Sinioranssit

Haluan itse uskoa että Tampereella on aina vankka kannattajakunta menestyksestä riippumatta. Heikommat sijat karsii pois menestyksen mukana ratsastajat, mutta kyllähän sen yleisömääristäki näkee, että kiekko Tampereella kiinnostaa. Ilves sekä Tappara ovat keränneet aina hyvin yleisöä vaikka joukkue olisi pelannut karsintasarjoissa tai mikä se play out oli silloin joskus missä Tapparakin oli joskus.

Mitä sivusta seurannut sinioranssien kehitystä alkuajoista tähän hetkeen, on kehitys ollut hienoa. Ilveksen ja Tapparan fanit potkivat toisiaan eteenpäin siinä kilpailussa mitä seuroillakin on. Kuka sitä nyt haluasi jäädä paikallisvastustajan jalkoihin niin katsomossa kuin kentälläkään.

Kiva myös nähdä erilaista kannatusta kun nykyään katsomossa hypitään ja lauletaan. Vanhakin jaksaa lähteä rytmiin mukaan käsin. Runkosarjan viimeinen paikallinen osoitti minulle, että tamperelainen kannatuskultturi voi hyvin ja eteenpäin on menty hurjasti 20 vuoden aikana. Nälkähän kasvaa syödessä joten ei muuta kuin puita uuniin ja höpinää tötteröön vai miten se joku selostaja höpöttöö.

7 tykkäystä

Taivahan tosi. Olisihan se nyt mälsää, että täytyisi kaikkien harrastaa oikeinkannattamista vaikkapa jättilippujen heiluttamisella tai niiden sietämistä. Myöskin on hassua, että joidenkin pitää pukeutua mustiin ja maskeihin ja tiettyihin merkkivaatteisiin, vain koska Paremmissa Kannattajakulttuureissa niin tehdään.

Ehdottomasti parempaa on kannattaa niin kuin itse parhaaksi näkee.

20 tykkäystä

Onko Sinioransseilla kannattajatuotteita joita voisi ostaa tukimielessä?

9 tykkäystä

Olikos eilen itseasiassa aika hyvä meno päädyssä? Tuntui, ettei tuo 6,5k yleisömäärä lannistanut päätyä yhtään! En itse ikinä havainnoi kunnolla miten hyvä meno oikeasti on. Eilen tuntui, että oma ääni ei ylempänä erityisesti erottunut muiden äänestä, eli myös ympärillä olevat huusivat enemmän kuin normi runkosarja-matsissa. :fire::fire:

25 tykkäystä

Eilen oli loistava meno Areenalla. Kiitos ja jatketaan samaan malliin!

4 tykkäystä

Hyvä oli meno, mutta tietenkin vielä napsuja löytyy. Ihan hyvä aloitus playoffeille.

1 tykkäys

Oli hyvä meininki eilen TV:n välitykselläkin kun ei halliin päässyt (Cardiffissa huuhkajia kannustamassa).
Mikä se uusi laulu laulu oli jossa laulettiin jotain että Tepsi on kusessa?

1 tykkäys

Samaa olen itsekin miettinyt kun nähnyt jollain esimerkiksi t paitoja missä lukee sinioranssit ja jotain muuta mutta en muista mitä

1 tykkäys

Saat tämmösen paidan kuulemma kun olet ydinporukassa.

Jos tää muka perusteena niin ihmettelen koska jotkut musta ei ole semmosia jotka kuuluu ydin porukkaa esimerkiksi pari junnuu ja niillä on t paidat

1 tykkäys

SO:n tuo koodinimi “ydinporukkahuppari” on kyll pirun nätti.

5 tykkäystä

Tätähän chantataan lähes joka pelissä :smiley: on vaan sen verran nihkeä huutaa, että huuto hiljenee 15sek jälkeen.

10 tykkäystä

Tarvitaan ainakin omasta mielestäni semmonen chantti, joka on monipuolisempi eikä mainita välttämättä sinioranssia, Tapparaa jne. Mutta ennenkaikkea omaperäinen chantti, jossa on kivoja rytmejä ja melodioita. Vähän niinkuin yksi semmonen ns pää-chantti tonne vielä lisäksi, joka on vähän muita erilaisempi.

1 tykkäys

Ja sitten kun sellainen chantti tehdään ja se toimii niin tuolta tulee joku muun joukkueen fani kertomaan kuinka se on selvä kopio Ghanalaisesta rumputanssista.

8 tykkäystä

2 viestiä siirrettiin ketjuun: Värssyluonnokset / sommitelmat

Tappara, Tampereen Tappara shalalal… Tälläisiä chantteja ehdottomasti lisää. Hyvä ja agressiivisen kiimainen chantti jota kiva huutaa nyrkit ojossa! Meinaa iha jo eteen ottaa miten hyvin tämä lähti ennen 2-0 maalia.

27 tykkäystä

Mun mielestä tuon toteutuksessa on sellainen ongelma, että sitä lähdetään vetään hieman liian kovalla temmolla. Ja yleensä se tempo vielä nopeutuu.

2 tykkäystä

No mutta sehän on pääasia jos itse ei välitä, koska kaikki on loppupeleissä kopioitua. Oon tykännyt tosi paljon esim mouhot on liekeissä vaikka monet käyttävät sitäkin.

2 tykkäystä

Ihan paska chantti sillä kopioitu Ilveksen Lukas Dostal chantista.

Lisää tätä mun puolesta kiitos. Hyvin me vedetään.

Viestin ensimmäinen jako saattoi olla sarkasmia.

2 tykkäystä

Laitetaanhan huomenna taas kannattajapäädyssä parasta pöytään, sillä JetLag Warriors saapuu Tapparan matsiin vierailulle!

Kyseessä siis kanadalainen pariskunta, joka kiertää maailmaa ja kuvaa videoita reissuiltaan YouTubeen. Kanavalla on 337 000 tilaajaa. Ainakin mies on kotoisin Torontosta ja ovat Suomessa olleet nyt vajaat pari viikkoa, jonka aikana käyneet Jokerien, Hifkin ja Ilveksen peleissä ja laittaneet YouTubeen videoita kyseisistä matseista. Ovat kovasti pitäneet erityisesti täkäläisestä kannustuskulttuurista.

Joten viritellääs äänijänteet täyteen iskuun huomista varten ja pistetään kaikki peliin!

28 tykkäystä