Ei mitää, vedetää jatkossa ilosella mielellä ja juhlitaan kun vastustaja tekee maalin ettei kenellekkään tuu paha mieli. Ymmärtäisin kyllä jos siinä olisi käytetty ala arvoista tekstiä tms, mutta se huuto on ollut kohta kaksi vuotta käytössä ja on tehty ihan pilke silmäkulmassa hyvässä hengessä sellaisilla sanoilla ettei siitä oikein voi edes pahoittaa mieltänsä. Noh näköjään voi:joy:
En enempää nyt asiaa enää kommentoi, ellei joku jotain kysy, mutta pieni vastustajan piikittely kuuluu musta asiaan. Ja siis suurimmaksi osaksi SO veti tänään todella hienosti. Mielipiteeni tuosta omille buuaamisesta on varmaan tullut selväksi. Semmosia me ihmiset kumminkin ollaan, että vain negatiivinen jää mieleen…
Ei ole mitenkään tuulesta temmattua. On kai sitä joukkuetta joskus heräteltävä ja tuotava julki, ettei katsomossa esitykseen oltu tyytyväisiä. Näitä tämmöisiä “näennäispelejä” on ollut aika paljon. Ehkä liikaakin. Kannattajat vaan hymistelee toivoen ja luottaen, että valmennus kyllä sanoo pelaajille suorat sanat. En ihan menis näin loppuun asti.
Jatkuva robottimainen positiivisuus kaudesta toiseen aina vaan vannoen, että kyllä se menestys odottaa keväällä. En yhtään ihmettele, jos kaikki ei enää änkee halliin syksyisin. Toista se oli joskus ennen, kun joka pelillä oli oikeasti merkitystä. Siis ennen pleijarikausia. En huijaa, jos tunnustan sen olleen itselleni hienoa aikaa. Oli kyllä joka pelipäivä hienoa mennä Hakametsään. Nyt ei enää jaksa useinkaan vaivautua.
No, ihan omasta kokemuksesta voin kertoa, että Sinioranssit ovat mollanneet muita Tappara-faneja lainaamalla tuota osaston chanttia. Oli ensimmäinen ja ainoa kerta 30 vuoden Hakametsässä käynnin aikana, kun tuollaista tapahtuu, että oman joukkueen fanit v*ttuilevat toisille. Ja sitten ihmetellään, kun ei kiinnosta liittyä tähän mahtavaan porukkaan, joka ensimmäistä kertaa koskaan tuo “fanikulttuuria” Hakametsään. Tyylikästä on joo.
Ajattelin että nyt en lähe kirjottamaan mitään mutta nyt on pakko. Esitys mitä nähtiin kaukalossa oli paskaa. Maalia ei osata tehä vaikka se olis tyhjänä. Tämä buuaaminen oli hyvä osoitus joukkueelle mitä kannattajat pelistä ajattelee. Ja itse olen buuamisesta tänään ylpeä. Nyt toivotaan että huomenna on parempi Tappara.
Mitä Osaston chanttia nyt on lainattu? Sulla kans ei oo ikinä ollu ainuttakaan positiivista sanaa SiniOransseista eli siinä mielessä sun mielipiteelläs ei ole mitään merkitystä. Sen vaan sanon että toi chantti on täysin itse keksitty yhdellä reissulla Kouvolaan joten siinä mielessä päin peetä meni sun lausees.
Siis onko joku Mestis-"dissi"chantti nyt oikeasti liikaa kasuaalifaneille? Ainakaan mulle ei ole, ja kasuaalifani olen kunhan ei kiroilla tai mennö henkilökohtaisuuksiin, niin fanitukseen voi kuulua pientä naljailua vastustajalle. Ja se ei tee hommasta tyylitöntä.
En yritä haukkua, vaan oli niin kertakaikkisen nöyryyttävä ja veemäinen kokemus, kun jouduimme seurueeni kanssa poistumaan katsomosta kesken ottelun (junaan), ja Sinioranssit päättivät alkaa huutaa meille “te voitte lähtee”. Tappara oli tuolloin 0-3 tappiolla.
Mulle on vieläkin epäselvää, että oliko buuaaminen/buuaava chantti kohdistettu vastustajan pilkkaamiseen vai omien pelaajien suorituksen protestointiin.
Siis "Te voitte lähteä!"kö siellä nyt huudettiin siis vai? Sehän on aika huono chantti huutaa tappiolla. Yleensä häviävän joukkueen kannattajat lähtee ensin ja voittavan jää juhlimaan.
Tuota “te voitte lähtee” huudettiin Sinioranssien toimesta mun seurueelle jokunen vuosi sitten, kun jouduimme poistumaan C1-katsomosta kesken ottelun tilanteessa, kun kaikkia otti päähän Tapparan ollessa 0-3 tappiolla.
Jos kyseessä on finaalisarjan ratkeaminen, niin silloin on hienoa kannustaa ja kiittää, antaa tunnustusta hävinneellekin. Kenellekään ei buuata. Semmoiset temput tehdään tarvittaessa aiemmin. Finaalisarjan päätyttyä ketään ei enää tarvitse “herätellä”. Kaikki on ohi. Se oli siinä.
Okei, itsellä ei ole tietoa, että mikä sun seurue sitten on, mutta yleisellä tasolla en nyt hirveän loukkaavana näe sitä, jos vastustajan kannattajille tuota huudetaan, jos ne on olleet jotenkin veemäisiä. En siis tiedä, miksi sun seurueelle on sitä huudettu. Tosin normaalissa tilanteessa nyt ehkä vähän mauton.
Kyllä. Tosin sekään ei ole itsestään selvä asia. Tapparallakin buuattu urakalla, kun lyöty hopeaa kaulaan vieraspaikkakunnilla.
Mitä ketjun aiheeseen eli SiniOransseihin tulee niin hienosti he tuolla tänäänkin ääntä pitivät puolityhjässä hallissa. 99% vetävät oikein hyvin ja nyt täällä puhutaan sitten siitä prosentista missä muiden mielestä voisi parantaa/ kehittyä.
Edit. Ja ei siitä tarvitse mun mielestä loukkaantua, jos niitäkin asioita täällä nousee esille.
Aiemmista viesteistä näkee, että ihan Tappara-faneja ollaan, mikä näkyy myös pukeutumisessa. Koskaan muulloin eivät ole oman joukkueen fanit alkaneet v*ttuilla, oli tilanne mikä hyvänsä. Mutta Sinioranssit toi tämänkin uuden kulttuurin katsomoon.