Tappara-fanien häiriökäyttäytyminen

Todella idioottimaista toimintaa. Mahdoton sanoa tilanteesta sen paremmin, yksi ajatus on tietysti että siellä on jonkinasteista provosointia tapahtunut joka on sitten lopulta purkautunut tyhmemmän toimintaan. Saa nähdä tuleeko mitään juttua mihinkään ja saadaanko koskaan tietää enempää asiasta.

1 tykkäys

Itse luin Facebookista, että ilvesfanit käynyt järkkäreiden kimppuun

1 tykkäys

Olin poikkeuksellisesti seisomakatsomossa ja kyllä tuli ikävä rakasta fanikatsomoa. Vaikka pääasiallisesti asiallisia tyyppejä on ympärillä ja siellä on todella meheä tunnelma niin muutamat aiheuttavat ihan suoranaista myötähäpeää. Esimerkiksi kaksi teinityttöä takana huutaa koko pelin kurkku suorana “tapa se!” ja “Kemiläinen sä et osaa luistella!” Tällaista toimintaa ei toivoisi näkevän nuorilta hallissa ollenkaan. Vastustajaa ja pelaajia pitää kunnioittaa - kannattaa aina miettiä se, mitä huutaa, että sanoisitko saman, jos pelaaja olisi metrin päässä. Minua vähän hävetti tällainen.

32 tykkäystä

Itse en toivoisi näkevän keneltäkään tuollaista toimintaa.

3 tykkäystä

No ei tietenkään keneltäkään toivoisi sitä toimintaa näkevänsä, mutta joskus tällaisen vanhan täytyy yrittää ymmärtää nuoria. Olisihan tuohon voinut puuttuakin ja sanoa asiasta, mutta ajattelin, että menköön nyt nuoruuden piikkiin ja mukavan perjantai-illan viettämisen piikkiin. Eiköhän nämäkin vielä kasva, mutta jos olisi omaa jälkikasvua niin puuttuisin tähän todella rankalla kädellä.

Jostainhan nämäkin mallit on saatu ja kyllä siellä aikuisillakin on välillä sen verran ruokottomia huuteluita - valmentajille ja tuomareille huudetaan ihan järkyttävästi ja sitten joku nuori parka kuvittelee, että tämä olisi osa tätä juttua ja se kuuluu tähän. Toinen on se, että Ilves-fanit ovat tavallisia tamperelaisia ihmisiä - meidän kaikkien perheenjäseniä, työkavereita, ystävien ystäviä, tuttavia jne. Kannattaa miettiä tarkasti, miten käsittelet juuri Ilves-faneja. Lopulta kovin samanlaisia kuin me - tykkäävät vaan toisista väreistä. Arvosta siis heitäkin kuin kaikkia muitakin.

3 tykkäystä

Itse en nähnyt tilannetta kun olin c päädyssä. Mutta veli joka oli Ilves seisoma katsomossa sanoi että kyllä ne oli Tappara faneja jotka sinne hyökkäs. Ja samalla kävi järkkärien päälle. Ilves fanit oli mennyt järkkärien avuksi. Tollasille urpoille Tappara kannattajille ikuinen porttikielto Hakametsään.

5 tykkäystä

Todellakin, jos noin on

Tästä samaa mieltä. Tapparan toimisto ottaa nimet ylös ja ikuinen porttikielto Tapparan peleihin. Aivan järjetöntä touhua tapella jääkiekon takia, tai nyt muutenkaan tapella.

Samaa mieltä, ikuinen porttikielto. Oliko varmasti Tapparan kannattajia?
Mikäs oli se osaston tempaus tässä pelissä, tuli vaan mieleen…?

2 tykkäystä

Juuri käväisi mielessä, että tämäkö se piikki lihaan nyt on että lavastetaan Tapparalaiset rähisijöiksi… No tuskinpa kai sentään, se olisi jo todella raju rimanalitus.

2 tykkäystä

Meniköhän nyt ihan noin kuitenkaan? Hallissahan ollaan todella tarkkoja siitä ketä päästetään mihinkin, tuskinpa tapparafaneja oltaisi päästetty ”hyökkäämään” toiseen päätyyn…

1 tykkäys

Tuskimpa, kyllä siellä aika vapaasti saa liikkua mikä on ihan hyvä. Sakkoja ja porttikieltoo vaan näille “faneille”

Noniin. En ollut hallilla. Ilvestä kannattava tuttu kertoi seuraavaa.

Joku Tapparan kaulahuiviin pukeutunut henkilö, oli koko pelin ajan vähän härnännyt D-päädyssä ihmisiä.3-2-maalin kohdalla tämä oli kääntynyt Osastoa kohti huovi ylhäällä ja siitä sitten oli muutamat huligaaneja ihailevat reppanat lähteneet kännissä rimpuilemaan kohti. Järkkärit kuulemma hoitanet tyylillä pois. Tämän lisäksi kuulin juttua että Osaston edustajat olivat itse rauhoitelleet pahimpia vouhottajia. Pisteet siitä, jos näin mennyt.

Edit. Ja sellainen lisäinfo tuossa oli mukana, että tmä härnääjä oli lasten kanssa liikenteessä. Ei hyvältä kuulosta, vaikka mitään isoa rikettä ei ole tehnytkään. Korjaillaa joku paikalla ollut, mikäli tarinassa on aukkoja.

3 tykkäystä

No eiks “hyökkäys” tarkota vähän niinku sitä et mennään johki ilman lupaa?

1 tykkäys

Tänään ainakin eroteltiin hallikäytävällä erivärisiin puketuneet omiin päätyihinsä. Ei siis päästetty meikäläisiä hallin toiseen päähän ja sama toisinpäin. Aiheutti vähän hämmennystä paikalla. Tämä siis tänään pelin jälkeen.

1 tykkäys

No se nyt on taas aivan väärin jos homma alkaa menemään siihen. Hakamettä pitää olla auki kummallekkin koko hallin osalta. Korkeintaan toisen seisomakatsomosta ylimääräiset pois jos on vaaraa provosoinnista. Ellei tämän kanssa pystytä elään niin sitten pois hallista.

2 tykkäystä

Viittasin siihen kun ylempänä kerrottiin tapparafanien hyökänneen ilveksen seisomakatsomoon.

Tehkää nyt oikein varmat päätelmät ja mielipiteet kun kukaan ei varmaksi mistään mitään tiedä, tuomitkaa ja pätekää jos saatte siitä tyydytystä. Joku on voinut jotain ihan oikeasti omin silmin nähdäkin jopa, mutta syyt ja seuraukset jää hämärän peittoon. Älkää nyt Santun tasolle sentään vajotko.

4 tykkäystä

Vaikuttaa melko vätitetyltä tämä ”hyökkääminen” jossa kaikki järkkäritkin oli saaneet turpaansa… Eikös nämä ipalaiset ole hallinneet moiset hyökkäämiset jossa on revitty lippuja käsistä ja mätkitty turpaan. Lähes joka pelissä.

Eivät.