Voi ei. Odotin tätä peliä vielä jokin aika sitten, mutta nyt huomasin, että pillipiiparina on vanha kunnon Boman. Nyt rupes oikeasti jo pelottamaan. Ei hyvä tamperelainen ilta tulossa.
Analyysi pelistä lyhyesti vain plussina ja miinuksina:
-liike
-passiivisuus
-trapissa makaaminen koko pelin, ei yhtään hyvää kääntöä trapista
-Salonen & Sammalkangas suurissa ongelmissa omissa koko pelin
-jäähyt
+voitto
+tehokkuus
+alivoima
+Haapala
+kolmannen erän vikan kympin 5 minuuttia
+Domi
Tunteikkain peli aikoihin. En tiedä kumpaan meni enemmän hermo, Tapparan tyhmiin jäähyihin vai siihen ettei Sport saannut mistään. Domi, Henkka ja Peksi olivat rautaa! Mielenkiintoista nähdä miten putki liikkuu huomenna.
En ymmärrä tota höpinää kovasta punttitreenistä ja sen vaikutuksesta liikkeeseen. Olen ollut yli 20 vuotta huippu-urheilussa mukana ja vaikka treenattiin lujaa, niin se ei vaikuttanut liikkeeseen. Kesällä tehdään pohjat ja sitä ylläpidetään kauden aikana. Jos kauden keskellä pitää vetää niin lujaa, että liike loppuu tehdään totaalisesti jotain väärin, mutta sehän on suomalaisen urheilun mätäpaise. Määrällä korvataan laatu. Suurin osa pelaajista on treenanut koko kiekkoikänsä fysiikkaa ei pelaajaa enää uudestaan tarvitse rakentaa.
Hieno voitto, mutta minua ei ainakaan tyydytä esitys ja pelitapa millä se tuli. Onko nykylätkä todella menossa tähän suuntaan. Onnea kuitenkin kaikille meille!
Olihan tuo ottelun alku pienimuotoista luodin väistelyä. Mutta kolmas erä kyllä miellytti ainakin itseäni. Tiiviin puolustamisen lisäksi vedettin välillä pitkiä hyökkäyksiä ja teräviä vastaiskuja. Ja vähintään yhtä laadukkaat tekopaikat saatiin siinä luotua kuin Sportti jatkuvalla räiskinnällä.
Kai sinä nyt itsekin huomaat sen hirvittävän eron Tapparan liikkeessä tässä viimeisen viikon aikana verrattuna aiempaan? Onko nämä vain henkimaailman asioita vai mistä tää oikei johtuu?
Mä olen aikanaan pelannut jääkiekkoa jossain / joissain joukkueessa / joukkueissa ihan tosissani. Voin vakuuttaa, että treeneissä tehojen nostaminen tai kuntokausi vaikuttaa tasan tarkkaan ainakin kahteen asiaan. Psyykkeeseen ja herkkyyteen. Muusta en tiedä mitään.
Tottakai sen huomaa, mutta jotain tehdään treeneissä väärin, jos liike puolittuu. Mitä nää kaverit ovat tehneet kesällä? Olen itsekkin ollut koriksessa mukana yli 20v ja siellä jenlit syövät meidän lätkäpelaajia aamupalaksi ja kauden aikana kyllä tekevät kovaakin punttitreeniä mutta liike senkun vain kasvaa.
Reagointipelistä on kyse ja kun Oijennuksen mainitsemaa herkkyyttä ei kovan treenijakson aikana/jälkeen olekaan, se näkyy karulla tavalla. Ero on lähes järkyttävä ja siksipä ajoituksen mestarit ovat useimmiten muitakin Mestareita.
Herkkyyttä kovan treenin jälkeen. Hei meillä on paljon ammattilaisia lihaskunnon puolella. Jos Tappara ei tunne näitä ammattilaisia voi antaa muutaman numeron. Ymmärrän kyllä että kovan treeniputken jälkeen on paikat hieman jumissa, mutta ei sen taakse voi piiloutua. Tää menee kyllä jo aiheen ulkopuolelle.
Anteeksi nyt, mutta mua vähän naurattaa nämä pelimiesten ihmettelyt miksi peli ei ole ihan täydellistä hallitsevalla mestarilla lokakuun alussa. Koittakaa nyt pelimiehet ymmärtää, että kausi on pitkä…
Mietin ihan samaa. Kivekset kiinni puristimissa kaikilla.
Kaiken kruunaa Tapolan “hiillostus” Tomekille: sano nyt jotain vielä, sano nyt. Ja tähän loppuun molemmat hymähtää ja tilaisuus seis.
Kuinka tapetaan tunne ja ihmetellään, kun yleisö ei innostu?
Toisaalta itse olen kyl huomannut myös osittain hyviä vaikutuksia tästä, että tuomareiden annetaan tehdä työnsä rauhassa. Vaikuttaisi, että laatu on paranemaan päin ja toisaalta myös fokus pysyy yleisölläkin pelissä paremmin. Itse en enää jaksa juurikaan tuomareita miettiä =D
Mun mielestä on kans tosi jännää, jos tuomareista ylipäätään keskustellaan, niin välillä tuntuu, että toisia pelaajia saa estää paljon enemmän kuin toisia. Yleensä esim. jos kärjistetysti ajatellaan niin Tapparassa JMJ pystyy helpollakin hommaan vastukselle jäähyjä ja sit taas jos ajatellaan Jukka Peltolaa niin usein Peltolasta saa pitää kaksin käsin kiinni ja vielä paidasta kiinni perään, kun Jukka ajaa maalille ja aniharvoin tulee jäähy
Tarkennetaan vielä @Oijennus että eiköhän valmentajat ihan vanhaan malliin räpätä, kun kamerat sammuu. Ja se on tavallaan se oikea media viedä asioita eteenpäin; kertoa suoraan tuomaritarkkailijoille ja Liigalle. Se on vähän typerää lähettää viesti median kautta, kun sen voisi lähettää sieltä, missä se vaikuttaa. Mediahan sitten pyörittelee kyl asiaa kuin asiaa.
No tämä tuomareiden mollaaminen on Suomessa ja varmaan muuallakin ihan liian suuressa roolissa. Totta kai siellä joskus virheitä tulee, mutta yleisesti ihan ok työskentelyä.