Pyhällä hengelläkö luulet sirkuksen pyörivän?
Nämä asiat alkavat selvitä sitten kun tulee lisää ikää ja ymmärrystä miten maailma toimii.
Ei me vaan he.
Mun pään koko ei kuulu tähän ketjuun ja keskusteluun…
Pyhällä hengelläkö luulet sirkuksen pyörivän?
Nämä asiat alkavat selvitä sitten kun tulee lisää ikää ja ymmärrystä miten maailma toimii.
Ei me vaan he.
Mun pään koko ei kuulu tähän ketjuun ja keskusteluun…
Mahdumme kaikki sinne katsomoon. Kukaan ei aliarvioi ultria eikä heidän merkitystään ottelutapahtumassa, mutta on merkittävin osin tärkeää ymmärtää se, ettei myöskään ultrien tapa elää jääkiekkoa hallitapahtumassa ole ainoa. Joskus itse esimerkiksi syvennyn siihen jääkiekkoon niin paljon, etten välitä mitä ympärillä tapahtuu. Sekin on yksi kannattamisen muoto, että syvennytään ja keskitytään. Ei se ole yhtään sen “huonompi tapa” kannattaa kuin seisominen ja huutaminen.
Tunnelman luomiseen osallistuvat kaikki ja jääkiekolla on erilaisia merkityksiä eri ihmisille. Yleensä kummassakin päässä on virheellinen oletus siitä, että kaikki kaipaisivat niitä huutoja ja pomppimisia katsomossa. Siellä on paljon ihmisiä, jotka valitsevat sen rauhallisuuden ennemmin kuin hyppymisen. Ja sekin on ihan OK!
Ootko sä miettinyt, että iso osa tulee edelleen katsomaan sitä jääkiekkoa, näillä ultrilla se asia on sit varmaan toisin?
Sen harvoin kun pääsen Espoosta ajelemaan peliin, tulen katsomaan peliä.
Puhutaan SO:n chäntistä, ei Tapparan taloudesta.
Se luetun ymmärtäminenkin voi parantua kun tulee lisää kilometrejä mittariin?
Juu kyllä, eli hallista voidaan poistaa ultrien lisäksi siis alkushow, musiikit, kaikki erätauko ohjelmat koska ihmiset ovat tulleet katsomaan jääkiekkoa, kaikki muu on siis turhaa paskaa!
Siis hetkinen, sä puhuit ottelutapahtumasta ilman ultria? Sit kun vastaan siihen, niin vedät herneet nokkaan ja alat kiukutteleen, yritä tässä nyt tuoda näkemystä, kun se teidän on oikea ja muiden väärä.
Sinioranssit tekee hyvää työtä, kuten niin monet täällä toteaa. Upeasti porukka kasvanut ja meteli on hienoa kuunnella. Mutta urheiluun ei kuulu viha, niin keskityttäisiin vaan omien kannustamiseen.
Tämmöinen viha-chäntti särähtää kyllä pahasti minun korvaan, mutta antaa nuorison huutaa…
Sen vaan sanon, että sitten kun se “metsä vastaa”, niin muistakaa silloin kantaa vetenne!
(kirjoittajan poistama viesti)
Itse henkilökohtaisesti keskityn kannattamaan intohimon, luovuuden, taiteen, tunteiden, visioiden sekä rakkauden pohjalta. Kilpailuhenkisenä ihmisenä pyrin aina vain parempaan, sekä mahdollisimman hyvään tulokseen Sinioranssein visuaalisuuden ja volyymin kannalta. Myös videoiden tekeminen on suuri intohimoni!
En missään kohtaa ollut iso fani noissa vihataan Ilvestä huudoissa, vaikka siellä erilaisia lauluja olenkin aktiivisesti mukana laulelemassa. Ilvestä en vihaa todellakaan. Itse asiassa sen sijaan Ilves selvästi niinkuin inspiroi ja sytyttää kannattamaan entistäkin lujempaa ja kovemmin!
Jokainen kannattajaporukka aivan sama onko Lappeenrannan SaiPa vaiko Oulun Kärpät on jokainen vähän niinkuin erilainen haaste peitota kyseiset kannattajaporukat kannattamisessa, sillä pohjimmiltaan kaikki muuthan ovat se syy miksi edes menen hallille joka peli päivä laulamaan sen 60 minuuttia putkeen muiden ihmisten keskelle! Se on sen kannattamisen suola kun on vastustaja ja sen takia uskonkin nyt ja aina enemmän vastustajaan, kuin viholliseen ja vihaamiseen!!!
Pitkään mietin että miten tätä keskustelua herättänyttä asiaa voisi jotenkin selventää, mutta tässä yläpuolella se nyt on mielestäni suhteellisen hyvin kirjoitettu auki. Asia on juurikin noin ettei tuo viha ole mitenkään niin kirjaimellista, kaikilla meillä on ns. siviilissä ilvesläisiä kavereita, sekä kaikki varmaan ymmärtävät paikallisvastustajan merkityksen tamperelaiselle kiekkoilulle ja niin pois päin.
Mutta itse ainakin koen että urheilun kontekstissa sitä haluaa jättää tällaisen arkisen järkiajattelun sivummalle ja vain elää suurella tunteella. Ja silloin Ilves on meille tapparalaisille se kaikista suurin vihollinen, ja ilvesläisyys on tietynlaista vääräuskoisuutta. Ja pitäisin sitä outona jos ipalaiset eivät ajattelisi meistä samoin, hyvä vaan että herätämme seurana tunteita ja paikallisasetelma elää ja voi hyvin.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita että olen tuolla kadulla menossa haastamaan riitaa Ilveksen miehen kanssa tai muutenkaan lietsomaan mitään vihaa kasvotusten, vaan tuollainen tunne esiintyy vain ja ainoastaan urheilun ympärillä. Ja uskoisin, että molemmilla puolilla suurin osa ihmisistä onneksi ymmärtää jutun juonen.
Tämän ketjun “keskustelu” on todella erikoista. Kannatamme kuitenkin samaa joukkuetta.
Homma lähti liikkeelle toteamuksesta, että “vihaan Ilvestä” chantti on tyhmä, eikä Tapparan arvojen mukainen. Nämä molemmat asiat ovat ihan faktoja. Jos halutaan heittää piikkiä Ilveksen suuntaan, niin joku nokkelampi heitto osuu kohteeseen paljon paremmin. Heti lonkalta tulee mieleen Eppujen “Vuosi 85 - kauan on aikaa siis”. Tämä siis vain nopeana heittona ns. omasta päästä.
Se, että joku kritisoi huonoa chanttia, ei kuitenkaan tarkoita, että:
Faniaktiivien vastahyökkäykset kun ovat käytännössä aina jotain noista kolmesta. Hyvät ja nokkelat chantit ja asialliset käytöstavat (eli ei heiluvat sentterit, sukuelimien huutelut yms.) eivät ole ristiriidassa hyvän tunnelman kanssa. Pikemminkin päin vastoin - on hyvä asia, että tavan katsojat ja rapuleivät voivat samaistua kannustukseen ja ajoittain lähtevät siihen mukaankin.
Fanikatsomo on kasvanut ja siitä on tullut merkittävä osa ottelutapahtumaa. Roolin nousun myötä nousee myös vastuu, koska haluttiin tai ei, fanipäädyn toiminta yhdistetään mielikuvissa urheiluseuraan.
Ketju avattiin automaattisesti 6 päivän kuluttua.
Onko sinioranssit mukana tsekeissä? Keski Euroopassa paikallinen fanikulttuuri hyvää CHL-peleissä. Olisi hienoa saada molempiin päihin mekkalaa!
Vähä random kysymys mihi tod näk vastaus on “ei” koska arkipäivä, kaukana ja pelkkä harkkapeli, mut onko “ketään” tulossa KooKoo peliin torstaina?
Miksei kukaan ole vielä keksinyt chanttia “we are the kings” tahtiin, jota voisi laulaa Tapparan tehtyä maalin Ilvestä vastaa?
Koska en ainakaan itse helvetissä halua hoilata mitään Ipaan liittyvää sävelmää vaikka kuinka oltaisiin juuri tehty maali.
Koitin olla mielikuvituksellinen ja keksiä korviketta vihaus-lauluille, mutta hei kuulosti selvästi päässä paremmalta.