Päähän kohdistunut taklaus ilman mitään mahdollisuutta selitellä. Tuon olisi kroppaan saanut, jos olisi halunnut.
Viisi peliä ulkona.
Päähän kohdistunut taklaus ilman mitään mahdollisuutta selitellä. Tuon olisi kroppaan saanut, jos olisi halunnut.
Viisi peliä ulkona.
Ei varmasti noilla värilaseilla.
Itse antaisin nolla peliä kuten Keräselle. Vahinko ja sillä selvä. Liiga kuitenkin antaa sen kaksi peliä veikkaan.
Jos tilanne olisi toisin päin vaadittas 10 pelin kakkua
Kun osuu päähän, osuu päähän. Se on sama, onko hirveän vai vähemmän hirveän törkee. Yksiselitteistä hommaa.
Eihän viisi peliä ole minimi. Viisi ottelua on Liigan hähmäinen “pehmeä minimi”, mutta lyhyempääkin kieltoa on mahdollista antaa.
Kuten Peltolan tapauksessa?
Samanlailla tuo Pitkänen vetelee kuin Peltola ja kumma kyllä Tapparan ex-kapun peliä ihmeteltiin. Nyt tämä on sitten pahin kaikista teurastus.
Näen tuon taklauksen jotakuinkin saman tyyppisenä kuin Keräsen taklauksen Peltolaan: taklaus oli todella tarpeeton ja typerä, mutta ei nyt varsinaisesti mitenkään erityisen törkeä tai likaisen pelaajan sikamainen haku (vrt. esim Miro Karjalaisen taklaus).
Kyllähän tuosta pelikieltoa kuuluu saada, mutta se 5 peliä olisi mielestäni aivan maksimi.
Ihan uteliaisuudesta, miten Pitkäsen olisi toi pitänyt pelata?
E. Olen edelleen hämmästynyt, että siitä tilanteesta ei tullut pelikieltoa, koska osui päähän.
Peltolan tapauksessa ei osuta pelkästään päähän. Tämä tulee suoraan päähän. Kakkua olisi pitänyt tulla Keräselle mutta tästä tulee aivan varmasti.
Päähän se taklaus kajahti, 3-5 peliä siitä. Yllä olevista kuvakaappauksista voisi päätellä että Pitkänen hyökkää pää edellä Kinnusen selkään.
Olen erimieltä suorasta pääosumasta. Kyllä tuossa rintaankin osutaan. Muuten ei olisi kyllä jatkanut Pitkänen peliä.
Liigan kurinpidon linja tosin on tällä(kin) kaudella ollut kaikkea muuta kuin yksiselitteinen Jossain kohtaa linjattiin, että päähän kohdistuvasta taklauksesta tulisi edelleen viisi peliä, mutta silti Karjalainen saa neljä ja M. Keränen nolla, vaikka Keräsen taklaus viistää Peltolan päätä. Karjalaisen taklauksesta ja HPK:n Cornetin suorittamasta Ässien Barachiin kohdistuneesta taklauksesta ei edes vihelletty pelitilanteessa jäähyä, mikä on täysin käsittämätöntä.
Mutta. Päähän tämä Kinnusen taklaus osuu ja sitten katsotaan, että mitkä tekijät ankaroittavat ja mitkä lieventävät penalttia. Viisi peliä ei kuitenkaan näytä olevan mikään kiveen hakattu linja.
Rottamainen temppu. 3-5 tulee, veikkaan lähempänä kolmea, koska ei ole hirveästi rikoshistoriaa
Eihän se Kerhonkaan pelaaja saanut vastaavasta mitään vaikka Ässin kaverilla naama auki ja tästä pitäisi antaa 3-5.
Näkisin että linjan mukaan tuosta ei nyt voi antaa mitään.
Tämä oli ruma, ja nämä pitää ottaa pois
Ihme värilasit päässä nassuttamosta
Ja se Kerhon taklaus oli ihan sika ruma
Turha minua on värilasit päässä mussuttamisesta syyttää.
Linjaa minä tässä ajan Liigalta takaa.
Tää ”yrittää olla parempi ihminen” on muuten ehkä maailman väsynein argumentti toisten mielipiteiden tai arvojen dissaamiseen.
Ja miksi ihmeessä se, että kyse ”omasta”, olisi syy olla jotenkin vähemmän kriittinen.
Itselläni ainakin menee päin vastoin, eli vaatimustaso ”omille” on isompi kuin muille, ja siksi myös pettymys tällaisissa älyttömyyksissä.
Niin, ihan silmälasit. Se mitä Liiga arpoo on toinen juttu. Eikös tässä kaikki heittele arvauksiaan omista näkökohdistaan? IMHO ei ollut törkeä ja Pitkänen jatkoi kuitenkin peliä about samantien.
Jep, Pitkänen tekee maalia, mikä on ollut perinteisesti jääkiekon perimmäinen tarkoitus. Laukovalta pelaajalta ei voida vaatia taklausten vastaanottamista.
Viiden pelin minimi on tosiaan kuollut ja kuopattu. Aivan paska linjaus se olikin, jonka tuuliviiripäättäjämme tekivät siihen aikaan median liennyttämiseksi. Tästä taklauksesta tulee kaksi peliä kun ottaa huomioon, ettei kohde loukkaantunut.