Tappara julkistaa jatkosopimuksia Lukko-pelin jälkeen ti 20.12.2016

Muistutan Rautakorven jengissä pelanneen mm. Niclas Lucenius, Dragan Umicevic ja Juha Leimu.

Jukka kusee hunajaa jos saa peluuttaa Savinaista.

17 tykkäystä

@ kaikki
Kysymys oli minun yksittäisestä pohdinnastani, josta nyt suurin osa on tarttunut lillukanvarsiin. En aio lisätä tai poistaa mitään mielipiteestäni, vaikka esittäisitte 100 tarkentavaa kysymystä. Minulle kelpaa Savinainen ensi kaudella, olisi idioottimaista sanoa, että ei kelpaisi. Olen silti lähes 100 %:n varma, että Savinaista ei ensi kaudella Tapparassa nähdä.

Kyllä sieltä joku isompi jatkosopimus tulee, kun näin julkaistaan…Uskoisin, että ainakin yksi kolmikosta Xavi, Elorinne tai Lajunen… Itse toivoisin ainakin Bonsalle,Jasulle ja Luodon(vaikka 18 kevääseen nytkin jo taitaa olla) sopimukseen myös lisää pituutta…

Järvinen ja Elorinne jatkavat. Pomminvarma tieto. Mahdollisista muista jatkoista en tiedä, mutta henk.koht. veikkaan lisäksi Jasun jatkavan.

13 tykkäystä

Niin onko Rantakari, Kemiläinen ja Salonenkaan sitten Rautakorven näköisiä pakkeja? Luulisi, että Rautakorpi olisi muokannut pelikirjaansa ja luulisi hänen myös osaavan käyttää näitä meidän hyökkääviä puolustajia ja antavan heille tarvittavia vapauksia. Joillain tuntuu jääneen hieman tiukkaan käsitys siitä, että Rautakorven joukkueessa olisi vain kahden suunnan puurtajia. Onhan siellä juuri Luceniuksen, Umicevicin ja kumppaneiden jatkoksi Jormakkaa, JMJ:tä, Palolaa ja kumppaneita, joilla ei se vahvuus todellakaan ollut kahden suunnan peli. Toisaalta Savinainenhan on loistava molempiin suuntiin.

En tiedä mitä se Rautakorpi sitten arvostaa, jos ei Savinaisen pelityyliä, joka on lyhyesti sanottuna “täydellinen”. Raastaa, menee maalille, taklaa, tekee maaleja, hyvä pelisilmä, hyvä luistelu, loistava tasapaino, joukkueen sytyttäjä -tyyppi, hyvä takakarvaus/puolustusosaaminen. Antaa joukkueelleen kaikkensa. Kyllä minä sen ymmärrän, jos esimerkiksi Luceniuksen (peli)tyyli niin Rautakorven suosikkeihin kuulu, mutta Savinainen on tällä hetkellä ns. täydellinen laituri tähän Liigaan.

12 tykkäystä

Ei nähdä ei, mutta se ei liity millään tavalla Rautakorpeen. Jos esittää noin provokatiivinen mielipiteen, niin siihen tulee saamaan paljon vastauksia. Ehkä se oli alkuperäinen tarkoituskin?

2 tykkäystä

Minun mielipiteessäni ei ollut mitään provokatiivista. Jokainen perustakoon oman mielipiteensä haluamallaan tavalla. En aio kommentoida lukuisia väärinymmärryksiä, jotka liittyvät kommenttiini. :slight_smile: Nyt riittää tästä asiasta.

Mää en yleensä tykkää jankuttaa, mutta kirjoitit “Savinainen on oikeasti kaikkea sitä, mitä Rautakorpi ei ole perinteisesti joukkueissaan arvostanut.” Tähän aika moni, mukaan lukien minä, kaipaisi perusteluja. En näe, että lainaamani olisi mikään lillukanvarsi.

Jos puhuttaisiin siitä Savinaisesta, jonka Kivi aikanaan “pelasti” niin ymmärtäisin näkemyksesi paremmin, mutta nykyään kyseessä on pirun kova ammattilaisjääkiekkoilija, minkä olemme tällä(kin) kaudella nähneet läheltä. Rautakorpikin näki aikanaan, vielä meitä lähempää, mutta puri vaan hammastaan kun olivat väärällä puolilla…

6 tykkäystä

Veikkaan että julkistetaan Elorinne, Järvinen ja Jasu. Lajunen taitaa tosiaan lähtee, jos ja kun Malinen pelaa ensi kaudella tuolla paikalla.

Malinen ykkössentterinä? En usko.

Lajunen tuskin jatkaa, mutta eikös @Messi luvannut meille Kontiolan?
No, väärä ketju tälle…

Eikös se ole sama mitä sopimuksia nyt tehdään? Voivat pelata ens kaudella Tapparassa - tai sitten ei. Kai se Savinainenkin voi lähtee kesällä vaikka tehtäs kymmenen vuoden sopimukset.

1 tykkäys

Mites sää nyt noin ajattelet? Uusissa sopimuksissa voi olla ulkomaan pykäliä tai sitten ei. Kuitenkin sopimus kiinnittää pelaajan seuraan tässä liigassa. Kaikki ei saa ulkomaan pykälää sopimukseensa.

En näe mitään syytä miksi Savinainen ei voisi olla Jukan joukkueessa. Ei kannata verrata Niemiseen. Niemisen kahden viimeisen kauden taso ei ollut lähelläkään Savinaisen nykyistä tasoa. Toivon Savinaisen jatkoa, mutta en ylläty jos lähtee ulkomaille tai Jokereihin.

Kai sieltä joidenkin kärkijätkien jatkot on luvassa, kun se noin aiotaan ilmoittaa.

Jos nämä pitävät paikkansa, niin herää kysymys, miten on Bonsaksenin laita. Jos Vittasmäki tulee, löytyykö Bonsalle enää tilaa. Uskoisin nimittäin Saravon saavan myöskin vuoden jatkon. Toki Sammalkangas (ja Tuhkanen tietysti) tehnee puolustuksessa tilaa. Itse toivon Bonsallekin jatkoa. Jää nähtäväksi.

Olen kyllä kerrankin eri mieltä @peterra :n kanssa tuosta Savinaisesta. Kyseessä on viimeisen päälle taistelija ja joukkuepelaaja, joka ei koskaan surffaile pelin ulkopuolella (kuten monet “taiteilijat”, joiden ura JR:n joukkueissa tuppaa jäämään lyhyeksi). Toki Vellu on omanlaisensa persoona, ja niiden suhteen voi aina tulla yhteentörmäyksiä. Uskon Vellun kuitenkin siirtyvän isompiin ympyröihin ja siksi lähtevän Tapparasta.

Omat veikkaukseni:

Jatkavat:

  • Heljanko 2v
  • Elorinne 2v
  • Rouhiainen 2v
  • Saravo 1v
  • Järvinen 1-2v
  • Rauhala 1v
  • Jasu 2v
  • Levtchi 2v
  • Honkanen 1v (?)

Eivät jatka:

  • Bonsaksen (?)
  • Lassila
  • Tuhkanen
  • Sammalkangas
  • Savinainen (KHL)
  • Lajunen (KHL)
  • Röymark
  • Heikkilä
  • Peltonen

*E: Sellainen homma tuosta Rautakorvesta vielä, että aivan varmasti hänkin on mennyt valmentajana eteenpäin siitä mitä hän oli pari vuotta sitten. Eiköhän hän elä ajan hermolla ja on uudistanut näkemystään pelistä jälleen.

Savinainen lähtee melko varmasti isomman palkkapussin perään, mutta jos ei, niin kyllä “blondin” pitää olla melko tyhmä jos ei Savinaista joukkueeseen kelpuuta!

3 tykkäystä

Savinainen tulee 100 %:n varmasti jatkamaan toiseen Liigaan, joten eiköhän keskustelu ole siltä osin aika turhaa.

No aivan varmasti kelpuuttaa, jos on mahdollista. Eiköhän jokainen valmentaja Liigassa haluaisi Savinaisen kaltaisen pelaajan omaan joukkueeseensa. Savinainen on voittajatyyppi.

Mistä tieto? Linkkiä.

Päätelmä oma, varmuusaste oma. Otan sen positiivisena uutisena vastaan, jos Savinainen joukkueessa jatkaa, mutta annan sille silti omassa päässäni 0 %:n todennäköisyyden. Ja sille itse asiassa vielä pienemmän, että Savinainen tekisi jatkosopimuksen Tapparaan jo näin aikaisessa vaiheessa, kun kauden kliimaksit ovat vielä edessä.

Mitä jos omistaa Tappara sydämen? Mitä jos ei ole raha tärkein asia? Mitä jos lapsi merkitsee enemmän? Ei voi tietää :slight_smile: Toki uskon että idän tilit houkuttelee ihan varmasti :smiley: