Viesti siirrettiin ketjuun: Vesa-Matti Loiri (1945-2022)
RIP Ben
Tästä artikkelista ainakin käy ilmi, kuka oli Ben Stelter. Itseäni ainakin kiusasi, kun en tuntenut häntä.
Anne Heche kuollut. R.I.P
Näyttelijä Anne Heche on kuollut 53-vuotiaana.
Heche ajautui Los Angelesissa viime viikolla auto-onnettomuuteen, jossa auto suistui tieltä ja törmäsi taloon. Törmäyksen seurauksena auto ja talo syttyivät tuleen.
Heche kuljetettiin onnettomuuden jälkeen kriittisessä tilassa sairaalaan ja myöhemmin hänet julistettiin aivokuolleeksi. Heche kuoli, kun hänen elintoimintojensa ylläpito lopetettiin.
Heche oli yhdysvaltalainen Emmy-palkittu näyttelijä, ohjaaja ja käsikirjoittaja. Hän tuli kuuluisaksi roolistaan saippuadraamassa Another World.
Kopioitu YLEn sivuilta.
Ehkä kaikkien aikojen kovin suomalainen maratoonari, Eino Oksanen, on poistunut keskuudestamme 91 vuoden iässä. Bostonin maraton oli aikoinaan kovin maratonkisa. Vain olympiamaraton noteerattiin korkeammalle. Oksanen voitti Bostonin maratonin kolme kertaa.
Hiljennyn kunniaa tehden. Oksanen oli aikansa suurjuoksijoita maailmassa.
Tämä kertoo sanojen mahdista ja pelottavuudesta. Surkea homma.
Tähän ei sanat edes riitä.
Todella järkyttävä asia. Omaa reilun 1v ikästä likkaa laitoin nukkuun ja mietin miten tollasesta järkyttävästä tragediasta pääsee yli jatkaakseen elämää suistumatta kokonaan raiteilta?
Voimia surutyöhön omaisille.
On tämäkin, kun ajajana oli vielä sisarus. Ilmeisesti sisarus on kuitenkin ollut ajokortti-ikäinen. Tuli vaan mieleen, kun itse olen ollut liikkuvan auton ratissa alle 5-vuotiaana. Samanikäinen nassikka istui repsikan paikalla vieressäni ja yhdessä saimme pihalla tämän kaverin isän auton liikkeelle.
Eihän siinä lujaa menty ja kaverin isä näki tapahtuman ikkunasta, tuli ulos ja juoksi auton kiinni. Jotain olis kuitenkin huonolla säkällä voinut sattua. Pihalla leikki yleensä esim. meidän molempien pikkusiskot…
Olen itse ajanut n. Viisivuotiaana keskustassa päin pysäkoityä autoa, ja nähnyt miten n. kolmevuotias ajoi Kalevassa pakettiauton päin S-marketin seinää kuskin paikalla seisten.
Ei se vaadi muuta kuin virtalukkoon jätetyn avaimen, ja kytkemättä jätetyn seisontajarrun. Tässä on syy siihen miksi uudemmissa manuaaleissa on painettava kytkintä että saa starttimoottorin pyörimään.
Kyllä, meillä poika 3v otti avainnipun ulko-ovesta kun tulimme kaupasta. Meni autoon hanttarin puolelle ja laitto avaimen virtalukkoon ja käänsi. Auto vierimään pihalla kohti ojaa. Itse näin tapahtuman ikkunasta, pojan pää kävi kuin käpytikalla. Isosisko meinasi jäädä all kun koetti pysäyttää… Itse juoksin sisältä satasen ennätysvauhtia pysäyttämään mutta eihän sitä saanut stoppaamaan. Auto kaatoi maahan valetun pyykkitelineen ja pysähtyi ojaan.
Vakuutusyhtiössä ei oikein uskottu tarinaan, mutta korvasivat kuitenkin peltivauriot ja käskyttivät pojan autokouluun ennen seuraavaa ajokertaa…
Mutta onni kävi meillä onnettomuudessa.
Keuruulla Rallicupissa on kuollut kartturi:
Ei jumalauta, kenenkään ei pitäisi kuolla töissä, tällä kertaa uhri ilmeisesti 2000-luvun alussa syntynyt nuori nainen.
Olin itsekin laittamassa tätä juttua tänne. Todella surullinen ja järkyttävä tapaus. Tulee mieleen se aiempi tapaus myös Lahden seudulta, kun nuori miestaksikuski löytyi ammuttuna tilataksista Päijät-Hämeen keskussairaalan läheltä. Syyllinen löytyi sitten lopulta. Jotain samaa oli siinäkin, ikävät muistot palaa. Nuoria uhreja.
Norjan suunnistusliitto kertoo tiedotteessaan Heimdalin menehtyneen lauantaina.
Heimdal saavutti huippumenestystä sekä suunnistuksessa että hiihtosuunnistuksessa. Hiihtosuunnistuksessa hän voitti urallaan muun muassa maailmanmestaruuden ja suunnistuksessa MM-hopeaa. Heimdal kahmi myös useita Norjan mestaruuksia.
Blom tuli tunnetuksi muun muassa Raskasta joulua -projektin kiertueilta, The Voice of Finland -laulukilpailusta ja Euroviisuihin pyrkimisestään.
Hän ehti myös esiintyä lukuisien yhtyeiden kanssa, kuten Nova Scotia, Urban Tale ja Dyecrest. Blom lauloi myös taustoja Stratovariuksen ja Thunderstonen levyillä.
Olipa huono uutinen tämä, kun kaverilta kuulin. Näitä on tullut viime aikoina yllättävän paljon ja lähtijät ovat olleet nuoria.