Tiedän
ajattelin vain nostaa esiin tuonkin puolen ![]()
Täysin puolueettomin lasein täytyy todeta, että kevyesti Sinioranssien hienoin tifo, hyvää duunia tifoporukalta!
Olikohan meillä 2016 parin kuukauden tifohalli. Tosin eihän me nyt rehellisyyden nimissä sielä ihan jokapäivä töitä tehty ![]()
Olihan huikea spektaakkeli eilinen kokonaisuudessaan.
Ihan hiiren verran lisää vuelä reagointia kenttätapahtumiin olisi mielestäni paikallaan. Eilen oli sitäkin. Noihin vastustajien valmentajien poruun voisi vielä hiukan antaa painetta. Edellisillä ksusilka oli hyvin useasti:
“Itke, Tommi itke” -huutoja![]()
.
Noitakin voisi jalostaa esimerkiksi Patenkin tutuksi tekemällä biisillä
“onhan päivä vielä huomennakin”, sanoituksella:
" Itke Mamba vielä huomennakin".
Ja tätä voisi nonstopina vetää jonkin aikaa.
Mutta vielä, kiitos eilisestä ![]()
Sääli. Kyllä tollekkin varmaan jotain käyttöä vielä löytyisi.
PS: Ihan hiton kaunis tifo!
Eniten mestaruuksia on Tapparalla.
Tifo oli hieno ja erittäin hienoa, että noita tehdään.. se on kannattajakulttuurille hyväksi. Itse en kuitenkaan tykkää, että täällä alkaa olemaan Ilvesläistä ylimielisyyttä. Olisi ollut melkoisen monta muuta kulmaa erilaisille viesteille… Grönborgille joku kiitos. Tanuksen toistaiseksi viimeinen kerta Tappara paidassa. Muistutus yhteisölle mistä tässä on kyse.
Sanon nyt vaan sen että olet nyt itse tulkinnut viestin aivan kummallisesti ylimieliseksi. Täysin turha keskustelu minkä voi lopettaa samantien.
Nyt kun tosipelit alkaa, niin ei kannata jäähyväisistä kertoa. Niiden aika on toivottavasti reilun kuukauden päästä.
Johtuuko tämä negatiivisuus siitä, ettei tifossa julistettu naapuria mestariksi? Tai ettei puhuttu mitään luodusta maaliodottamasta?
Vai kenties siitä, että ei edusta yhtään Tapparalaisuutta? ![]()
Siis mitä ■■■■■■ nyt taas? Siinä tifossa seisoi Tapparan itsensä käyttämä slogan ASENTEENA MESTARUUS humoristisella ja nokkelasti popkulttuurista ammentavalla kaikkien tunnistettavalls tavalla.
Ei edusta Tapparalaisuutta? Mielestäni tuossa tifossa tuodaan esille yksi ja ainoa jokaisen joukkueen tavoite hienosti toteutettuna. Fanit, pelaajat ja koko organisaatio tekee tätä hommaa jotta oltaisiin viimeinen joukkue keväällä joka juhlii kauden päätteeksi.
Hemmetin hieno jo onnistunut tifo. Todella nokkela.
Mikäli tuosta joku mielensä pahoittaa, niin voi kyynel sentään.
Ei edusta tappalaisuutta. Kaikkea sitä saa taas lukea täältä…
Todella outo kysymys, mutta tuli yöllä mieleen ennen kuin silmät laitoin kiinni.
Minne nuo tifot laitetaan kun ne on kerran käytetty? Missä on Kuuselan lakana ja mihin ihmeeseen tämä valtameren kokoinen tungetaan? Kiinnostaa vaan että kun hirveä vaiva on ensin nähty, niin minne nuo lopulta päätyy?
Muutamia viestejä ku selaat taaksepäin, on aiheesta keskustelua. Vaikka tästä viestistä alkaen:
Ohi meni kokonaan. Eipä olisi paljoa tarvinnut kelata ylöspäin
Harmi jos roskiin päätyvät. Olisihan noille ottajia. Tifot on kuitenkin taidetta
Joo kertakäyttötavaraa nämä tosissaan ovat. Se lisää entisestään arvostusta näitä askartelevia kohtaan. Lukematon määrä työtunteja, toista tuhatta euroa rahaa ja lopputulos esillä n.2minuuttia. Tosin kuvat ja videot netissä onneksi säilyy.
Ajattelin laittaa tämän ensin tuonne palautetta kanssakeskustelijoille ketjuun, mutta olisi mennyt suhteellisen OT:ksi joten laitetaan tänne:
Monet kerrat on meille (ja on toki muillekin) näistä tifoista ilkuttu mutta kerrankin palaute on ollut erittäin positiivista muiden seurojen kannattajilta asti ja jopa varovaisen positiivista naapurileiristä niin on outoa jos meidän puolelta aletaan nyt tarttumaan tuohon negatiivisessa sävyssä ja miettimään liian syvällisesti sen merkitystä. Tuo oli upein tifo mitä olen SO:lta nähnyt ja itse ainakin ostan tuon sanoman 100%. Ja mitä olen ymmärtänyt, niin tuohon on sitten oikeasti kulunut todella paljon aikaa. Annetaan siis iso arvostus myös sen tekijöille!
Monesta asiasta matkan varrella ollut eri mieltä SO:n kanssa ja varmaan tulen jatkossakin olemaan, mutta tätä tifosta aiheutunutta negatiivista palautetta en kyllä ymmärrä SO kohtaan en sitten ollenkaan.
Hienoin tifo mitä olen livenä nähnyt. Valitut sanat olivat loistavat, ei kumarrella kenellekään tässä kohtaa kautta, vaan käydään hakemaan se mikä meille kuuluu.
Ensimmäisen kotipelin meininki oli vähintäänkin hyvä ja siitä tietenkin plussaa SO suuntaan. Toki mielestäni koko halli oli myös normi runkosarjapeliä aktiivisempi.
Tänään jatkuu, pitäkää mökää Hämeenlinnassa!
Täältä iso arvostus kyseisen tifon tekijöitä kohtaan. Kaikilla olkoon vapaus mielipiteisiinsä. Itse negapetterinä käytän oman sananvapauteni tuon kehumiseen, vaikka kuinka hakemalla hakisin jotain moitittavaa ja mielipahaa.
Tässä on jos jonkinmoista tifoa nähty jalkapalloturismin merkeissä elämän varrella ja nyt kun oman seuran kohdalla onnistuttiin niin hattua päästä. Voin oikeasti mennä tuon tifon taakse muutenkin kuin piiloutuakseni. Voin myös allekirjoittaa tifon viestin ilman ylimielisyyden tunnetta.
Pikkupoikana tuli Aku Ankkoja ahmittua ja sen tiedän, että Roope jos kuka pitäisi kynsin ja hampain ensipennosestaan kiinni. Meidän kopissakin on vuodesta toiseen porukka, joka ei hevillä päästäisi maljasta irti, jos se sinne on edelliskeväänä voitettu.
Niin ja iso kiitos vielä tekijöille sekä teille kaikille, jotka nostitte sen lauantaina nähtäville! On meillä jumalattoman hieno seura.