Sport - Tappara 19.12.2025 (Pe)

Tuntuuko joskus siltä, että Tappara pelaa aina Sportia vastaan? Tunne on normaali. Erityisesti nyt, kun viiteen viikkoon on sullottu kaikki kauden neljä keskinäistä. Jäljellä on vielä tupla, joka mitellään viikonloppuna.

Kahdessa ensimmäisessä kohtaamisessa Tappara vei pisteet 5–1. Parhaat pistemiehet ei yllätä: Rautiainen 1+5, Blichfeld 2+3, Simontaival 0+4. Se ehkä yllättää, että Heljanko pelasi molemmat pelit.

Sporttilassa on ollut synkeää, mutta viiden suoran tappion jälkeen HIFK kaatui jatkoilla ja uusi kansanjuhla sai alkunsa. Liekö vastassa siis Xx Sport reBorn xX. Nimittäin valmentajakin ehti vaihtua sitten viime näkemän. Dougie Doug pakeni Alpeille ja tilalle nousi Jussi Tapola… Jussi Tappio… Jussi Tapio.

Sport-tuplan jälkeen siirrytään joulupöytään, josta noustaan peleille taas pe 26.12., kun Lahti tulee kylään.

37 tykkäystä

Luojan kiitos näitä ei enää pelata kuutta. :sad_but_relieved_face:

17 tykkäystä

Sportin pitäisi olla kolmen parhaan joukossa, että henk. kohtaisesti jaksaisin syttyä näihin peleihin. Mulle nää Sport pelit on kyllä ihan yhtä pakkopullaa. Toivottavasti Tapparan joukkueella EI ole viikonloppuna tämmöistä asennevammaa kuin minulla!

Minulla on sellainen mututuntuma, että Grönborgin aikakaudella Tappara on löytänyt usein peliinsä hyvän perusasenteen kaikkia joukkueita vastaan. En muista suoranaisia ohipelejä hirveästi. Edes viime viikon IFK-peli ei ollut ohipeli, vaikka siinä ei ratkaistu peliä ajallaan ja kolmannessa lopetettiin pelaaminen.

Tietysti myös takana pyörivät pitävät ainakin jossain määrin huolen, ettei ole varaa antaa kenellekään ilmaiseksi pisteitä. Sportin mahdollisuus lienee omassa kotipelissään, mutta viimeistään kotona Tapparan pitäisi hoitaa hommaa.

1 tykkäys

Itse kyllä sytyn. On hienoa katseltavaa kun jompikumpi joukkue löytää keinot hävitä :joy:

1 tykkäys

Ei ehkä kaikista mielenkiintoisin b2b ole tämä Sportti, mutta katsotaan kuinka peli heiltäkin sujuu. Tapparalta odotan ehdottomasti 6 pisteen viikonloppua josta olisi hyvä jäädä joulutauolle.

Peleistä hiljainen jakso on oiva paikka reenijumille. Saas nähdä millainen jalka on tänään, huomenna ja joulun jälkeen.

1 tykkäys

Noniin tänään siis nähdään miten on ukot risteilyltä palautunut :grin: Harmi että Shedden ehti lähteä Sport oli Sheddenin aikana niin sekaisin että jäi Tomekin aikakin kakkoseksi

Illalla jälleen kohti esikaupunkia, kyllähän tästä pitää se kolme raapia, risteilykrapulatkin pitäisi olla jo taaksejääneitä

Junnujen määrä tällä viikolla treeneissä kielii joko siitä, että kopissa on taas aivasteltu tai sitten ollaan haettu kovuutta ja itseluottamista liigajoukkueen treeneistä U20 peleihin. Noh, tänään se selviää kun kokoonpanot tulee julki.

Onko muuten niin, että tämä on kolmas kamppailu Sportia vastaan tällä kaudella ja Sportilla on ollut joka kerta eri koutsi?

Shedden oli molemmat edelliset pelit.

1 tykkäys

Mä kyllä odotan että pääsen taas katsomaan pelejä. Ehkä Sportin b2b ei nyt ole niitä seksikkäimpiä, mutta oma veikkaus on että Sport tulee kovaa varsinkin tähän iltaan. Pitää olla Tapparan hereillä ettei lipsahda “varman” 6pisteen viikonloppu 5pisteen tai 4pisteen viikonlopuksi. Ei olis katastrofi mutta nyt olis pinnoja tarjolla.

1 tykkäys

Sportilla tänään yhtiökokous jossa ilmeisesti päätetään siitä että laitetaanko muutama pelaaja pois vai koko pajatso tyhjäksi.
Nieminen voisi vaikka hypätä jo tänään pelin jälkeen meidän bussiin kotimatkalle ja vaihtaa verkkapuvun oikeisiin väreihin

4 tykkäystä

Tanus takaisin kokoopanossa. Sivuun ovat jääneet Haapala ja U20-kisoihin lähteneet Suvanto ja Piiparinen.

Tanus - Keskinen - Simontaival
Rautiainen - Räsänen - Blichfeld
Vanhatalo - Ahonen - Tuulola
Pavel - Rauhala - Nykänen

Tuulola - Matinmikko
Mattila - Räsänen
Andersson - Brickley
Kotajärvi

Heljanko
Metsola

Poissa siis Ju.Mattila, Haapala, Suvanto, Sylvegård, Jokipakka, Piiparinen, Juolevi.

15 tykkäystä

Tuulola ollut pitkään pimennossa, nyt vaihtuu molemmat ketjukaverit samaan peliin. Ei välttämättä superketju, kun on vähän tuollainen Tuulola ja pojat.

3 tykkäystä

Minulla on vähän sellainen kutina, että tämä kenttä yllättää tänään.

1 tykkäys

Tuulola on imho parhaimmillaan maalin edessä ja Vanhatalo hakee yhä varmuutta Liigavauhtiin, joten sanoisin, että tämä on hieno näytön paikka Ahoselle. Vaatii sentteriltä fiksua pelaamista ja imho Ahonen siihen kyllä pystyy. On ehkä vähän jäänyt vielä isompia ja näyttävämpiä steppejä ottaneiden pelaajien varjoon, mutta lupaava pelimies hänkin.

1 tykkäys

Tänään päätuomarit ovat:21:Fonselius Stefan ja 17:Suominen Sakari

Eetu sanoo pojille että: toimittakaa vaan kiekkoa maalille ja menee itse sinne maalin eteen maskiin häärimään. Siellähän Eetu on melko vahvoilla.

Influenssa päällä, aivan kaamea olo, ja tänään Sporttia ja huomenna Sporttia, voi jeesus, kertokaa nyt vielä että Saukkonen selostaa back-to-back :face_with_thermometer:

7 tykkäystä

Eikös Saukkonen vanhana HIFK fanina oo äänessä Helsingissä?

1 tykkäys