkääjistämme.
Tämä oli kyllä mielenkiintoinen haku…leveyttä rosteriin ehdottomasti ja on kuitenkin kokemusta pääsarjatasolla pelaamisesta. Jotenkin sellainen fiilis, että pelaa koko kauden meillä.
Toivottavasti onnistuu myös tuossa pisteiden teossa vähän paremmin kuin aikaisemmin.
"Radek Muzik onnistui nousemaan yleisön suureksi suosikiksi viiden Norrbottenin kauden aikana. Siksi se oli tunteellinen jäähyväiset, kun hän lähti Luulajasta liigakilpailija Örebroon joulukuun alussa. Mutta hyökkääjän aika Närkessä ei ollut sitä mitä hän oli toivonut.
22-vuotias sai kaksinkertaisen vamman, ja hänellä oli vaikeuksia päästä takaisin joukkueeseen.
Aloitin Luulajassa mielestäni varsin hyvin ja sen jälkeen vaihdan joukkuetta. Kerkesin pelata ottelun Örebron kanssa, sitten loukkaannuin. Palaan kuitenkin melko pian. Sitten itse asiassa pelaamme Luulajassa jossa satutin taas itseni. Se oli aika rankkaa aikaa minulle. Todella kova henkisesti, Muzik sanoo.
Alkukesästä hän leikkasi loukkaantuneen kätensä ja näinä päivinä hän on päässyt taas harjoittelemaan jäällä.
– Tällä hetkellä olen 100-prosenttisesti valmis. Mutta pari kuukautta sitten en ollut. Nyt olen ollut jäällä ensimmäistä kertaa ja se tuntuu hyvältä. Olen tehnyt kovasti töitä kuntoutuksen kanssa.
Sopimus 19-kertaisen Suomen mestariseuran kanssa on kirjoitettu neljäksi kuukaudeksi.
– Haluan todella jatkaa Tapparassa ensi vuonna. Se tuntuu erittäin hyvältä askeleelta. Joten teen kaikkeni, jotta pääsen jatkamaan kokeen jälkeen. Jos olen hyvä näinä kuukausina, pysyn 1+1 vuotta. Toivon suurempaa roolia, mutta sitten minun on oltava hyvä. Jos olen huono, se on vähän kuin Luulajassa.
Olen puhunut Komarovin, Tyrväisen, Raskin kanssa ja he sanovat, että Tampereen on myös erittäin mukava kaupunki.
Videoleikeessä, jossa Muzik esitteli suomalaista Tapparaa, hän käytti Luulajan jääkiekkoranneketta ranteessa. Hän ei piilota tunteitaan klubia kohtaan, jonka hän jätti hieman yli kuusi kuukautta sitten.
Luulaja on sydämessäni ja kaikki tietävät että rakastan Luulajaa. Teen sitä loppuelämäni. Toivottavasti saan nyt kaksi, kolme hyvää kautta. Ehkä Suomessa tai Tšekin tasavallassa. Sitten toivon palaavani Luulajaan. Se on unelmani.
Yksi Luulajan kirjoittamattomimmista korteista uusien hankintojen joukossa on tšekkiläinen hyökkääjä Patrik Zdráhal. Muzikilla on aika hyvä tieto hänestä. Kaudella 2019/20 28-vuotias pelaaja pelasi Muzikin nuorisojoukkueessa HC Plzeň.
Hän on todella hyvä. Hyvä luistelu ja vahva kiekossa. Toivottavasti hän on hyvä Luulajassa. Mutta hänen on aluksi todella vaikeaa sopeutua Ruotsin liigan tahtiin. Mutta Luulajalla on erittäin hyvä joukkue."
Vaikutta muuten Ihan järkevältä tavoiteelta. Kuin vähän on Luulaja-fanien forumia lukeenut niin vaikutta juuri semmoiselta ”fanien suosikki” pelajaalta, energinen, antaa aina kaikkenssa joka vaihdossa ja muuten nöyrä ihminen fanille.
Hänen omat odotukset vaikutta myös sopivalta, viime kausi sotki luokkantumisia ja sano itse että nytten on palannut hyvän kunton, ja halua parantaa ja otta paikan joukkueseen. Tietää myös itse että tarvi parantaa että mahtuu joukkueseen, muuten sama rooli kuin viime vuonna, eli 13 hyökkääjä/rootatio. Katson mielenkiinolla miten kausi menee!
Tuossa haastattelussa Muzik tulee tehneeksi pienen paljastuksen: hänellä on itse asiassa takataskussaan 1+1 mallinen sopimus, johon kuitenkin sisältyy kolmen kuukauden tryout.
Eli kyllä Tapparassa hereillä ollaan sen suhteen, että tällaiset potentiaaliset projektipelaajat halutaan onnistuessaan kiinnittää pidemmäksi ajaksi.
Jotenkin sellainen kutina, että Muzikista tulee vielä kannattajien suuri suosikki. Mies oli Luulajassakin jonkinlainen kulttipelaaja.
Häntä on luonnehdittu isokokoiseksi voimahyökkääjäksi.
Juuri sopiva kaveri hämmentämään ja luomaan torikokouksia paikallispeleihin. (Vellu vielä roolimallina.) Mielenkiinnolla odotan, onko viikonlopun peleissä kokoonpanossa.
Jos ei katso otsikkoa niin ihan ekana tuosta kuvauksesta tulisi mieleen Joona Luoto.
Toivottavasti saadaan tuota kuvauksesi mukaista toimintaa jossa ei peruutella yhtään.
Joo, mitä ilmeisemmin Muzik juurikin sellainen pelaaja joka ei kaihda kovempiakaan otteita ja vastustajan ihon alle menemistä. On toki vielä nuori kaveri ja paljon on näytettävää.
Täytyy muistaa myös sellainen seikka, että on 17 vuotiaana juniorina lähtenyt Tsekeistä Ruotsiin Luleån organisaatioon…on siinäkin tietynlainen meriitti.
Ehkä parhaiten potentiaalista kertoo se, että Radek Muzik on pelannut kolmetoistavuotiaana Plzenin U16 joukkueessa. Se ei ihan mahdottoman harvinaista ole, mutta ei siihen kuitenkaan jokainen junnu pysty.
Radek Muzik lähti Luulajaan 17-vuotiaana Eliteprospectin mukaan. @Mr.Peter
Hyvä hauis ekassa erässä ja hyvä maski Mannisen maaliin, mutta mietittiin kaverin kanssa, että mikä on se juttu mitä hän oikeasti tuo peliin. Omassa päässä taas ei kovuutta nähty, kun paikka oli ja ketju pyöri paljon omissa.
Vielä nähdään lisää häneltä, mutta en vielä sopparia tämän perusteella heittäisi kouraan.
En oikein saanut kiinni mitä Muzik itsekään haki. Tökki lämmittelyssä jo Kodytekia lavan kärjellä ja ekassa vaihdossa väännöt. Sitten ei tapahtunut oikein mitään. Tuliko käsky, että keskity pelaamiseen.
Sytyin kyllä ensimmäisen vaihdon hämmennykselle. Usein toimii ihan hyvänä sytykkeenä joukkueelle.
Mutta pelin edetessä pitää ymmärtää rauhoittua ja keskittyä olennaiseen.