Tappara - Pelicans 19.12.2022 (Ma)

Ei mitään käryä Pelicansin vireestä, mutta Tapparan kotivoitto 1,85 on varsin pelattava tai ainakin houkutteleva. Ja mitä krapuiloihin tulee, niin Theo Fleury sanoi, että pelasi krapulassa aina hyvin, koska piti silloin pelin simppelinä.

Asia selvä. Tuolla ajatuksella maanantaihin…

Kattelin sivusilmällä töissä ja aavistus toteutu. Maanantai, yks peli ennen pidempää taukoo, pikkujoulut takana, pitkä voittoputki ja kovia voittoja joihin ladattu paljon takana ja rosteriongelmat.

Jänne katkes. Ei se mitään.
Tauon jälkeen uudestaan :+1:

3 tykkäystä

Jänne katkes vaan ylivoimasta, muuten hyvä peli tokasta erästä lähtien

1 tykkäys

Tähän väliin varsin ”odotetunlainen” suoritus. Yritystä kyllä oli, mutta varsin tukkoinen esitys.

Tappara roikkui pisteissä yllättävänkin pitkään kiinni ja paikat olisi paremmalla onnella voineet taata enemmänkin.

En näe syytä huoleen, vaikka tappiot aina harmittaisikin.

9 tykkäystä

Tästä pelistä annan sellaisen 5/10 ja koko syksystä sellaisen 8,5/10. Hyvistä lähtökohdista kohti kevättä, kun Ilves on 3 pistettä takana, Lukko edellä ja Pelicans edellä mutta enemmän pelanneena.

Tämän päivän peli näytti siltä kuin jokaisella muullakin viimeinen työ- tai koulupäivä ennen joululomaa. Vähän tehtiin, mutta ajatukset oli kyllä jossain muualla.

Geoff Platti sai ekan maalin joten ihan hymyssä suin joulun viettoon

11 tykkäystä

Ja kas vain, Ilta-Pulukin kirjoittaa kun Tappara hävisi. Ei millinpalstaa CHL-jatkosta…

32 tykkäystä

Blood kyllä hämmensi koko rahan edestä ja painoi ihan hyvän niitinkin joten hauska huomata että mikään ei ole suuremmin muuttunut.:grin:

Mitään en odottanut ja vähän enemmän sain. Tappara oli yllättävän lähellä ottaa pisteitä kaikkien hehkuttamalta Pelicansilta, vaikka ensimmäinen erä meni täysin ohi. Tässä on painettu kuin yhtä pitkää playoffia tämä syksy ja ukkoja putoilee kyydistä. Ei ollut vaikea arvata, että jos perjantaina vähän relataan ja annetaan kierrosten laskea, niin vaikeaa on hehkuttaa diesel taas käyntiin maantaiseen Pelsu-peliin. Matsi olisi luultavasti ollut parempi jos vaikka olisi ollut lauantainakin peli.

Nyt vähän kinkkua naamariin ja Davidssonit uutena mukaan. Joulun jälkeen on paljon voitettavaa tarjolla: CHL, runkosarja, Liigan mestaruus.

Pelaajanosto: Geoff Platt on kyllä tullut nöyrästi mukaan ja edelleen hänen pelinsä tuntuu loivasti parantuvan ilta illalta. Se on hyvä suunta - pelkäsin, että vetää pari-kolme peliä alkuun freesisti, kunnes katoaa reenijumin ikuiseen yöhön.

17 tykkäystä

Mä kyllä vähän painaisin jarrua tämän alkoholi-vihjailun kanssa. Tai otteen lipeämisen.

Voisin kyllästyttää teitä kaikkia pitkällä listalla havainnoista, jotka sopii nimenomaan myös kovaan sunnuntai-treeniin ennen pelipäivää.

Voisin listata myös lukuisia asioita, miten mahdollinen tukeva etukeno pe-iltana ei vedä koko joukkuetta samaan tilaan mitä tänään näimme. Senminkin, kun aika paljon darrassa urheilijat tekevät asioita fiksummin (kesken kauden) kuin perustallaaja.

Noh, se siitä. Voihan se olla, että mun ironia-tutka on vaan rikki.

En minä puhunut mitään alkoholista tai darrasta - sinä puhut. Selvästi paras latinki oli kuitenkin purkautunut, syystä tai toisesta. Pari vapaapäivää kovan puristamisen jälkeen voi hyvinkin tehdä sen.

Tapparalla siis on väitetysti ollut pikkujoulut perjantaina, mutta ei tietoa minkä laatuiset.

1 tykkäys

Anteeksi, tulkitsin tämän (sinunko aloittaman?) Pikkujoulu Gaten jatkuvan tässä. En tiedä, että tarkoititko aiemmin, että perjantaina vetää koko illan riisipuuroa ja syö vanhingossa mantelin, ei maanantaina välttämättä suoriudu?

Mä välillä varmaan olen todella tosikko, mutta jos joskus ohipelim aikaan tuntuu, että joukkue ei arvosta fanejaan - näyttäytyy toisinaan sama ilmiö minulle toisin päin.

Et puhunut alkoholista näissä mitään, mutta siis aidosti väität ettet sinnepäin ollenkaan viitannut?

1 tykkäys

Ja vieläpä erityismaininnan kanssa: Pelicansia vastaan oltiin “Kuriton Tappara”.

Luokanopettajaksi kouluttautuneelta Tapparan päävalmentajalta Jussi Tapolalta irtosi sentään hymynkare, kun häneltä kysyttiin Pelicans-tappion jälkeen kirvesrintojen syysarvosanaa.
”Näiden otteluiden jälkeen rehtori alkaa sutata aiemmin antamaansa arvosanaa ja pienentää sitä. Sanotaan kasipuoli, ysimiinus”, Tapola arvioi.

Maksumuuri!!!

4 tykkäystä

Ei tää peli mun mielestä loppujen lopuksi hirveästi eronnut viime aikaisista otteluista. Tuollaista vähän coast to coastiahan se on ollut. Toisin sanoen viihdyttävämpää kiakkoo kuin mitä Tapparalta useimmiten on nähty. Mulle kelpaa. Siinä käy sitten näin, että kun sellaista pelataan, niin silloin tällöin vähän tulee tukkaankin. Eka erä oli kyllä melko tahmeeta Tapparalta, mutta pari viimeistä mielestäni ihan hyviä. Ei tässä nyt kokonaisuutena mitään ihan älytöntä tasoeroa näkynyt viime aikaisiin otteisiin kuitenkaan. Pelicans pelas ajoittain hyvin. Todella pienistä marginaaleista tää oli taas kiinni.

6 tykkäystä