SaiPa - Tappara 22.11.2024 (Pe)

Vaikka Savinainen legenda onkin niin ei ehkä kädet ja jalat enää 5v5-pelaamiseen riitä, siinä tässä kohdassa voisi kokeilla vaikka Rautiaista.

6 tykkäystä

Samaa mieltä. Tuskin siinä hirveesti mitään häviäisi vaikka Xavi vaihtaisi paikkaa Rautiaisen, Granun tai vaikka Musen kanssa edes yhdeksi peliksi. Olikohan tänään ainakin 5-6 krt kun hyökkäys kuoli Xavin takia. Ykkösen peli ollut yveetä lukuunottamatta aika tukkoista, ei ole tällä hetkellä pelissä ykkös-statuksen mukainen.

Mutta vielä itse pelistä, niin kyllähän me annettiin Saipalle aivan hemmetin halpoja maaleja, numerot 3 ja 4 sekä se nro 5 joka oli selvä maali. Samanlaisia on tullut monessa muussakin pelissä. Meillä piti olla liigan paras puolustus, mutta sitä ei olla nähty mun mielestä kuin 2 kertaa sillä tasolla millä sen kuuluu olla, ja ne olivat voitto Ipasta ja voitto Ruotsissa tiistaina.

Mutta hyväähän siellä on se, että joukkue on näyttänyt että tarpeen vaatiessa se osaa pelata. Ihan hirveästi ei kyllä enää sais nukkua tai kohta se 4 joukko alkaa karata meiltä

1 tykkäys

Pakko sanoa edelleen: onneks SaiPaa ei potkittu viime kaudella pois monista toiveista huolimatta. Samaa rutinaa ollut HPK:stakin. Merkittäviä kiekkopaikkoja Suomessa. Hienoa tarinaa kirjoittavat.

1 tykkäys

Hyviä nuo Rikardin kommentit. Ei ansaittu voittoa, huomenna jatketaan.

Ei mennä jappastelujen taakse, vaan pelataan paremmin jatkossa.

1 tykkäys

Eihän se puolustus ole ollut varmaan kertaakaan kokonaisuudessaan pelaamassa. Jatkuvaa myllerrystä ja Šustr vasta tullut jengiin.

Eikä tuossa mikään karkaa, hyvissä asemissa on Tappara ja sarja tosi tasainen.

Enpä ole ehkä koskaan odottanut yhtä paljon näkeväni Saipan matsia. Niin paljon että piti jo nyt aktivoida liigapassi katsomosta vaikka ajattelin tekeväni sen vasta ensi vioden puolella.
Kyllä kannatti. Saipa on siis todella hyvä. Harmi kun meiän pojilla ei ollu asenne kunnossa ennen kuin viime minuuteilla. Pelistä olis voinu tulla vielä parempi.

En ole tippaakaan huolissani. Olihan tämä taas osoitus siitä että meiltä löytyy kyllä kun tarvitaan.

Nyt ei oikeasti tarvittu. Ihmisiä ne palaajat vaan on ja hyvin on vedetty. Ei meidän ole pakko olla sarjaykkösiä Marraskuussa, hei.

Ei harmittanu tappio yhtään. Tappiot munattoman esityksen jälkeen harmittaa.

Sitä paitsi Saipalle jos jollekin tämän suo. Nousisivatpa sarjakärkeen vielä.

3 tykkäystä

Liigan rikkaus on se, että pohjamutiin tuomitut joukkueet voivat hyvin tehdyllä työllä pärjätäkin. Ässien 14 pelin voittoputki runkosarjaan 2013 ja mestaruus, HPK 2019, Jukurien nousu Jokisen johdolla ja nyt Saipan uskomaton voittoputki. Saipan tarina voi päättyä kuluvalla kaudella pettymykseen, mutta onhan tehtyä työtä ja saavutuksia pakko kunnioittaa kevään lopputuloksesta huolimatta.

2 tykkäystä

Juuri näin. Ja jokaisen tulisi ymmärtää realismi asian ympärillä, tällaiset tarinat on mahdollisia, mutta ei joka kausi. Ei joukkueita silti tarvitse sarjasta pudottaa. Etenkään perinteisiä Liigapaikkakuntia.

1 tykkäys

Karismaa hehkuva pressi

Vähä häiritsee paikallisen vetäjän enklanti.

Helmiselle pisteet ku tulee hänen vuoro kommentoida niin pyytää lupaa puhua englanniksi, jotta Rike ymmärtää.

5 tykkäystä

Vaikka Raipe ei oikeastaan sano mitään muuta ku että Tappara teki kaks maalia ja sitten me tehtiin kolme. Lievästi vaivaannuttava mutta joo, rohkeutta olla oma itsensä, vaikka sitten lontoonkielellä. Siitä peukku.

3 tykkäystä

Tekee monia asioita joukkueen kanssa oikein. Erittäin kovat näytöt viime vuosina päävalmentajana Euroopan eri sarjoissa. Voisiko olla kovemmissakin sarjoissa jos ulosanti olisi sujuvampaa? Itse tykkään Raipesta persoonana. Lätkäjätkä viimeiseen asti ja antaa pelin pelaajille eikä korosta omaa panostaan.

4 tykkäystä

Nyt kun noi maalit näki koosteesta niin SaiPan 3. ja 4. maali oli liian helppoja. Kolmannessa hyökkääjä pääsi liian vapaasti nokikkain Kohosen kanssa ja tuollainen etukulmaveto ei tuosta saisi upota.
Neljännessä koko viisikko oli aivan kujalla, jos kiekko tulee laidasta sisään niin ei 4 ukkoa voi hillua jossain kuvioluistelumuodostelmassa B-kaarien päällä kun yksi pakki on kahden hyökkääjän kanssa puolustamassa maalin edustaa. Varsinkin kun toinen niistä hyökkääjistä on selustaan hiipinyt kultakypärä. Tuollaista oman alueen perseilyä on näkynyt maajoukkuetauon jälkeen liikaa, toivottavasti omaa pää tiivistyy. Vähän liikaa päästetään maaleja, sitä pitäis lähteä parantaa jos halutaan voittoja.

4 tykkäystä

Alkoi jo ennen taukoa Ässät pelistä. Nyt on menty jo hetki voitto, tappio,voitto,tappio tahtiin. Taulukossa tullaan nopsaan alas, jos sama tahti jatkuu.

3 tykkäystä

Jotenkin tämä peli näytti siltä, että oltiin Lappeenrantaan lähdetty pilke silmäkulmassa, kuten aiempina vuosina. Vastassa olikin Saipa 2.0 ja turpaan tuli, että tukka lähti. Sanotaan vaikka näin, että SaiPa sai maalinsa melko halvalla, jostain syystä oma pää vuotaa tällä hetkellä aika pahasti. Kolmella tehdyllä olisi pitänyt ottelu jo voittaa.

4 tykkäystä

Sami Hoffrén tarinoi!!

Vuonna 2007 Jori Lehterä veisteli, että SM-liigan ”El Clasico” on SaiPan ja Tapparan marraskuinen kohtaaminen Kisapuistossa.
Nyt El Clasicossa on uusi klangi. SaiPa nahistelee uskottavasti jättien joukossa.