Eilen vasta kunnolla seurasin ja selvästi haki pelisysteemiä mutta niin haki jäällä moni muukin Tapparan pelaaja, samoin syöttöjä lapaan. Odottavalla kannalla
Ja hei! Tämä jätkä laukoi! Ei tullut montaa vetoa _ maalia kohti _ 40min aikana koko porukaltamme taaskaan
Tulee mieleen vähän sellanen Röymark tyyppinen. Oli taistelija, mutta hiipui ja hiipui, kuitenkin heeii oli Jasun kanssa ratkomassa Kuopiossa mestaruutta
Täällähän nyt on kauhee juupas-eipäs väittely menossa muutaman hassun pelin jälkeen. Jeesus. Ei nyt kyllä mikään säkenöivä ole ollut, mutta kaveri vasta saanut maistiaiset eurooppalaisesta pelitavasta ja kaukalosta. Annetaan nyt muutama lisäpeli aikaa Sama, jos Vertais esim. meikäläisen työhön, samalla trukilla ajanut 7 vuotta ja sitten tuotais uusi eteen… varmasti menis aikansa, kun sen kanssa olisi sinut, vaikka toimintaperiaate ihan sama.
Kyllä minä ainakin olen perustellut arviotani. Kyse on tähän saakka nähdystä ja ilman mitään värilaseja tehdystä arviosta. Huomisen jälkeen voin olla eri mieltä. Toivon että olen.
Aikaa annan, eikä sillä edes ole mitään väliä annanko. Muut päättää Iacon tulevaisuudesta Tapparassa.
Kyllä minä ainakin katson ihan avoimin mielein tämän loppuvuoden viisi viimeistä peliä ja sitten voisi arvioida pystyykö pelaamaan loppuun asti. Kaikki muu miltei näyttää ihan hyvältä, mutta tuo tilannnekovuus on heikommanlaista.
Totta, niin olikin, muttei kai se poista sitä, että tulee sellainen olotila tms. En puhu suoranaisesti vertauksesta yks yhteen, mutta joku mutu sanoo tuollaista. Ehkä Jukka tekeekin Copperit ja taikoo tästä nelosen jonku sähäkän terrierin ja pleijareis, kun aletaan pelaamaan aktiivista alivoimaa, niin Iaco siellä painaa kuin raivohärkä
Itse en tilannekovuudessa ole mitään heikkouksia nähnyt. Kaksinkamppailut menee varmaan fifty/fifty. Toki kaveri p-amerikkalaisena myös menee niihin kiekkoihin kamppailemaan eikä yritä vähän mailalla sörkkiä näön vuoksi kuten muutamat pelaajat.
Jos johonkin Iacobellista pitää verrata, niin Morleyhyn. Sille paikalle mies ensimmäisenä istutettiin. En nyt suoraan odota, että tuon yksi yhteen korvaisi. Se on aika vaikeaa, mutta jotain sinnepäin pitäisi varmaan saada.
Tähän saakka mies ei ole kolmessa pelissä tuottanut positiivisia asioita esim. hyökkäyspelissä edes sen vertaa mitä Morley tuottaa yhdessä hyvässä pelissään.
Mutta pakko joka viestiin korostaa, että tähän saakka. Huomenna kaikki voi olla toisin.
Mikä on se jotain sinne päin jos Morleyyn vertaat? Mielestäni Morley on Tapparan paras hyökkääjä hyökkäysuuntaan omalta alueelta lähtien. Korvaaminen jollain yliopistojampalla on mahdotonta. Se ei ole silloin mielestäni pelaajan vika jos tuollaisia odotuksia asetat.
Paikkojen tuottamista itselle ja ketjukavereille säännölliseen hyvään tahtiin ja peliä edistävää peliä. Tulosta.
Itse asiassa Tappara asetti ne odotukset laitamalla miehen Morleyn paikalle enkä minä. Jos tuolla paikalla meinaa vielä pelata, niin tulosta ja muutakin hyvää pitää tuoda pöytään.
Voinut arvailla, että toivottaisiin lähinnä kohtalaista, oikein hyvin käydessä oivallista paikkaamista Morleyn poissaollessa (so. ei välttämättä yksi yhteen vaan kokonaisuudessa, tulosta tehden kuitenkin) ja myöhemmin tämän palatessa ehkä paikan ottamista jostain alempaa kokoonpanossa tms.
Kamppailupeli ei alkuun täysin vakuuttanut. Sitä voi olla vaikea äkkiä kohentaa, ja toisaalta sen vaatimukset kasvavat keväällä. Toki näytteet ovat varsin vähäisiä, lisää kaivataan…
Morleyn paikalle Vauhkosen ja Moilasen kanssa. Todennäköisesti ajettiin vaan sisään Kuuselan ja Karjalaisen kanssa jotka on jo pidempään pelanneet ja pystyvät helpottamaan pelaamista omalla pelillään ja pelinluvullaan.
Iaco on toista viikkoo Suomessa ja sun mielestä sen pitäis dominoida Liigassa ?
Ensinnäkin aikaerosta toipuminen on yksilöllistä ei välttämättä tapahdu vaan herätyskelloo kääntämällä.
Toiseksi pelitapa, voi olla että sisäistämiseen menee enemmän kun viikko aikaa. Voi toki olla että jos on videolta kattonu vaikka edellisen Pelicans pelin, ennen kun on askiin hypänny ja sisäistäny siinä kattellessaan että mitä sielä kaukalossa pitäis milloinkin tehdä.
Kolmanneksi ( vahvasti liittyy myös pelitapaan)
Joukkueen yleisilme jo pidemmän aikaa. Ollut aika tukkoinen ja peruspelaamisessa on aika paljon ongelmia. Siitä sitten hyppäät askiin otat koko joukkueen reppuselkään ja luot paikkoja liukuhihnalta ja teet vielä maalitkin siinä sivussa. Kevyet on odotukset.
Nyt vähän jäitä hattuun, kiitos.
Niin ja unohtaa ei sovi sitäkään, että mies on nyt vasta ekoja kertoja ollut leveässä kaukalossa, kun ennen sitä on koko uransa aikana pelannut kapeassa kaukalossa. Minä olen ollut tähän astiseen jo tyytyväinen. Ekassa pelissäkin oli aktiivinen ja liikkuvainen. Hyviä näkemyksiä sinulla, Tonza!
Ilmeisesti tämä oletus on iskostunut Aamulehden uutisesta “tähtihyökkääjä”. Ketjun alkupuolta jos on lukenut, niin siellä on realistisempia arvioita, kuten lainaamani scouting report.
“Työteliäs kahdensuunnan sentteri, jolla on HIEMAN myös taitoa ja taitoa ajaa maalille päättämään hyökkäyksiä”.
Morleyllä on myös tätä liikettä, työmoraalia ja erinomaista fyysistä peliä kokoonsa nähden. Hänellä on tosin selkeämpi taitopuoli ja +1 moni osa-alue.
Tähän pohjautuen ihan ok, sisääntulo. Viimeisimmässä pelissä näkyi nopeaa suunnanvaihdos pelaamista omalla sinisellä, mikä on varmasti luissa ja ytimissä. Syötöt meni vaan harakoille useasti.
Enemmän itsekin toivoin, mutta annetaan kaverille muutama peli aikaa joulutauon jälkeen, niin alkaa näkymään kokonaisuus.
Jos joukkueella olisi edes vähän lentokeliä niin varmaan olis helpompaa myös uusilla. Päällisin puolin pidän arvostelua aika kovana, kun koko joukkue pelaa tuolla tasolla.
Onhan arvostelu kovaa. Mutta rehellistä ja rehtiä. Ilman mitään tunnetasoa. Vain se peli mitä olen tähän saakka nähnyt.
Ymmärtääkseni joukkueeseen on kuitenkin haettu vahvistusta. Ja ykkösketjuun mies ensimmäisenä laitettiin. Ehkä sitten ajettiin vaan siinä sisään, kuten yllä kerrotaan.
Vielä en ole joukkuetta vahvistavaa tekijää kentällä nähnyt. Voitte olla varmoja, että jos näen, niin kerron siitä.