Tampere for Dummies – vinkkejä Tampereen kokemiseen

Viikinsaaren kesätetterissa menee Stand Uppia ilmeisesti ja ssmalla lipulla pääsee saunaan ja showhun:

Urheilupuolelta perjantaina on Tesomalla (ja tarvittaessa lauantaina Lempäälässä) myös Rullakiekko -finaaleja:

1 tykkäys

YLE:ltä hieno kuvallinen juttu Näsinneulan rakentamisesta.

10 tykkäystä

Minkälainen paikka on Pakkahuone musiikin kuunteluun?
Keväinen Apocalyptica kiinnostaa.

Mun mielestä hyvä paikka. Ei siis mikään konserttisali, vaan rock-klubi.
Vessat ja narikat toimii yllättävän hyvin, vaikka tupa on täynnä.

1 tykkäys

Kiitos, voiko ymmärtää niin että näkee ja kuulee hyvin?
Harvoin tulee klubikeikoilla käytyä, toisaalta nyt voisi tuon paikan ns. korkata.

Kyllä näkee ja kuulee hyvin. Mulla on useampia Pakkahuoneella nähtyjä keikkoja takana ja yhdestäkään ei ole huonoa sanottavaa jäänyt.

2 tykkäystä

Niin…Määrittele rock-klubi.
Siinä seinän takana Klubin puolella on paremminkin rock-klubi.:thinking:

Molemmat on mielestäni klubeja. Toinen isompi ja toinen pienempi.

1 tykkäys

Kovaa tuutatulle heville tila on kovine tiiliseiniin haastava, mutta toiminee Spocalyptikan tyylisen kaman kanssa hyvin.

Joskus kävin Stam1naa tuollamihmettelemässä ja soundi puuroutui niin pahasti, ettei biisejä tunnistanut.

Väitän, että miksaajalla on iso rooli klubilla kuin klubilla tuon äänen laadun suhteen.

3 tykkäystä

Joo, toki myös tuo. Olen ollut tuolla kuuntelemassa esim. Opethia ja Porcupine Treetä ja ne soundasi aivan hyvälle. Opeth ehkä vähän puuroutui, mutta ei yhtä pahasti.

1 tykkäys

Suomessa ei oikein ole sanaa Pakkahuoneen kokoiselle paikalle. Sali, halli, areena, ne kaikki kuullostaa vähän hölmöiltä. Klubi taas kuullostaa liian pieneltä. Pakkahuone vetää n.1500 henkee ja klubi n.450. Aika iso ero.
Olen ymmärtänyt, että nykyään kaikissa paikoissa on desibelirajoitukset. Tavallaan se on hyvä, koska taitamaton miksaaja kompensoi kaikkea aina lisäämällä volaa, joka johtaa usein pääkallon irtoamiseen yleisössä.
Pakkahuone on haastava paikka miksata, koska se on korkea ja seinät tiiltä. Miksaajalla on todella suuri merkitys yleisön kokemukseen. Apocalypticalla on varmasti oma miksaaja ja uskoisin hänen olevan erittäin pätevä.
Tampereella on muuten erityisen hyvät keikkapaikat, verrattuna jopa Helsinkiin.

1 tykkäys

Tänäänhän siis on mitä Isänmaallisin ja Manselaisin tilaisuus korkata Pakkahuone. Se on tänään soitto ja lauluyhtye Popeda kun esiintyy kotikentällään!! Minä ainakin olen menossa. Ole siellä tai olet orava.

4 tykkäystä

Pakkahuone on rok-klubimpi kuin esim Tampere-Talo, mutta minun mielestäni se on keikkapaikka.
Itse miellän rock–klubin sellaiseksi missä voin istua pöydässä ryystämässä kaljaa ja katsoa samalla jotain bändiä.

Loppuunmyyty!
Ovelle ei tule lippuja myyntiin.

Makuasia. Mun mielestä rockklubilla ei istuta.

2 tykkäystä

Onneksi on liput jo hallussa. Klo 17.00 soi “tehtaan pilli” ja pääsee kotiin imuroimaan rockenrolli juomaa. Olo on kun vanhalla Lokomolaisella. Erotuksena se, että näppis hitsipillin sijasta nokan edessä :slight_smile:

2 tykkäystä

Kuten sanoit, makuasia.
Mun mielestä rock-klubilla nimenomaan istutaan ja sitten isommissa keikkapaikoissa seistään, pois lukien jäähalli ja stadionkeikat.
Tampere-talo ei siis ole rock-klubi vaikka siellä istutaankin!

1 tykkäys

Todella usein ollaan vierailtu Pakkahuoneella ja kyllä se on oikein loistava ainakin Pulsen tapaiseen musiikki iloitteluun. Toki Tamperetalokin tullut tutuksi erinäisten Paten ja Brit Floydin ja tietenkin Pulsen kanssa,akustiikka loistavaa. Toki Pakkahuone akustisesti haastavampi mutta kun tupa on täysi niin ei sellaiseen kiinnitä liikaa huomiota,kyllä se artisti yleensä on se juttu. Fasiliteetit toimivat molemmissa ihan loistavasti.

2 tykkäystä

@cunkku

Suomen legendaarisimpia konserttipaikkoja ja varmasti toimii. Kuurot mixaajat ovat sitten toinen juttu.

2 tykkäystä