Huomenta palsta, tänään pelataan jääkiekkoa!
Itse ottelu on kiintoisa, onhan kyseessä kotiavaus ja finaalirevanssi, mutta erityisen hienoksihan illan tekee se, että tänään nousee kattoon 17:s mestaruusviiri! Syys siihen, miksi se tapahtuu tänään on ollut huhun jos toisenkin peitossa, mutta tänään se kuitenkin tapahtuu.
Kuopiosta saapuu siis Tampereelle julmassa vireessä oleva Kalevan Pallo: Nolla päästettyä maalia, nolla menetettyä pistettä. Otanta tosin jättää toivomisen varaa, sillä tämä on vasta KalPan toinen peli.
Mainittakoon, että KalPalla on hieman luokkaantumisia: Nollan ensimmäisessä pitänyttä Niko Hovista on hankittu tuuraamaan Riku Helenius, ja myös Kai Kantola kärsii loukkaantumisesta.
Tappara on saanut otteistaan jonkin verran kritiikkiä eikä syyttä. Ilves kaatui rutiinilla, mutta TPS ajoi yli. Menneet ovat kuitenkin menneitä, ja itse uskon, että tänään Tapparalla ei jää ottelu halusta kiinni. Jan-Mikael Järvinen on yhä toipilaana ja KalPasta kaapattu Niko MIkkola on NHL-leirityksellä. Ehkäpä tämä on jälkimmäiselle jopa armeliasta.
Toivottavasti halli on tänään täynnä. Itse en valitettavasti kykene kynnelle kokouksen vuoksi, joten tuijotan ottelun eetteristä jälkikäteen.
Pitäkää te, jotka halliin ehätätte, liput liehumassa ja äänijänteet hellänä!
Edit: Tapparan sivuilta. Viiri noussee ennen klo 18:30. “Ottelutapahtuman alkamisaika huomenna on 18.30. Kannattaa olla paikalla hyvissä ajoin, luvassa on tälläkin kertaa koskettava viirinnostoseremonia!”
@axe Monelta seremoniat pärähtää käyntiin? Että tietää paljonko varaan lisäaikaa alkuun.
Jossain kyseltiin 2016 viirin sijaintia. Se on taas paikallaan katossa.
Jää tulee olemaan surkea. Oli pehmeä jo aamulla, lämpötilasta ja ilmankosteudesta johtuen. Kenttämiehet lupasivat laittaa lisää tehoja, mutta kun paikalle tulee ~7000 hengen yleisö, niin mössöksi menee. Raskaat olosuhteet pelata.
Varsinkin Redenbachin vaihdos on hyvä. Luoto ja Nurmi ovat kuitenkin vähän enemmän ns. pelaavammat laiturit kuin Karjalainen ja Rauhala, jotka tykkäävät kuljettaa kiekkoa pitkään ja pistää jalkaa liikkeelle. Ts. Nurmen ja etenkin Luodon kanssa voi helpommin Rede lyhytsyöttöpeliäkin rakentaa.
Zabon ja Kuuselan paikanvaihdokset mukavaa vaihtelua, vaikea sanoa sen kummempaa.
Isoin asia varmaan se, josko tuo nelonen pyörisi nyt vähemmän omissa. Hyökkäyspelissä ajatus varmaan pelata kulmasta kiekkoa Nurmelle maalin eteen/pakeille viivaan.
Laitetaan vielä kirjallisena, jos joku ketjuista tietämätön eksyy paikalle, niin on ketjut selkeesti esillä:
71 Kristian Kuusela – 11 Matti Järvinen – 81 Jukka Peltola
67 Tomáš Záborský – 70 Jarno Kärki – 20 Niko Ojamäki
42 Otto Rauhala – 61 Juhani Jasu – 26 Jere Karjalainen
68 Joona Luoto – 91 Tyler Redenbach – 17 Teemu Nurmi
Taas yksi hieno ja ikimuistoinen ilta kirjoitetaan historian lehtiin seuralle ja ennen kaikkia faneille! Itse peliin toivotaan niitä sankaritekoja, eikä mitään ***** tossulätkää!!
Kokoonpanoihin liittyen kehitin pienen vertailukuvan Liigan kokoonpanosta. Alla kuvassa korostettuna ne pelaajat, jotka pelasivat finaaleita viime keväänä. Rouhiainen oli Tapparassa, muttei pelannut finaaleissa. KalPalla Kinnusella sama homma. Ei KalPan vaihtuvuus niiiin isoa ollutkaan. Kärki katosi KalPalta, me saatiin oma.
Saapi nähdä millainen peli luvassa. Kalpasta en tiedä, ainakin varmaan samaa sapluunaa kuin Tps oli. Joten mikä on Tapparan vastaus? Tunteiden vuoristorataa on luvassa kuten Jugi sanoi. Saadaanko se suunnattua itse peliin? Miten tällä kaudella mennään treenauksen suhteen, varmaam samalla eli punttia punttia. Sitäpä vain miten nopea suunnanmuutos plus nopea peli ylipäätänsä suosii raskasta jalkaa. Tässä varmaan tulee kehitystä että ollaan viisaita, tiiviinä, käännetään kun paikka on.
En tykkää Peltolan tunteiden vuoristoradasta. Hienot seremoniat, hieno peli ja standing ovation loppuun. Ei se mitään vuoristorataa ole, vaan 3 tuntia hegemoniaa.
Toivottavasti valmennus ja pelaajat tajuavat, että 18:15 alkaen kentällä tapahtuu markkinointia, joten toivottavasti sinne ei tulla suoraan punttisalilta.
Ennen ottelua nähdään viime kevään mestaruusviirin nosto Hakametsän hallin kattoon. Seremonia alkaa kymmenisen minuuttia ennen puoli seitsemää. Viiriä nostamassa ovat kaikki Tappara-ajan mestarijoukkueiden kapteenit.
Tosta seremonian alkamisajasta on ollu nyt vähän eriävää tietoo (mun mielestä aika epäselvästi tiedotettukin) alkaako 18.30 vai jo aikasemmin niin tässä vielä lainaus Tapparan otteluennakosta.