Tervetuloa palstalle @Flykky traktorit avatarissa ja kaikki, aijai.
Illan matsista odotan nihkeää yhden maalin vääntöä. Kemiläisen ja Bloodin paluut ilahduttaa, josko toi puolustus alkaisi pikku hiljaa löytää oikeat otteet.
Juu, aika hurjan kertoimen saa JYPin voitolla ja/tai tasapelillä. Jos nyt en aivan väärin vilkaissut, niin mielesätni JYPin kerroin oli 4,50 aamupäivästä, mutta noussut kokoonpanojen julkaisun jälkeen lukemaan 5,20.
En kyllä minäkään pidä tätä lainkaan noin helppona pelinä.
Näin tämä meni, kuten hiukan aavistelin. Nyt pakisto näyttää kyllä erittäin hyvältä niin kätisyyksien kuin roolitusten puolesta. Toinen puolustajista on aina hieman hyökkäysorientoituneempi (Kemiläinen, Suhonen, Kinnunen) ja vierellä on puolustavampi pelaaja (Moravcik, Parlett, Blood).
Levtchi sentterinä ei ehkä ole ihan ideaalitilanne, kun viime pelissäkin pariin kertaan miestä vietiin puolustuspäässä aika pahasti Taitojen puolesta on eväitä kyllä pelata keskellä. Vielä pitäisi skarpata puolustuspelaamista, sillä sentterillä on suurempi puolustusvastuu kuin laiturilla.
Olen iloinen myös viime pelin parhaan hyökkäysketjun Vanhatalo - Rauhala - Simontaival säilyttämisestä. Kassu toki joutuu aika pitkälle vastaamaan ketjun pelinrakentelusta, mutta mukava nähdä nyt jokunen peli, että miten homma kehittyy. Myös Hrachovinalle on hyvä saada lisää pelejä, että saa taas itseluottamuksen tappiin.
Ei muuta kun jatketaan viime pelin eväillä, niin eiköhän voittoon ole hyvät mahdollisuudet.
Kello 09:28 oli tämä tilanne Veikkauksella:
Tappara - JYP 1,50-5,30-4,80
Kello 13:28 oli tämä tilanne Veikkauksella:
Tappara - JYP 1,45-5,50-5,20
Himpunverran on JYPin kerroin noussut. En kyllä allekirjoita itsekään sitä että Tappara noin ylivoimainen suosikki on. Mutta toki täältä katselemme värilasien takaa tilannetta ja mulle JYP on ollut aina ns paha vastustaja, olkoon mikä tahansa sijoitus runkosarjassa näiden joukkueiden välillä.
Mä en tiedä miksi minua lainaat (vahingossa kenties koska en ole mitään moista maininnut), mutta oletan että tämä on viittaus johonkin CHL peliin menneiltä vuosilta.
Varma toki en asiasta ole, joku joka asiasta tietää voipi kertoa.
Eräässä CHL-ottelussa Frisk Askeria vastaan viime kaudella heitti tyylipuhtaan mahaplätsin jäähän 1vs1 tilanteessa. Pelin jälkeen spekuloitiin, oliko Jere käynyt Tax freessä kuitenkin jo ennen peliä.