Tappara roster 2016-17

Okei, ite jätän siihen kyllä sen mahkun, että mystisesti nostaa tasoaan, kun tosipelit alkaa. Salosen kannalta se huono, että ei alivoiman erikoismies ja ylivoimalla Kemiläinen ja Rantakari edellä.

Roolitus tukee sitä, että Saravo on kokoonpanossa ja olen siitä kanssasi samaa mieltä, mutta mun mielestä se ei saisi ns. “sokaista” valmentajia, koska tuo on jo aika korni epäluottamuslause Salosta kohtaan. Istui jo viime kauden poppareilla, kun Mäntylä hankittiin ja tällä kaudella on näyttänyt, että kuuluu meidän top 6 pakkeihin. Salosen liike ja kyky avata on todella hyvä + hän pystyy maalinkin väkkäröimään halutessaan. itse en esim. ymmärrä, että miksi Rantakarilla pitäisi olla automaattinen rooli kolmosparissa, kun en minä ainakaan näe, miten Salonen olisi siinä roolissa pelannut selvästi huonommin.

Tämä on ns. positiivinen ongelma, mutta jos siellä on yhtenä pakkiparina AV:lla Parlett + Elorinne ja toisena parina esim. Sammalkangas+Bonsaksen niin en minä kyllä missään nimessä näe, että Saravon pelaaminen nimenomaan AV:n takia olisi syy, jonka vuoksi hänen pitäisi automaattisesti pysyä kokoonpanossa. Saravo todellakin voi nostaa tasoaan keväälle ja PAKKO nostaakin, koska viime aikoina hänen panoksensa on ollut meille valtavan negatiivinen ja aiheuttanut paljon vaaratilanteita, kun mennään koko ajan ohi ja Saravo on pihalla tilanteestaan.

Luistelunopeus - tää on luistelupeli. Vaikka Saravo tekisi kaiken muun oikein niin tuolla luistelulla hän on ihan valtava riski meille - varsinkin, kun Saravolla ei todella ole enää mitään rahkeita tukea hyökkäystä, kun ei sinne ehdi. Ehkä olen jopa liian kriittinen, mutta itse kannatan sitä, että parhaat pelaa ja tällä hetkellä Saravo ei ole yksi parhaista. Se on vaan de fakto, että näin on.

Sivuhuomiona katselin eilen NHL:ää ja olihan tuo San Jose Sharksin alivoima hienoa katseltavaa, kun paineistettiin koko ajan ja siellä ei ollut yhtään aikaa Minnesotalla rauhoittaa peliä. Ei saisi verrata näin, mutta kyllä Tapparankin AV parempaa olisi, jos siellä edes olisi se paineistava variaatio olemassa, mutta kun meillä on vaan seisova neliö, joka ei paineista yhtään. Jos Saravo pelaa alivoimaa niin paineistuksesta ei tule yhtään mitään, koska se vaatii niin paljon luistelunopeutta ja sähäkkyyttä. Saravon paras ominaisuus AV:lla on se, että hän on varmaan jengin ainoa, joka osaa purkaa xD

2 tykkäystä

Rantakari on parempi avaamaan ja pelaamaan viivalla, aika tasoissa kiekottomana. Ei se mikään automaattirooli ole.

1 tykkäys

Olen melko varma, että Saravoa ei syrjäytetä rosterista. Taitaa olla seuraikonia vastaan valtava kunnioitus.

Vähän kanssa kiikunkaakun pitäisikö Saravo sieltä syrjäyttää vai ei. Muutaman räikeen virheen tuppaa tekeen pelistä toiseen, vaikka tekee myös kovasti duunia siellä mitä ei parane unohtaa.

1 tykkäys

Onkos tuo Salonen saanut niin paljon mahdollisuuksia näyttää siinä viivalla, että voit tehdä tämän johtopäätöksen?

Lopetetaan muuten tämä aihe ennen kuin ollaan syvällä offtopicissa.

Näin voi hyvin olla, mutta niin ei saisi olla. Joukkue on kaikista suurin ja joukkueen etu pitäisi määrittää kulloinenkin rooli.

Salonenkin tekee pirusti duunia, mutta ei saa juuri mahdollisuutta edes.

Viime kausi on viime kausi ja tämä kausi on tämä kausi. Se, mitä on joskus tapahtunut ei suinkaan lisää todennäköisyyttä, että niin tapahtuisi uudestaan, vaikka monet lottoilijat näin uskovatkin - pelataahan joka viikko edellisen kierroksen voittoriviä useammilla tuhansilla. Ei se silti todennäköistä oo x) Toki itsehän toivon, että Tapparan AV kehittyy juuri sellaiseksi kuin viime kauden playoffeissa eli sinänsä uusinta menneisyydestä kelpaa kyllä.

Lottovoitto on toki eriasia kuin päivittäiseen työntekoon perustuva juttu. Alivoimakin on paljolti asenteesta kiinni, sitähän Tapparalta on puuttunut ajoittain.

2 tykkäystä

@Juissi27 olet varmasti oikeassa enkä nyt aio sinun kanssasi lähteä asiasta kinaamaan. Otin asian nyt vaan lähinnä siksi esille, että ihmisillä on mielenkiintoinen luontainen ja inhimillinen ominaisuus uskoa, että tietyt asiat tapahtuvat jok’ikinen kerta samalla tavalla ja mikään ei voi matkalla muuttua.

Tapparalla oli viime kaudella huonoa alivoimaa loppukaudesta ja myös media ennakoi, että Tapparalla tulisi olemaan vaikeuksia Lukon kanssa, koska Lukolla oli Liigan paras ylivoima. Lopulta se menikin ihan toisin: Tappara iski YV:llä ja Lukko ei saanut yhdelläkään omalla YV:llä maalia. Tapparalla on nyt runkosarjan paras ylivoima ja Tapparan fanit luonnollisesti uskovat, että tuo liigan paras ylivoima jatkuu automaattisesti playoffeissa - niin ei välttämättä käy. Samalla uskotaan, että oma AV paranee, koska viime kaudella se parani playoffeissa.

Tämä on uskomus - ei mikään kovin objektiivinen tai edes todennäköinen ennustus. Nyt on 2017, ei 2016. Se, mitä silloin tapahtui ei nosta Tapparan todennäköisyyttä mestaruudelle rahtusen hiventä.

2 tykkäystä

Juu, ei missään nimessä tarvitse kinata. Enkä sano, että automaattisesti niin käy, mutta samalla av-rungolla pl. Karhunen ja samalla koutsilla, näen keskimääräistä todennäköisempänä vastaavan. Se jää nähtäväksi, mutta kivahan näitä spekuloida.

1 tykkäys

Hmmm, onko? Siis pääkoutsi on sama, mutta puheet ovat olleet sitä mieltä, että Ojanen olisi pyörittänyt alivoimaa.

1 tykkäys

Vai ylivoimaa? :o

Hyvä pointti. No, toivoa on ainakin, kun ei Ojanenkaan saanut runkosarjassa toimimaan.

@peterra Ootko muuten kattellut pelejä? Se Tapparan av on ollut ihan eri tasolla Jyppimatsin jälkeen. Tulee mieleen se yksi kevät, kun jokainen selostaja vuoron perään ja moneen kertaan hehkutti, kuinka Tapparan ylivoima on Liigan huonointa, vaikka se oli ollut n. Liigan parasta joulusta eteenpäin. Pelin nyansseja pitää tulkita yhden-kahden edellisen pelin perusteella, ei viime kuun perusteella. Jälkiviisaana voisi sanoa, että alivoiman ultrapaskuus johtui treenijumista, ei jaksettu liikkeellä ottaa tilaa pois, ja mailoistakin oli nälkä kaukana, puhumattakaan, että päässä olisi reagointia tapahtunut.

1 tykkäys

Joo, ymmärrän pointtejasi, mutta mielestäni oot ylikriittinen kuten itse totesit. Suosittelen tutustumaan Tapparan alivoimaan viime kaudelta tilastojen merkeissä, saatat yllättyä. En näkisi yhtään syytä, miksei se av kehittyisi samanlailla tälläkin kaudella. Ja itse laittaisin edelleen Saravon alivoimalla kehiin.

En viitsinyt vielä torstanin pelin topicia avata, mutta tuli yhtäkkiä mieleen, että millähän rosterilla lähtis peliin.

No tällä :slight_smile:

Haapala-Lajunen-Kuusela
Savinainen-Järvinen -Peltola
Nurmi-Rauhala-Repo (Röymark)
Röymark (Levtshi)- Jasu- Luoto

Pakeista en oikein osaa muuta, kuin kolme ekaa paria ei missään järjestyksessä:
Kemiläinen-Parlett
Rantakari- Salonen
Bonsaksen-Elorinne

Sammalkangas

Lassila (Hrahovina)

E. Toden totta Seksi Peksi lepää tämän pelin

E2: Repo tosiaan pelikiellossa, olen pahoillan,en muistanut. Levtshi tilalle

2 tykkäystä

Oisko noin, että Savinainenkin olis jo tervehtyny. Kun sillä oli ne polvet puhki, vai miten se meni :wink:

Ja ny viä Peksi vammautunut.

Eipä Repokaan pelaa torstaina:

Ps. Olisi muuten Saravon 700 peli Tapparan paidassa seuraava peli…

Juu, ei enää tarvi antaa v-uakaan pakkien kätisyyksistä, kun niistä on viimeiset viisi vuotta annettu joka matsissa. Sinänsä ihan sama, pakit vaikka hyökkääjiksi, ei paljookaan kiinnosta ens matsi. Toki Salosen soisi olevan pakissa.

E:Sensuuri ei näemmä osaa sijamuotoja…

1 tykkäys

Jos nyt huomista analysoi etukäteen niin mentäisiköhän sitten tämmösellä jengillä:

Kuusela-Lajunen-Savinainen
Kemiläinen-Elorinne

Karjalainen-Järvinen-Haapala
Parlett-Bonsaksen

Nurmi-Rauhala-Röymark
Rantakari-Saravo

Salonen-Jasu-Luoto
Sammalkangas

Lassila

Poissa ilmeisesti edelleen Peltola & Repo

En osannut laskea, että Karjalainen olisi jo pelikunnossa. Jos on, niin hyvä näin. Anttoni putoaisi tuosta.