Ei ole minullakaan tietoa tästä mutta jossain muistelisin Hjalliksen sanoneen jälkeenpäin että oli suuri virhe myydä aitiot pois eikä tehdä niillä tasaisesti rahaa.
Aikanaan kun Hartwall Areenaa rehtiin, niin isommilta tavaratoimittajiltakin “vaadittiin” usean vuden klubipaikkojen varaamista. Hyvin mahdollista, että kaikenlaista kytkykauppaa harrastetaan tässäkin projektissa.
Tämän linkin takana on hintavertailun vuoksi yksi Hartwall Areenan myynnissä oleva aitio… Jos tuota hintaluokkaa on Kansiareenassakin, niin menee aika suolaisen ja rapsakan välimaastoon:
https://toimitilat.oikotie.fi/myytavat-toimitilat/helsinki/13877731
(295 000€ 36,0 m²)
Ps. Toki joillakin on pensseliä millä maalata - kuten :llä…
Aitioiden ulkonäkö on tainnut muuttua moneen kertaan. Kyllä se oli Tampereen Keskusareena kyseessä.
Näin oli, itsekin Iskun tiloissa sellaisessa kokoustanut. Tuo oli tosiaan vuosia sitten, projektin alkuvaiheessa. Mutta konsepti muuttui, ja sen myötä myäs aitioiden määrät ja ulkonäöt. Lienee tuosta syystä paikallaan aloittaa markkinointi alusta taas.
Otan tästä pienen hatun itselle. Juttelin eräässä seminarissa yhden tekijämiehen kanssa, joka vetää tuota kansiprojektia. Sanoin hänelle, että ottakaas nyt uudestaan pöydälle tuo nimenvalinta niin ei tuu jälkikäteen sanomista
Käppäilin tänään tuon esittelypisteen ohitse ja tältä siinä nyt näyttää.
Veturitallin punaiset ovet vaihtuneet lasioviin. Pitänee käydä mulkkasemassa sisältä kunhan on valmista.
Kansiareenalle lippupiste lipunmyyjäksi yksinoikeudella 10 vuodeksi. Koskee kaikkia tapahtumia hallissa.
Eikös tuo ole paljon kankeampi käyttää, kuin Tapparalla tällä hetkellä käytössä oleva Ticketmaster?
En ole reiluun vuoteen joutunut ostamaan lippuja lippupisteestä, mutta siihen asti aina laahasi jäljessä Ticketmasteria ja Lippupalvelua.
En osaa sanoa käytettävyydestä. En ole ikinä ostanut yhtään lippua netistä. Mulla kausari ja jos oon muuten lippuja tarvinnut oon marssinu cittarin tiskille.
Ilveshän tuota käyttää. Ainakin paikan valkkaus on huomompi.
Outoa; Areenalla varmaan tarkoitus järjestää muutakin kun kiekkopelejä ja olen ollut siinä käsityksessä että LiveNationin yhteistyökumppani on Ticketmaster. LiveNation taas taitaa olla toimialansa about suurin toimija ainakin Suomessa.
Ilves vaihtoi täksi kaudeksi Ticketmasteriin ja Hartwall areena muutama vuosi sitten teki saman vaihdoksen.
Jep. Ilveksellä ollut tämän kauden myös ticketmaster käytössä. Itsellä ei oikeastaan mitään ongelmaa ollut ikinä kummankaan palvelun kanssa. Hyvin ovat toimineet. Tosin netin kautta harvemmin tullut viimevuosina enää lippuja ostettua edes.
Itse ostan käytännössä kaikki liput (HPKn peleihin ei ole tällä kaudella tarvinnut kun Hämeen Sanomat jakaa niitä ilmaiseksi) netin kautta, enkä kyllä ole noteerannut minkään sortin eroja eri lippufirmoilla. Kaikissa pääsee oman paikkansa valitsemaan, enkä ole ongelmiin törmännyt.
Sama kokemus itselläkin, eli viime kauteen saakka käytin Lippupistettä, eikä ostaminen ole yhtään helpompaa nytkään.
Rahastahan tässä on kyse. Kun on kaksi toimivaa vaihtoehtoa, niin se saa homman, joka on rakennuttajalle edullisempi.
Siinä on taas joku konsulttifirma saanut kuusinumeroisia summia, kun on tuon nimen keksinyt. Ei se tyhmä ole joka pyytää…
YLE on tehnyt historiikkiartikkelin projektin tämänastisista vaiheista teksti- ja videomuodossa.
Videon grafiikoissa menee kerran vähän miljoonat ja miljardit sekaisin, mutta se on pikkuvika. Hyvin tehty!
Lisää juttua Ylellä tulevasta monitoimiareenastamme: