Tampereen kansiareenan nimeksi Nokia Arena

http://www.nokia-arena.fi/ Kuopiossa otettu ilo irti.

Pancho Villan paitatykki voisi muuttua siihen että ammutaan vanhoja 3310 -puhelimia katsomoon / lämitään kentällä ja matopeliä tauolla. :smiley: Hassuttelut sikseen, kyllä tämä nimi kelpaa Uroksen jälkeen! Tiettyä nostalgiaa mukana, hieman vakaammalla pohjalla mitä Uros.

19 tykkäystä

Kuvat hotellin tiloista ainakin näytti siltä, että pitkävartiset nokialaiset on hyvä olla mukana.

3 tykkäystä

No viäläkö siellä sitä vettä on?

Nokian käyntikorteilla pääsee kuulemma ilmaiseksi sisään, vanhoillakin… Ei vainenkaan, säästetään tämä aprillipäiväksi. :slight_smile:

Tel Avivissa on ollut Nokia Arena. Ei kai kukaan sinne nyt erehdy. Toivottavasti navit ja tiedot on päivitetty.

Tuo on toki totta, ehkä tämä uusi nimi on vain setääntyneiden entisten nuorten haaste ja ongelma, joille Nokia yrityksenä ja nimenä tuo kenties vahvoja tunteita, positiivisia tai negatiivisia, pintaan. Heitä tosin on aika paljon myös kuluttajina ja katsojina

Toki on myös hienoa, että tällaisen perisuomalaisen ja pirkanmaalaisen paikkakunnan ja suomalaisen yrityksen nimi on otettu hallin nimeksi, sini(valkoisen) värein(?) höystettynä. Siinäkin asiassa voitaisiin olla mauttomia, kuten " Turun sinappi"- areena tai “Tapolan Mustamakkara”- areena.

1 tykkäys

Näin ex-Nokialaisena pääsee taas kerran “Noksulle”. Ei pääse eroon…

2 tykkäystä

Mikä se pitäisi sitten olla?
Nyt saatiin täysin kotimainen, vakaa yritys joka on vielä lähtöisin Tampereelta/Nokialta. Ja on vielä teknologia yritys joka tuo mukanaan muutakin kun rahaa. Ja sitä rahaakin kyllä riittää, ja paljon.

5 tykkäystä

Nettisivutkin jo näemmä olemassa.

http://nokia-arena.fi/

3 tykkäystä

Oon harkinnut poistaa Nokian osakkeet salkusta mutta olkoon siellä nyt sitten

4 tykkäystä

Näinkö he sitä oikeasti markkinoivat? :laughing: Voi jeesus…

En nyt rehellisyyden nimissä ollenkaan ymmärrä, miten mitkään verkot auttavat katsojia osallistumaan esimerkiksi lätkätapahtumaan yhtään sen intensiivisemmin - tuijottelemalla kännyköitään/tmv ja ihastellen nopeaa tiedonsiirtoa, vai? Onhan se tietysti kiva, jos hodarin tai kahvin saa tilattua ja maksettua suoraan istumapaikalta noutoa varten, mutta eipä se itse tapahtumaan osallistumisesta sen intensiivisempää tee.

Itse koen asian täysin päinvastoin - niin erinäisissä tapahtumissa kuin normaalielämässäkin - että näytöt ja älylaitteet nimenomaan olennaisesti vähentävät ihmisten läsnäoloa juuri käsillä olevassa hetkessä, ajassa ja paikassa. Noh, nää on taas näitä…

3 tykkäystä

Ehkäpä olisi hyvä erottaa kotiseuturakkaus ja bisnes toisistaan?
Nimihän kuuluu sponsoreille eikä nykyisille tai entisille nokialaisille/
muille pirkanmaalaisille, joten asuinpaikka antanee aihetta vain turhanaikaiseen vitsailuun eikä kotipaikan nimi miestä pahenna ellei mies kotipaikkaansa. .innocent:

Mikään tuskin estää käyttämästä suomenkielisessä tekstissä oikeakielistä versiota Nokia-areena. Ainakaan minun kielioppini ei ole myynnissä sponsoreille.

4 tykkäystä

Pitäisikö kirjoittaa Nokia Arena -areena? Kun kerran koko hallin nimi on Nokia Arena.

1 tykkäys

Hartwallin osalta Yle puhuu omapäisesti jopa Helsingin Areenasta.

1 tykkäys

YLEllä taitaa olla periaatepäätös etteivät käytä urheilupaikoista sponsorinimiä.

1 tykkäys

Nokia Garden olis hyvä, koska yhtymäkohtia legendaariseen Madisoniin löytyy jonkinverran.

Mielestäni aika yllättävä tulos.Itse ainakin pidän kovasti. No tosin vajaa n.2000 vastaajaa on pieni otanta.

Perjantaina iltapäivällä puoli kahden jälkeen kyselyyn oli tullut 1 977 vastausta. Vastanneista yli puolet, 58,6 prosenttia kertoi pitävänsä areenan uudesta nimestä. 41,4 prosenttia puolestaan ei pitänyt nimestä.

Joo, on yllättävä. Onhan tämä nimi valtava steppi (parempaan) edelliseen nimeen nähden.

3 tykkäystä

Eipä minunkaan - siitä huolimatta, etteivät edes ylen toimittajat osaa käyttää suomenkielen kielioppia.

Nokia kansainvälisen firman nimenä viittaa vain aivan eri ilmiöihin kuin Suomen maantieto ja suomalaisten kotiseudut.

Jos nyt koskaan lähdenkään sponsoroituun halliin, en aio Nokian kaupunkiin suunnistaa, etenkään, kun olen vasta pari vuotta sitten tänne muuttanut, vaikka Pirkanmaan muissa kunnissa olen asunut yli puolet melko pitkästä iästäni, josta ensi aluksiTampereella 42 vuotta. :innocent:

No siellä joku kommentoi että ko firma tekee renkaita jne joten ei ihan olla ajantasalla, kännykät olivat tunnetuin juttu mutta onhan tuo verkkobisnes ollut ja on edelleen isoa

1 tykkäys