Jason Muzzatti

EliteProspects.com pelaajakortti:

3 tykkäystä

@henkilökunta Auttakaas nyt joku miestä mäessä tuon viestin suhteen.

1 tykkäys

Mitäs muistoja tästä herrasta? Oli kyllä loistava vahti.

Autettu

4 tykkäystä

Mielestäni kaikkien aikojen paras ja monipuolisin molari Tapparassa, mailapelaaminen lähes taidetta tai sitten aika kultaa muistot.
Jotain hänenkaltaistaan olen kaivannut meille uudestaan.
Hän oli melkein kuin kolmas pakki.

Mitään syväanalyysiä en voi tehdä, mutta oli suuri sankari minulle 8-vuotiaana. Täytyy joskus kaivella äidin arkistoja. Sieltä varmastikin löytyisi piirustuksia tästä miehestä.

5 tykkäystä

Meitsin yksi niistä kaikkien aikojen maalivahtisuosikeista Tapparassa, usein siirsin joukkueeseeni kun pelailin pleikkarilla jääkiekkoa. :smile:

3 tykkäystä

Kyseisestä herrasta jäi mieleen ääretön rauhallisuus. 90 luvun lopussa Blues pääsi hyökkäämään kahdella nollaa vastaan. Ei muutakuin pari metriä vastaan ja vaikka olivat pisteiden kohdalla jo tulossa ,vielä oli aikaa reilata maskia kilpikädellä,eli kiire ei ollut silloinkaan :grinning:

4 tykkäystä

Hyvä Muzzatin haastattelu vuodelta 2008:

http://www.tappara.fi/liiga/haastattelu-jason-muzzatti-teki-paluun-hakametsaeaen/

– Kotona on pelipaitani vuodelta 2000 ja lapset aina pelaavat omia pelejään ja haluavat olla ”se joukkue jolla on kirves”. Pitäähän heille viedä omat paidat jokaiselle ettei tarvitse riidellä, Jason nauraa.

12 tykkäystä

Muzzattin patjat tekivät kyllä lähtemättömän vaikutuksen.

Tässä lisää miehen haastattelua.

Koska paikkaa NHL:stä ei löytynyt, Muzzatti pakkasi tavaransa ja suuntasi SM-liigaan tehtyään sopimuksen Tapparan kanssa. Hänellä ei ole tuosta kaudesta kuin hyvää sanottavaa.

— Rakastin Suomessa pelaamista. Joukkuekaverini Tapparassa olivat upeita. Janne Grönvall, Janne Ojanen, Josef Boumedienne ja Timo Järvinen, vain muutamia mainitakseni niistä, jotka kohtelivat minua niin hyvin. Pidin myös todella paljon meidän GM:stä, Mikko Leinosesta ja valmentaja Jukasta [Rautakorpi] ja hänen apuvalmentajistaan. Meillä oli loistava kausi, koska pelaajat tekivät kovasti töitä ja tulivat hyvin toimeen keskenään.

Muzzattin sopeutumisesta ja upeista peliesityksistä suurin kiitos menee naapuriseura Ilveksessä pelanneelle Vesa Viitakoskelle, joka oli hänen joukkuetoveri Calgaryssa ja Saint Johnissa AHL:ssä.

— Suurin syy sille, että menestyin Suomessa oli Viitakosken perhe. Vesa ja Manta kohtelivat minua kuin heidän kolmatta lastaan. Vesa pelasi kilpailijajoukkue Ilveksessä tuolloin, mutta he olivat parhaat ystävät, joita kukaan ihminen voisi toivoa. He saivat minut tuntemaan oloni kotoisaksi Tampereella ja tulen aina pitämään heidät lähellä sydäntäni, Muzzatti kiittää vuolaasti.

12 tykkäystä

Muistan nähneeni videon, jossa Jaromir Jagr ja Mario Lemieux pääsevät kahdella nollaa vastaan, mutta vastassa maalissa onkin Jason Muzzatti, joka torjuu tuollaisen kaksikon ja vielä tyylikkäästi.
Osaako joku etsiä videon?

1 tykkäys

Tässä Muzzatilta pieni painivideo - selostaja ainakin on liekeissä:

4 tykkäystä

Yksi asia mikä tuli Muzzattista mieleen on sydänvaivat ja tämä on yksi syy miksi pääsimme Tapparassa nauttimaan Muzzattin otteista.

Muzzattin tavoite oli leikkauksen jälkeen NHL, mutta mies päätyi lopulta SM-Liigaan:

Jatkoajasta:

  • Olen ollut kolmessa leikkauksessa, joissa sydämeni läppää on korjattu. Tietääkseni olin siihen aikaan ainoa NHL-pelaaja, joka on ollut avosydänleikkauksessa. Olin sydänleikkauksessa elokuussa (1998) San Josessa pelatun kauden jälkeen. Onneksi Berliini otti riskin kanssani ja näkivät, että olin edelleen sama maalivahti.

    Koska paikkaa NHL:stä ei löytynyt, Muzzatti pakkasi tavaransa ja suuntasi SM-liigaan tehtyään sopimuksen Tapparan kanssa. Hänellä ei ole tuosta kaudesta kuin hyvää sanottavaa.
1 tykkäys

Eikös Teppo Nummisella ollut sama vaiva? muistelen että oli sydämen läppävian takia leikkauksessa. Tuo vaivahan on hyvin yleinen ja monilla jää huomaamattakin.

1 tykkäys

Ihan kärkikastissa minun suosikki ulkkareistani Tapparassa.

3 tykkäystä

5 tykkäystä

Samansuuntainen ongelma Nummisellakin korjattiin leikkauksella uran loppupuolella eli jonkin sortin läppävikaa oli myös.

1 tykkäys

Tapparaa alkanut Twitterissä seuraamaan Dryden Muzzatti. Olettaisin, että vähintään sukua paremmin tunnetulle Muzzattille, Jasonille.

Tuolle on looginen selitys. Äärisen Samuli pelaa tuolla maalivahtina ja tämä on ilmeisesti Sampan kavereita seuran jsotain joukkueesta.

2 tykkäystä

Dryden Muzzatti on Jason Muzzatin poika (nimetty ilmeisesti Montreal Canadiens -maalivahtilegendan Ken Drydenin mukaan):

Muzzatti co-founded the highly-successful “Just Goalies” camps in 1999 and continues to operate the camps each summer in both East Lansing and Indianapolis, Indiana. He is also active in youth hockey, having coached for the past several seasons.

Muzzatti earned his degree from MSU in finance. He and his wife, Wendy, have three children: Dryden, Sutter and Bailey.

1 tykkäys