Tappara - KooKoo 13.12.2017 (Ke)

Aletaassi siirtään katseita huomiseen keskiviikkoon, kun saadaan pitkähköstä aikaa vieraita kaukaloon. Itse asiassa Tappara pelasi viimeksi Hakametsässä Lukkoa vastaan 2.12. Se jäi mieleen erityisen hyvänä lätkämatsina, jonka Tappara voitti 4–2.

Huomenna kentällä vastaan asettuu juurikin Lukon takana 11. sijalla viimeistä pudotuspelipaikkaa vaaniva KooKoo. Eroa Lukkoon on 5 pistettä ja KooKoolla matsi vähemmän. Tappara on tällä hetkellä 3. Mutta liikaa ei tässä kohtaa kannata seurata sarjataulukkoa, sanoisin. Vielä on kautta puolet jäljellä.

Näiden kahden titaanin molemmat kohtaamiset on menneet tällä kaudella jatkoille. Molemmille myös yksi lisäpiste, joten voidaan sanoa, että tasaista on ollut.

KooKoon kultakypärää kantaa koko Liigan puolustajien pistepörssiä hieman yllättäen johtava Jake Newton. Newton on tehnyt nyt tismalleen samat pisteet, mitä teki Sportissa kaudella 2015–16 eli 9+15=24.

Tapparasta en oikein osaa nyt sanoa mitään, mutta pelkään mitä sieltä tulee. Seuraavat matsit pelataan “ei ehkä päävastustajia” vastaan, joten en yllättyisi, jos sen varjolla oltaisiin keitelty tymäkkää soppaa ja se näkyisi kaukalossa. Yllättynyt olen, jos peli on freesiä ja edes jonkinlaista rallia.

Tämän myyntipuheen myötä: kaikki sitten halliin!

17 tykkäystä

Huomenna on maajoukkuemiehiä poissa ja innokkaita jalkoja kentällä. Erityisen kiinnostavaa, jatkaako Heljanko. Edellistä taukoa seurasi ankea pelijakso mutta nyt on eri vastustus. Kaksi edellistä KooKoota vastaa eivät ole olleet riemumarssia, joten voi huomenna ihan hyväkin lento olla. Varsinkin, jos saadaan se eka maali.

3 tykkäystä

Aivan! Tämä pääsi unohtuun. Poissa siis ainakin Mikkola, Lehtonen ja Peltola. Onneksi MJärvinen selvisi ilman jatkorangaistusta.

1 tykkäys

Vittasmäki varmaan palaa myös kokoonpanoon.

9 tykkäystä

Sittenhän ei mitään hätää.
Utunen vielä mukaan stunttaamaan ja hyökkääjistä ei kukaan ole katsomossa niin se on siinä.

“Tapparasta siis ainoa loukkaantuneiden kirjoissa ollut pelaaja Veli-Matti Vittasmäki on tekemässä paluuta peleihin.”

3 tykkäystä

Kun Kärki lähti niin Tapparalla ei lopulta ole ihan hirveästi “ylimääräisiä” pelaajia. Toki ei hyökkääjissä puutteet ole ihan hirveitä, mutta oliskohan kokoonpano jotain tämän suuntaista:

Zaborsky-Jasu-Kuusela
Luoto-JMJ-Repo
Ojamäki-Rauhala-Karjalainen
Mäkinen-Järvinen-Nurmi

Vittasmäki-Rantakari
Elorinne-Kemiläinen
Rouhiainen-Salonen
Utunen

Betoni pelaa. Siis suomeksi Heljanko.

3 tykkäystä

En olisi hämmästynyt jos Rouhiaisen nimi löytyy huomisen kokoonpanon seiskapakin kohdalta.
Montako vaihtoa pelasi kun viimeksi oli kokoonpanossa?

1 tykkäys

Onko Tapparassa kukaan nimellinen 7. pakki saanut juurikaan minuutteja? Utunen taisi saada pari minuuttia tuossa taannoin, jos pelaa numerolla 15.

1 tykkäys

Ite haluan uskoa, että pitkä tauko on käytetty hyökkäyspelin kehittämiseen ja huomenna nähdään kunnon kiekkokarnevaali.

5 tykkäystä

Arvostan sitä, että haluamme molemmat uskoa näin. Taukojen jälkeen on ollut tällä kaudella tapana kokeilla eräänlaista kiekotonta, päätykiekkoihin perustuvaa pelitapaa, jolla ei ole saatu aikaan kuin pahaa mieltä. Taukoja on ollut tähän mennessä kaksi ja kummankaan tauon jälkeen ks. viritelmä ei ole toiminut.

Iso kysymys, jota myös @Ljpp pohtii on se, yritämmekö kolmannen kerran ja sitäkin isompi kysymys on, sanooko se toden?

3 tykkäystä

Karjala-tauon jälkeinen heikko jakso ja sen jakson melko hyvä lopetus antaa jännitteen huomiselle. Kiinnostava matsi katsella lataus, energia ja ote vaikka eihän tietysti Pelikaanipeli ollut mikään riemujuhla. Aikalailla on matsit vaihdelleet tällä kaudella noin yleisestikin. Joukossa on hyviä pelejä ja aikamoista jauhamista. Tappara voittaa huomenna, jos ei muuta, Masa Järvisen puolesta. Jos kiekko on keskiössä punnertamisen ja äheltämisen sijaan, olo on toiveikas.

Pääsin tänään pakin laita-flipperistä hyvään hyökkäykseen. Ajoitus natsasi - olin valmiiksi kiihdytyksessä. Vastustajan laitahyökkääjä oli aseeton nopean avauksen edessä ja baana auki.

Toivoa on.

4 tykkäystä

Te ootte tommosia kyynikoita. (Oikeasti minä olen maailman suurin kyynikko).
Mutta kahdella aiemmalla kertaa ei ole ollut oikea aika kaudesta fiksata hyökkäyspeliä. Nyt alkaa olemaan.

1 tykkäys

Erittäin luottavaisin mielin odotellaan illan peliä.
Myös Veikkaus on erittäin vahvasti Tapparan voiton kannalla, kertoimista päätellen.

1 tykkäys

Noilla kertoimilla täytyy luottaa Tapparan treenijumiin ja pistää KooKoolle +1, niin tulee tasurilla ja vierasvoitolla kohtuulinen palautus.

1 tykkäys

En nyt tiedä, jääkö mulla jotain ymmärtämättä. Mutta Salonen on ollu ties kuinka monta peliä seiskapakkina hyvällä peliajalla.

Jos tänään olis mukana kaikki mahdolliset pelaajat, olisin aika epäileväinen. Nyt ku jokunen syömähammas puuttuu, voi se vaikuttaa positiivisesti Tapparan peli-ilmeeseen. Nyt on hieman vähemmän vastuunkantajia, joten josko nähtäis aktiivinen ja nälkäinen Tappara.

2 tykkäystä

Ai että. Pelipäivä, eikä yhtään tiedä mitä saa. Kivaa kun taas pelataan, mutta jotenkin sellanen fiilis, että jumissa ollaan ja pitkällä päätyyn mennään.

Tosin on siellä KooKoollakin omat murheensa rosterinsa suhteen. Hakulinenkin taitaa olla loppukauden sivussa.

Otteluohjelma on Tapparalla niin nurinkurinen, että minä ja Tappara kohtaamme livenä seuraavan kerran vasta ensivuonna.

Kyllä taas pelipäivää onkin odotettu kuin kuuta nousevaa… Itse odotan tietenkin voittoa, sehän on itsestäänselvyys, mutta kun muutama luottopejaaja puuttuu, niin saas nähdä… Onneks Vittasmäki taitaa olla taas mukana. Mielenkiintoista nähdä jatketaanko viime pelin voittavalla mokella.

Poissa Lehtonen,Mikkola ja Peltola. Eiköhän VMV ole taas kehissä? Mut oma mielipide on et ei täs oo kyl mitää järkeä pelata liigaa samal ku pelataa maaotteluit. Tärkeitä pisteitä jaossa ja meiltäki puuttuu kolme ukkoo. Onneks on vähä “helpommat” vastustajat tähän väliin