Surullinen uutinen

Kyseessä on sen verran vanhemman polven pelaaja ettei jäsenistöstämme häntä kovinkaan moni muista. Itsellekin tuttua vai nimi ja kasvot - nekin ehkä enemmän valmentajan roolista.

@Hakkuri @krobbe - nyt olisi tosiaan paikka muistaa pelaajaa tuolla Ex-tapparoiden alueella. Onnistuisiko?

4 tykkäystä

Kevyet mullat Komu ja Osanottoni omaisille.

1 tykkäys

Turkka Talonen oli todella pitkän linjan selostaja.
Mielestäni ei mikään kovin hyvä selostaja, ja ainakin ulkomaiset nimet ja niiden ääntäminen tuottivat välillä ylivoimaisia ongelmia. Esimerkiksi tepsin molarin Alexandar Georgijevin nimi ei kai koskaan mennyt täysin oikein, vaan oli useimmiten Gregorijev tms.
Mutta silti, pitkän linjan tuttu selostusääni on nyt vaiennut ja se on kyllä surullista.

Juuri tällä hetkellä on aika hiljainen mieli, mutta jotkut hajanaiset ajatukset mielessä liikkuu. Joskus noin vuosi sitten taisin pikkuisen Komusta kirjoitella otsikon “Ikitaistelijat Tapparassa kautta aikain” alla. Tilastothan jokainen voi itse katsoa, kuten esim. että jo 19-20 vuotiaana Komu veti kauden lähes piste per ottelu tahdilla. Hämmästyttävää pelaajalle, joka ei ensisijaisesti ollut pistenikkari. Enemmänkin sinnikäs taistelija, yleispelaaja. Hyvä niin monessa. Ja myöhemminhän tahti tuosta vain parani.

Mutta olis mulla joku semmoinen hieman omakohtaisempikin muistikuva Komusta. Tilanteesta, jossa aika harva täältä oli mukana. Olihan se vähän semmoinen höntsäysjuttu, mutta itselleni jäänyt lähtemättömästi mieleen. Koetanpa siis kertoa hieman lisää, kun tästä toetaan. Haikea on kuitenkin mieli.

8 tykkäystä
4 tykkäystä

Tuo putoaminenhan siis todennäköisesti tämän hetkisen tiedon mukaan johtuu vähän kärjistäen siitä, että koneen softassa on jokin ns “bugi”.

Ongelma näyttäisi kuitenkin olevan joissain tapauksissa se, että MCAS arvioi koneen lentokulman toisinaan täysin pieleen. Näistä tilanteista aiheutuu vaaratilanteita, joihin lentäjät eivät osaa puutteellisen koulutuksen reagoida tarpeeksi nopeasti.

Toi voi ihan hyvin johtua anturivioistakin, ainakin sen Lion Airin koneessa oli ollut useasti anturivika ennen turmaa. Toi softapätsi tuntuu Boeingin hätäreaktiolta katastrofaaliseen tilanteeseen, jolla yhtiö koittaa reagoida ja osoittaa, ettei sen parhaiten myyvä malli ole surmanloukku.

1 tykkäys

Whiting oli yksi lajin ruumiillistumista melkein niin pitkään kuin olen lajia seurannut.
Kepeät mullat.

1 tykkäys

Taas on jääkiekko pientä.

Sitaatti
Kane, 27, kertoi Twitterissä, että hänen vaimonsa odottama tyttövauva kuoli 26 viikon ikäisenä kohtuun.

2 tykkäystä

Tiedotteen mukaan To tunsi olonsa huonoksi harjoitusten jälkeen pukuhuoneessa. To vietiin sairaalaan, jossa hän menehtyi.

“Kunnioitettu veteraani, panssariässä ja sotakirjailija Reino Lehväslaiho on kuollut”

Lehväslaiho kirjoitti kokemuksen syvällä rintaäänellä pääasiassa tarinoita sodasta. Vaikka lopputuotanto alkoikin vähän toistamaan itseään, niin silti tuli kaikki kirjat luettua.

19 tykkäystä

Sama juttu, melkein kaikki kirjat luettuna. Syvä kunnioitus Sotakamreerille.

1 tykkäys

Täytyy pitää Ilves-Reinoista hyvää huolta

4 tykkäystä

Pitänee hakea uudet Tapparat vielä kun niitä shopissa on. Vanhat jo menneet sen 4-5v.

4 tykkäystä

Alkoholi vei lopulta Jarkon.

“Suomisen Olli” on poissa. Loistava näyttelijä Lasse Pöysti on kuollut 92-vuotiaana.

6 tykkäystä

Itse kun olen kotimaisten “mustavalkoelokuvien” suuri ystävä niin Pöysti on vetänyt kyllä huikean laajalla skaalalla eri rooleja. Hieno näyttelijä.

4 tykkäystä

Suomisen Olli ja pikkupoikana katsotut iltasadut Pikku Kakkosessa 70- luvulla. Hyvää Iäisyysmatkaa …

2 tykkäystä

Pöystiltä on jäänyt erityisesti mieleen ne loistavat sotilasfarssit esim. Miljonäärimonni.

7 tykkäystä