Veikkaan, että Saipa tulee olemaan tämän kauden jumbo, jos ei tapahdu jotain suurta muutosta. Peliesitykset ovat olleet koko kaudella aika kehnoja. Ihmettelen suuresti miksi ei ole valmentajaa vaihdettu, ilmeisesti luottoa löytyy nykyiseen. Ei SaiPalla mitenkää huonosti kasattu joukkue ole omasta mielestäni, toki ei niin hyvä kuin aikaisemmilla kausilla.
SaiPakin on tehnyt voitollista tulosta jo useamman kauden, milloin sielä uskalletaan alkaa käyttämään euroja?
Jännä nähdä aloittaako SaiPa tyhjennysmyynnin tänä vuona, vai nouseeko kurssi kohti säälejä?
Valitettavasti en haluaisi, että Kärpät alkaa SaiPaa tyhjentää. Junnosta en tiedä sitte. Pakki kelpaa itselleni, mutta tuskin semmosta SaiPasta löytyy tähän hätään.
Olin eilen kattomassa TPS-SaiPa matsin eikä sieltä idän sputnikeista ainakaan mun silmään pistänyt kukaan erikoisesti, toivottavasti Meidän vahvistus löytyisi pakistoon jostain muualta…
Suomessa puhutaan paljon jääkiekon liiallisesta valmentajakeskeisyydestä. Samaan aikaan Pekka Tirkkosen työ SaiPassa on mielestäni jäänyt aika vähällä huomiolle. Itselleni jäi mielikuva konemaisen varmasta suorittajasta, joka pelasi kurinalaisesti ja tasalaatuisesti illasta toiseen.
Oli tietysti selvä, että jossain vaiheessa SaiPallekin on pakko jäädä narun pää käteen pelaajamarkkinoilla, eikä joukkue voi jatkuvasti löytää ylilaatua alihintaan. Sattumalta tulin aivan alkukaudesta katsoneeksi muutaman SaiPan pelin, en pelkästään Tapparaa vastaan, ja kiinnitin huomioni kuinka joukkue teki omaan silmään aiempaa enemmän virheitä. Viisikko lipsahteli ja vastustajat saivat aiempaa helpommalla hyökkäyksiä ja maalipaikkoja. Olin niin vakuuttunut näystäni, että pelasin muutaman pikku vedonkin SaiPaa vastaan, onnistuneesti.
Pelaajamateriaali on tietysti iso tekijä, mutta väitän myös joukkueen pelin toteuttamisen heikentyneen selvästi Tirkkosen jälkeen.
Saas nähdä onko Saipasta pelaaja liikentettä pois päin tässä parin päivän aikana nyt. Potenttiaalisia nimiä jotka voisivat lähteä ovat Trotter,Hamilton,Carson ja Koskiranta? Toki varmasti moni Tapparan fani hamuaa Kaksosta takaisin ja luultavati jokainen kärsi seura tulee taistelemaan kyseisestä pelaajasta
Eikös Carson ole ollut suurimman osan kaudesta klesana? Koskiranta taas on kiertänyt varmaan jokaisen suomalaisen seuran, joka vaan on mahdollisuuden antanut ja missään ei oo erityistä halua ollut pitää. Luulen, että Tero saa lähteä kesälomille ja jos ulkomaalaiset kelpaavat, lähtenevät ulkomaille.
Trotter,Hamilton,Järvinen,Markkanen,Savilahti. Lähtikö kukaan muu Saipasta? Saa nähdä miten porukka löytää enää loppukaudesta lehtereille. Saipa Kärpät pelissä oli muka 2588 yleisöä paikalle, ehkäpä ne tuhat muuta ovat sitte lipun ostaneet ja lähtenyt muualle.
Lienee jo varmaa, että Saipa on tällä kaudella viimeinen ja melkoinen sukellus pohjalle sitte parin viime vuoden. Ehdottomasti Pekka Tirkkonen teki loistavaa työtä Saipassa ja Santanen ei siihen pystynyt. Ensi kaudeksi on aika vaihtaa valmentajaa ja Saipa ei ole ainut joukkue joka joutuu nielemään tämän ja vaihtamaan valmentajan ensi kaudeksi.
Maalivahti Tuohimaalla on valitettavasti vielä pistetili avaamatta. Olin jo siinä toivossa, että jos Kaksonen, Mäkinen, Lappalainen ja Backman olisivat poissa, olisi voinut päästä pelaamaan kauden vikan pelin kultaisella maskilla.