Puhakka-Keskinen-Halloran laitetaan takaisin yhteen. En ymmärrä miksi ei laitettu yhteen heti Keskisen paluun jälkeen, niin toimiva ketju se on ollut.
Tanus-Konna-Levtchi pitää rikkoa. Kokeilis siihen vaikka toisen laiturin tilalle Baptistee, jos vaikka lähtis hänellä aukeamaan hommat.
Toimivampaa ylivoimaa. Meillä pitäis olla äijät kahteen kovaan ylivoimakentälliseen, mutta yv on ollut jo pidempään mielikuvituksetonta skeidaa. Variaatioita ja mielikuvitusta enemmän. Tai edes laukauksia maalille hitaan ja ennalta-arvattavan siirtelyn sijaan. Näillä äijillä yv:n on pakko toimia paremmin edes toisella yv-kentällisellä.
Jämäkkyyttä ja terävyyttä otteisiin. Katse erityisesti Kemiläisessä ja Levtchissä.
Näkyisikö Konnan otteissa kova reenaaminen? Tuntuu olevan koko ajan potkun jäljessä. Tietokone raksuttaa varmasti yhä tuttuun malliin, mutta hyödyt hukkuu kun vauhti ei tahdo riittää.
Mitä YV-pelaamiseen tulee, niin aloittaisin lähes aina ns. kakkos-yv-kentällisellä; ykkönen siirtelee ja laukaisu-uhkaa puuttuu täysin. Paletti uusiksi sitten kun Savinainen palaa. Nythän on mm. Konna mennyt vähän hukkaan maskimiehenä, ei luontaisin rooli hänelle. Mutta ehkä viisainta tosiaan mennä näillä kentällisillä kunnes saadaan Liigan paras maalinedustapelaaja takaisin kokoonpanoon.
Tää on ihan mutua ja joku voi tilastoilla osoittaa vääräksi, mutta tuntuu, että ykkösyv:llä lähtee aina se 30 sekuntia tehokasta aikaa pois, kun Konna häviää aloituksen. Siihen kun saataisiin muutos, niin auttais jo paljo. Camperista mulla taas on mutu, että se poimii aika hyvin hyökkäyspään aloituksia, kun niitä pääsee kokeilemaan.
Näihin nostoihin ja toivottuihin ketjumuutoksiin: Kemiläinen pois ykkösylivoimasta ja Leskinen siihen Levtchin kanssa ja Tinke Camperin yv:seen. Siinä minun toiveeni.
Ikaa lainatakseni, Tappara oli Lukkoa vastaan vikassa erässä, hidas, pieni, haluton, pelitavaton. Tänään en halua nähdä Tapparan osalta mitään noista määreistä
Minäpä tykkään ihan sikana näistä ketjuista. Liedeksen tilalle joku oikea kärkisentteri ja Savinainen luodon tilalle niin kevääseen kun mennään tällä niin tykkään.
Se, että Kontiola vaihtuu keskikaistalla Liedekseen ei viimeisen parin viikon otannalla ole mikään heikennys. Luoto ansainnut myös otteillaan peliaikaa, joten ainakin minä olen muutoksiin tyytyväinen.
Laituriparit näyttää hyvältä. Josko Babtiste saisi pään auki Tanuksen pelirakentelusta. Ykkösessä Levtchi rinnalla kauden aloituksesta Liedes, jonka maalitehtailu hyytynyt.
Oliskohan Konna ihan puhtaasti jopa kipeenä? Toki jos on lepuutusta, niin ihan hyvää ja harkittua peluuttamista. Randelinin olis ehkä voinu laittaa maaliin