Tappara-fanien häiriökäyttäytyminen

Mutta tarkoitatko, että jos vetää tosi kovalla tunteella niin on ymmärrettävää, että joskus menee yli?

3 tykkäystä

”Huliganismi on julkisilla paikoilla usein ryhmässä tapahtuvan häiriköinnin, väkivallan ja muun uhkaavan käytöksen nimitys.”

Kannattaa olla aika varovainen sitten ton huliganismin kanssa. Yleensä se tuntuu kaikenlisäks kiehtovan just sitä sakkia, joille ne mahdolliset seuraamukset harrastuksestaan (luetaan: sakot) on sitten kovin ylitsepääsemätön ja hankala asia (luetaan: ei piisaa pussissa kolikot vastaamaan kantajansa tekemisistä).

Siis meinaan nyt lähinnä sitä että kun porukka kasvaa niin mätiä omenia löytyy enenevissä määrin. En todellakaan puolla tai oikeuta väkivaltaa mutta en ihmettele että nämä tapaukset meillekin ovat pesiytyneet. Runkkuliikkeet ja keskisormet ovat pienempi paha, vaikka varsinkin etummainen typerältä näyttääkin.

1 tykkäys

Mitä helvetin miehiä nämä tällaiset on jotka aiheuttaa ongelmia.
Perseileviä räkänokkia joista voi joskus tulla miehiä jos oppivat käyttäytymään.

5 tykkäystä

Ihan totta tää on sen pystyn todistaa sillä mun lähes vieressä oli jollain se lippu ja jonnekin ne sen piilotti ja sinioranssien pari vakiojäsenistä katto sit’

En ole vielä tällaista kohdannut.

Tai jos olen, niin ainakaan itse en kokenut sitä häiriökäyttäytymisenä.

Ollaan kyllä ihan parasta porukkaa, aina.

2 tykkäystä

Ja siksi tämä maailma onkin persiillään kun yleinen mentaliteetti on tuo. Perseilystä kuuluu antaa kurinpitoa.

Vapaa kasvatus tuottaa vain kusipäitä ja se näkyy sitten ihan kaikessa.

14 tykkäystä

Tää lipunryöstö on käsittääkseni futiksesta ultrafanien toiminnasta tuttua sisäpiirikunniakoodistoa, jos jonkun faniporukan lippu varastetaan, on ko. faniporukka häpäisty eikä se voi enää käyttää nimeään sen jälkeen. Ne joutuu perustamaan uudella nimellä uuden faniporukan.

Tästä lipunryöstelystä on Ilveksen jalkapallopuolen faneilla kokemusta ja ovat sieltä puolelta ujuttaneet toimintaa jääkiekon puolellekin useamman faniporukan toimesta. Yksittäistapaukset ilmeisesti hallitsevin osa tätä lipunryöstelyä - kukaan ei julkisesti myönnä tätä harrastettavan faniryhmänä ja käyttää em. korttia porukan alibiiksi.

Ihan älytöntä kunniakoodistokikkailua tähän päivään - osoittaa ettei me ainakaan viisastuta. Jossain Ukrainan rintamilla taistellaan ihan oikeasti vihan retoriikalla ja siinä leikissä ei ihmishenki paina.

Vinkki(huomaa vahva ironinen muste loppukaneetissa): Aloita pikkuputtena ylenkatsomaan jotain faniporukkaa, haasta, herjaa ja tiivistä loistavat ideat lipunryöstöön. Sillä on varmaan hyvät seuraukset, jos haluaa tehdä maailmasta parempaa paikkaa meille kaikille.

3 tykkäystä

Eivåt nämä toisiaan sulje pois! Molemmat onnistuu yhtäaikaa, ja olettaisin että esimerkiksi Tapparan peleissä pääsäntöisesti ihan hyvin!

1 tykkäys

Ympäri eurooppaa ollaan aika vahvasti eri mieltä kun katsoo millaisia massoja tämä kulttuuri kiinnostaa.

6 tykkäystä

Eikö todellakaan se tuota myös kunnon kansalaisia? Yleistyksiin argumentoinnissa sortuvat ihmiset ovat sitten selvästi eläneet lapsuutensa auktoritäääristen aikuisten kanssa ja heidän maailmankuvasta on tullut sitä kautta musta-valkea.

Itse asiassa hyvin tiukankin kasvatuksen saaneet lapset ovat syyllistyneet erittäin vakaviin rikoksiin? Mikä siinä on sitten syynä? Kerrotko minulle tähän vastauksen?

Tämmöisissä ”lippu -gate” tyylisissä asioissa päällimmäisenä mieleen tulee sanonta, joukossa tyhmyys tiivistyy mutta samalla asian vakavuus pitää suhteuttaa yhteiskunnan yleiseen tilaan. Siinä kontekstissa asia on täysin mitätön.

1 tykkäys

Kyllä sai taas eilen (myötä)hävetä silmät päästään, kun Tapparan fanikatsomoa kuvattiin. Kannattaa saa, laulaa saa ja minun puolesta saa vaikka Tomallekin vähän chantata, jos sille on aihetta, mutta kaikenmaailman runkkauseleet kertoo erittäin karkeasta keskenkasvuisuudesta.

Toisaalta ehkä ei pidä liikaa kritisoida, jos nämä sankarit tosiaan ovat muutoinkin jämähtäneet sinne 11-vuotiaan tasolle - he varmasti kärsivät siitä itse paljon enemmän kuin me muut.

23 tykkäystä

Tämä video olisi hyvä käydä jokaisen läpi, paljon hyvää asiaa ja toivottavasti synnyttää ajatuksia.

33 tykkäystä

Tämä oli hyvin sanottu. Aina ensin hyvät käytöstavat ja toisten ihmisten huomioiminen.
Sitten vasta muut asiat.

3 tykkäystä

Esim saksassa tai sveitsissä joka pikkukylässä menoa löytyy ihan samalla lailla, ei mitään miljoonakaupunkia edes vaadi.

6 tykkäystä

Näihin “mutta kun Keski-Euroopassakin sitä sun tätä” -juttuihin tyydyn toteamaan, että taitaa olla hieman sillä tavalla, että käytöstavat, rehellisyys sekä kunnioittava suhtautuminen muihin ihmisiin ja yhteisiin sääntöihin taitaa aikalailla heikentyä sitä mukaa mitä etelämmäksi Suomesta lähdetään. En siis ainakaan itse kaipaa Suomen eteläpuolelta Suomeen oikeastaan yhtään mitään muuta kuin valoisampaa ja lyhyempää talvea sekä matalampaa ansiotuloverotusta; “keskieurooppalaisen kannattajakulttuurin” voi jättää sinne Suomenlahden taakse.

25 tykkäystä

”Mädät omenat” pitää laittaa roskikseen, niin Tapparan faneista kuin muittenkin. Ei fanikulttuuri nimissä saa tupeksia mitä vaan. Nyt jotkut äärihölmöt hakevat oikeutusta häröilemiselleen sanomalla tekemisten kuuluvan fanikulttuuriin. Hölmöilyt ei kuulu mihinkään normaalijärkisten ihmisten toimintaan.

Katsomokieltoja vain reilulla kädellä hölmöilijöille.

11 tykkäystä

Ei kai huonoa käytöstä voi perustella keskieurooppalaisella kannattajakulttuurilla, eikä varmaan siitä olekaan kysymys. Huono käytös on huonoa käytöstä, mutta jos se kuuluu tähän kannattajakulttuuriin, niin ei kiitos itselle.

5 tykkäystä

(kirjoittajan poistama viesti)

@Mape23 @keitto Haluatteko off-seasonille?

17 tykkäystä