Tappara julkaisi jatkosopimuksia 22.12.2020, Moilanen, Rauhala, Virta

Rauhalan Otto tuli itselle mieleen, ilman faktojen tarkistamista.

Jos pelkkiä pisteitä kattelee, niin voi päätellä että et ymmärrä joukkuepelistä mitään, ja etenkään roolittamisesta. Todennäkösemmin sä pisteitä teet ylivoimalla kuin alivoimalla. Tiedät varmaan kumpaa Rauhala pelaa.

17 tykkäystä

Uskoisin että tällä tarkoitetaan Rauhalaa ja heitänpä sen takia sulle kyssärin: koetko, että tehopisteet on paras mahdollinen mittari, kun puhutaan tuon roolin pelaajasta?

3 tykkäystä

Pistekeskiarvo runkosarjapeleissä 0,26, sillä tahdilla pelaisi sellaisen 16 tehopisteen runkosarjan. Ei oikeastaan edes hullumpi tahti pelaajalta, jonka päätehtäviin kuuluu kuitenkin miinusmerkintöjen estäminen sekä alivoimakellon tyhjentäminen. :thinking: Melkoisen veikeiksi menisivät otteluiden maalimäärät, mikäli jokaisen hyökkääjän olisi kyettävä vaikkapa vähitään puoli pinnaa per peli tekemään. :smiley:

8 tykkäystä

Minä puolestani liityn tuohon näkökulmaan kuin @Ceres.

Jääkiekko tarvitsee erilaisia pelaajia - Rauhala edustaa voimakkaasti tapparalaisuutta, siitä ei ole epäselvyyttä. Ei ole myöskään epäselvyyttä siitä, mitä arvoja Rauhala edustaa.

Tuloskin on kuitenkin jääkiekossa aika tärkeä asia. Jos Rauhala ei pysty merkittävästi parempaan pistekeskiarvoon niin kyllä noilla pelipaikoilla olevat pelaajat ovat niitä, joita voidaan korvata. Tunne-elementein johtaminen ei ole pitkäaikainen strategia.

En vastusta Rauhalan jatkosopimusta, mutta kyllä häneltä ainakin itse odotan enemmän tulosta joukkueen kannalta. Minusta on tärkeää, että joukkueessa on käänteen tekeviä pelaajia . Onko Rauhala pelaaja, joka kantaa joukkueensa vaikean pelin voittoon vai hukkuuko hän massaan, kun tarvitaan nostattajaa?

Jätän sen jokaisen pohdittavaksi. Yksi leimallinen ongelma Tapparalla on ollut, että vaikeissa peleissä ei löydy oikein pelaajaa, joka nostaa koko porukan nousuun ja ylös. Tällaisia pelaajia tarvitaan lisää ja olen itse haistanut, että halu löytää sellaisia on lisää. Yksi todistus tästä on Bertrandin pitkä jatkosopimus.

4 tykkäystä

Älä huoli peterra, jokaisessa viime vuosien finaaleissa on löytynyt ratkaisijoita ihan tarpeeksi. Otto ei ole, tuskin koskaan tulee olemaan käänteen tekevä pelaaja maaleillaan, tai syöttötaidollaan. Joukkueen eteen hän vuodattaa varmasti kaikki hikipisaransa ja niitä pelaajia tarvitaan aina.

2 tykkäystä

Tuota noin sellainen minulla vaan tuli mieleen, kun tänään Krisun Kirvescast-jakson kuuntelin. Niin Kuusela on 37, tuskin nyt vuosikausia enää jatkaa. Jääkö tuolloin pelaajistossa tapparalaisen työnteon ja vaatimustason kulttuurin ylläpitäminen liikaa Peltolalle, joka ei mikään poikanen ole hänkään? Toki jatkumossa muutkin pelaajat tämän varmasti ovat sisäistäneet, mutta kyllähän uusille pelaajille Otto näyttää joka vaihdossa ja niskasta päätellen puntillakin aika vahvaa esimerkkiä ja on varmasti 110 % sitoutunut seuran arvoihin tiukassakin paikassa. On myös vähän nuorempaa polvea, jolloin ei jäisi tietynlaista gäppiä parhaassa peli-iässä 25-30 v. kohdalle.

Tämä tietysti mutuilua, joukkueessa tiedetään luonnollisesti paremmin. Tältä se ulospäin näyttää.

15 tykkäystä

Itse näkisin mahdollisen Rauhalan jatkosopimuksen myös silllätavalla, että tuolta omista junioreistakaan ei ole sentterin tontille vielä tunkua, varsinkaan sellaista jonka voi laittaa ykkös,kakkos,kolmos tai neloskenttään tai alivoimalle…ja luottaa siihen, että tasaista jälkeä syntyy. Varsinkaan kun Oden pyynti ei varmaan käy lompakon päälle pahasti.

2 tykkäystä

Kyllähän noita hyrrääjiä tonne kentälle löytyy. Rauhala tekee paljon hyviä asioita pelissä. Mutta tämä on tulosurheilua, ja Rauhala ei oikeen sitä tulosta pysty tekemään. Joten otetaan ne värilasit pois päästä. Ja todetaan että kiitos kun kävit ja onnea jatkoon muualla.

1 tykkäys

Sitä mää vaan, että ei se Peltolakaan vielä 25-vuotiaana mitään muuta tehnyt kuin kovaa työtä. Ihan light-Peltolan urapolku vielä Rauhalalla edessä minimissään.

18 tykkäystä

Ei Jan-Mikael Järvinenkään ihan heti aikuisiässä läpi lyönyt.

4 tykkäystä

Tämän lajin tulosta ei vaan mitata niin että kenellä on eniten tehopisteitä, vaan sillä että joukkue voittaa.

14 tykkäystä

Kyllä, mutta kyllähän se syö myös ketjukavereita kun järjestetään paikkoja mutta kaveri ei saa mistään sisään. Puolustavia ja voittavia pelaajia löytyy kyllä. Jotka pystyy myös tehoihin.

1 tykkäys

Niin vai kiitos kun olet lapsesta kantanut tota logoa, pelannut logolle? Mutta otetaan tosta joku muu kolmos-nelossentteri muualta, joka tekee muutaman pisteen enemmän? Toivottavasti ei. Tossa on mun ajatukset sanottu jo moneen kertaan yläpuolella.

17 tykkäystä

Olli Palola runkosarjassa 186 peliä 33 pistettä
Jan-Mikael Järvinen runkosarjassa 54 peliä 13 pistettä
Jukka Peltola runkosarjassa 222 peliä 68 pistettä

Tuossa nyt muutama 25-vuotias. Arvatkaa toki kellä näistä on ylipäätään mitään mestaruuksia vs. Rauhala.

14 tykkäystä

Eihän me kai mikään hyväntekeväisyys seura olla? Ymmärrän että jos on lempi pelaajasi nii vaikea päästää irti.

2 tykkäystä

Ei ole lempipelaaja. Mutta Oton rooli on mikä on, se ei lähtökohtaisesti ole voittaa pistepörssiä. Se on jotain ihan muuta. Ja on roolissaan hemmetin hyvä.

21 tykkäystä

En sitä kieltäny, totesin että tekee hyviä asioita kentällä.

1 tykkäys

Pulinat pois. Otto kuuluu Tapparaan kuin nenä päähän. Otto on perinyt Jasun jättämän aukon loistavasti ja miettikää kuinka tärkeä Jasu oli Tapparalle.

18 tykkäystä

Niin tekee. Siitä ollaan samaa mieltä. Ja sen vuoksi ihmettelenkin, että tällainen pelaaja pitäisi laittaa pois. Itse toivon jatkoa.

5 tykkäystä