Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Viesti siirrettiin ketjuun: Etusivun infinite scrolling ei toimi Android Chromella?

Toinen mikä on ollut pari päivää itsellä, jos vasemmalla olevaa Tapparan logoa painaa mainoksen kohdalla, mainostajan sivu aukeaa.
Jos kelaa keskustelun kohdalle niin toimii kuten pitääkin.

image

Aika ajoin viestiä muokatessa tulee tuommoinen errori. Viimeksi kuluvan peli otteluseuranassa. Miksi, @henkilökunta osaako joku kenties vastata?

Nyt toimii valmentajatkin:

6 tykkäystä

Muokkaan usein viestejäni ja en ole tuollaista nähnyt. Kerrotko tarkemmat stepit mitä teet, että tuollainen tulee?

1 tykkäys

Vika on ajoittainen. Koitan saada toistettua ongelman tänään. Bugi ei toistu, jokaisessa viestissä, jonka keskusteluun kirjoitan.

Perustin tänään tuon Yleisurheilun liveseuranta 2021 ketjun.

Mun täytyi laittaa jotain avaus postaukseen muuten en olisi sitä saanut postattua. Enkä saa sitä muokattua niin että siellä ei olisi mitään minun laittamaa.

En saa poistettu lopusta tuota yhtä . merkkiä. Kun koitan muokata k.o. avauspostausta poistamalla tuon . merkin niin saan ilmoituksen:

Tämän saman ilmoituksen sain kun yritin tehdä tuota avauspostaustasta liveseurantaan niin etten kommentoi siihen mitään (kuten käsittääkseni ohje on). Teinkö jotain väärin ja jos niin miten tuo olisi pitäny tehdä? Vai onko joku fiitsöri rikki?

Tästä on ollut ennenkin puhetta ja vähän tyhmästi nykyään avausviestin pitää sisältää jotain, vaikkka siinä on sapluuna pohjalla.

Laita vaikka kolme viivaa (—), jos ei ole mitään lisättävää. Toki olisi hyvää tietoa esim. se mistä ko. asiaa voi seurata.


2 tykkäystä

Jeh, mulla on se yksi piste siellä. Mutta hyvä tietää että en tehnyt vääryyttä vaan on ominaisuus.
Kiitos tiedosta.

Miksi kaikkiin ketjuihin mihin on tullut uusia viestejä ei tule pallukkaa joka kertoo uusien viestien määrän? Tätä ilmenee varsinkin silloin jos on pitänyt taukoa palstan lukemisesta.

1 tykkäys

Tuo pallukka joka kertoo uusien viestien määrän taitaa tulla vain niihin ketjuihin joita seuraa. Eli jos alkaa seuraamaan ketjua jossa tuota pallukkaa ei ole niin jatkossa palsta näyttää montako uutta viestiä ko. ketjuun on tullut viime lukemisen jälkeen.

Noin minäkin sen olen ymmärtänyt. Mutta jostain syystä välillä pallukkaa ei ilmesty niihinkään ketjuihin mitä on aikaisemmin lukenut.

1 tykkäys

Minulle taas on joskus käynyt niin, että pallukka ei katoa vaikka olen lukenut kaikki viestit. Pallukka muuttuu sinisestä harmaaksi, mutta siinä oleva “lukemattomien” viestien määrä pysyy samana kuin ennen lukemista. Itse ketjussa kaikki viestit kyllä näkyivät luettuina. Tämä siis vain pieni ja vanha ongelma, enää en ole tällaista vähään aikaan havainnut. Mutta tuo että pallukka ei ilmesty ketjuihin joita seuraa ei ole tuttua minulle, mutta saattaa olla että joku muukin on havainnut saman ongelman, ellei sitten kyseessä ole joku suunniteltu ominaisuus tiettyjä ketjuja varten, mihin en kylläkään usko.

Mulla käy tuota jos tekee back-toiminnon selaimessa, yleensä tietokoneen selaimella kirjoitan vaan osoiteriviin “tapp”, jolloin Chromen history ehdottaa ekana tätä.

1 tykkäys

Tässä esimerkki tältä päivältä. Otin silloin kuvan kaappauksen. Eli tuo huhu ketju Savinaisesta. Ei pallukkaa mutta kun avasin ketjun oli siellä 4 lukematonta viestiä. Ja tuota ketjua olin siis taatusti aikaisemmin lukenut.

1 tykkäys

Lukenut olit kuten näkyy, mutta oletko ruvennut seuraamaan ketjua, kun näyttää tuon kuvan perusteella siltä että tuo huhuketju olisi sinulla tavallinen ketju, jossa lukemattomien viestien määrää ei näy vaikka ketjua olisikin lukenut. Muuta selitystä en tuolle keksi, kuin tuo tai sitten joku virhe järjestelmässä.

Panin merkille, tuolta palstan tuoreimmat-sivulta, että tuossa meidän yhteisöpeliketjussamme on kaikkiin muihin ketjuihin verrattuna ainoana enemmän vastauksia kuin katseluita. Ymmärrän toki sen, ettei kyseinen ketju kiinnosta juuri ketään muuta kuin osallistujia, mutta pieni pääni hajoaa ajatukselle, että miten ihmeessä jokaisesta kirjoitustapahtumasta ei tule samalla katselumerkintää. Miten se voi olla niin päin, että katseluita on absoluuttisesti vähemmän?

2 tykkäystä

Johtuisiko siitä että kun ketjua menee katsomaan, tulee yksi katselu lisää mutta jos kirjoittaa vaikkapa kymmenen viestiä ja sitten menee pois ketjusta, tulee seuraava katselumerkintä vasta kun menee seuraavalla kerralla lukemaan ketjua. Varsinkin pelipäivän lopussa moni pelaaja pysyy ketjussa eikä mene välissä muualle, ja viestejä tulee varsin runsaasti.

3 tykkäystä

Ketjuun olisi kiva saada nappula ”jäädytä 30 päiväksi”. Eli ketjusta ei tulisi ilmoituksia, eikä se näkyisi 30 päivään.

Voit laittaa kirjanmerkkimuistutuksen ketjusta kuukauden päähän, ja sitten vaimentaa ketjun. Sitten kun muistutus tulee, palauttaa ilmoitusasetuksen ennalleen.

2 tykkäystä