Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

4 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Ilta-Sanomien, Helsingin Sanomien ym. oneboxit eivät toimi

Instagramista ei nykyään pysty laittamaan tänne linkkiä. Tulee aina sama boksi, joka ei johda mihinkään. Lukee vain “Log in” tmv. Ei toimi.

Ihmettelin sitä sun login-linkkiä mut kyllä siitä kuva kuitenkin aukes.

Itselleni ei auennut. Aikaisemmin noista tuli suoraan oneboksiin kuva eikä tarvinnut edes klikkailla. Nyt laitoin vain kuvakaappauksen, jotta on selkeämpi.

Onko jokin muuttunut tai vikaantunut, kun nuo Twitterin linkityksissä olevat videot eivät toimi?
Virheteksti ”The media could not be played”. Formaatti lienee väärä, tai mikä lie?
Laitteena olen käyttänyt muutamassa kokeilussani iPad:ä, jossa uusin käyttöjärjestelmä iPadOS 13.6.

Mielestäni ei aikaisempia ongelmia ole ollut tämän suhteen.
Esimerkkinä alla oleva linkki:

1 tykkäys

Android 9, Chrome, toimii täällä.

OK.
Lisätään vielä että esim tuo edellä linkitetty video toimii normaalisti Twitteristä suoraan katsottuna. Jotain tapahtuu linkityksen yhteydessä.

Jos selaimessa ei ole mitään estoja päällä, ongelma lienee Twitteristä peräisin. Tai selaimesta. Twitter-videot pätki jossain kohtaa Android-puhelimilla. Ongelma kesti ihan tolkuttoman pitkään. Jäi vähän epäselväksi, oliko silloin lopullinen syyllinen Twitter vai selain.

2 tykkäystä

Mistäköhän mahtaa johtua, että viimeisten viikkojen aikana puhelimen selain (omena ja safari) on alkanut tökkiä tekstin syötössä niin, että viestien kirjoittminen on kamalaa, koska kirjain/kursori ei kulje tekstin mukana. Samaten mahdollisten typojen etsiminen on vaikeaa, koska kirjoitus/ muokkaus- moodin ollessa päällä, en voi siirtää kursoria haluamaani kohtaan, koska tekstikenttä ei “siirry” vanhaan tapaan.

Tämän vuoksi julkasuissani on älytön määrä typoja ja koetan niitä 15 min korjailla hiki päässä, kunnes luovutan ja lähetän kammotustekstejä (ei sisällöltään :wink: ) eteenpäin.

4 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: VIRHE: Android Chrome jumittuu viestiä kirjoittaessa

Onko puhelimen muisti täynnä? Se voi aiheuttaa moista.

Ei pitäs olla muistista kiinni, yli puolet vielä jäljellä. Ja tosiaan mulla alko samalla tavalla viimeisen päivityksen jälkeen, kuten @Oijennus :lla.

Miksi joidenkin nimimerkit on harmaalla?

1 tykkäys

Käyttäjän luottamustaso on ns. alimmalla tasolla. Syitä tähän voi olla esimerkiksi, että käyttäjä on uusi tai valvonnan alaisena.

4 tykkäystä

Onko joku asia muuttunut vai olenko tehnyt turhaa asiat vaikeasti?

Kopion ja liitin taulukon suoraan tänne ja lopputuloshan on toimiva.
Aiemmin olen kopioinut taulukon ensin Openofficeen ja siitä sitten tänne.
Nyt näyttäisi toimivan helpommin. :+1:

Tänään yhtäkkiä hävisi lukemattomien viestien pompulat ketjuista. Ja ketjut päivittyy satunnaiseen järjestykseen. Tai siltä ainakin tuntuu. Muutos siis tänään päivällä. Laitteena Samsumg android ja Chrome. Edit osaan tulee populaatio osaan ei.

En keksinyt parempaakaan ketjua, mutta miksi minulla näkyy etusivulla Ilves roster 20-21 ketjussa viimeisimpänä kirjoittajana kilon profiilikuva, vaikka ketjuun viimeisimpänä on kirjoittanut eetoli? Vikaei sinänsä haittaa, mutta ajattelin kertoa. Luuri on Honor ja käyttöliittymä android.

1 tykkäys

Näytti, että Eetoli on kirjottanu 2h sitte ja Kilo tehny jotain ketjumuokkausta 1h sitte. Voiskohan johtua siitä?

6 tykkäystä

Hmm, mulla näkyy nyt jostain syystä desktopissa uudet lukemattomat viestit kaikki aikaleimalla 1 min. Siis sellaiset viestit, jotka on kerännyt 20+ tykkäystä, jotka ei varmana ole tullut viimeisen minuutin aikana. Ja kaikki viestit siitä eteenpäin.

Esim. Tuolla Liiga.fi -nettisivuketjussa Avaruusapinan ketjun uusin viesti näkyy mulle leimalla 1 min vaikka se on varmasti vanhempi.

Ihmettelin äsken, että miksi Chrome selaimella ei näy nuo @iceman twitterboksit. Sitten katsoin puhelimella Chrome selaimella, niin näkyi hyvin. Sitten tajusin ottaa VPN:n pois päältä, niin näkyi myös koneella taas ihan normaalisti.
Ei siis mikään ongelma, mutta aika mielenkiintoinen juttu…

2 tykkäystä